بیماری قلبی نباید شما را از اهدای خون باز دارد


اهدای خون

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

از آنجایی که مراکز خون و بیمارستان ها با سطوح بسیار پایین ذخایر خون مواجه هستند، بسیاری از افراد مبتلا به بیماری قلبی ممکن است تعجب کنند که آیا می توانند با اهدای خون کمک کنند.

کارشناسان می گویند که در بیشتر موارد، آنها می توانند این کار را با خیال راحت انجام دهند.

به طور معمول، فردی در ایالات متحده به دلایلی مانند جراحی، درمان سرطان، زایمان، کم خونی، آسیب جدی یا اختلالات خونی تقریباً هر دو ثانیه به خون نیاز دارد.

دکتر آلسیندا فلاورز، مدیر پزشکی Versiti، یک مرکز خون مستقر در میلواکی، گفت: در واقع، تعداد شگفت انگیزی از اهداکنندگان خون بالقوه کسانی هستند که سابقه بیماری از جمله بیماری قلبی دارند و در تمایل خود برای دادن خون ثابت قدم هستند. .

او گفت: «اغلب آن‌ها هستند که می‌خواهند اهدا کنند، زیرا در بیمارستان بستری شده‌اند و نیاز به خون بر خودشان تأثیر گذاشته است». و می توانند با دیگران همدردی کنند.»

به گفته سازمان غذا و دارو، هر ساله بیش از 11 میلیون واحد خون کامل در ایالات متحده اهدا می شود. با این حال، صلیب سرخ آمریکا که در ماه ژانویه پس از رسیدن به کمترین میزان در 20 سال اخیر در تعداد اهداکنندگان، کمبود خون اضطراری را گزارش کرد، می‌گوید، تنها حدود 3 درصد از افراد واجد شرایط، خون اهدا می‌کنند. طوفان های زمستانی و افزایش موارد COVID-19 احتمالاً باعث اختلال بیشتر در عرضه شده است.

FDA ایمنی فرآورده های خونی را در درجه اول برای محافظت از گیرندگان خون تنظیم می کند و الزامات اهدایی ممکن است در مراکز خون متفاوت باشد.

فلاورز گفت که مراکز خون همه اهداکنندگان بالقوه را با یک پرسشنامه بررسی می کنند تا مشخص شود کدام افراد می توانند با خیال راحت خون بدهند.

به گفته مؤسسه ملی بهداشت، افراد مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا نمی‌توانند خون اهدا کنند تا زمانی که به مدت 48 ساعت بدون علامت باشند، با محدودیت‌های متفاوت برای COVID-19 و سایر شرایط.

فلاورز گفت: با این حال، افرادی که بیماری قلبی دارند می توانند برای اهدای خون در نظر گرفته شوند.

علاوه بر این، اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا یا فشار خون بالا، می توانند خون اهدا کنند و اگر فشار خون سیستولیک (عدد بالا) زیر 180 میلی متر جیوه و دیاستولیک (عدد پایین) 100 میلی متر جیوه در زمان اهدا باشد، این کار را انجام دهند.

صلیب سرخ برای کسانی که دچار حمله قلبی، یک دوره اخیر آنژین، جراحی بای پس یا آنژیوپلاستی شده اند، یا اگر تغییر در وضعیت قلبی آنها منجر به تغییر دارو شده است، انتظار شش ماه یا بیشتر را توصیه می کند.

فلاورز گفت: افرادی که از داروهای رقیق کننده خون یا سایر داروهای ضد انعقاد یا ضد پلاکت استفاده می کنند باید در طول غربالگری سلامت خود تمام داروهای خود را افشا کنند زیرا اهدای خون ممکن است برای آنها و همچنین گیرندگان مضر باشد.

خط پایانی: فلاورز گفت، برای کسانی که بیماری قلبی دارند، ایده خوبی است که قبل از اهدای خون با تیم مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنند.

دکتر Tochi Okwuosa، متخصص قلب و مدیر برنامه قلب و عروق در مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو، گفت که به عنوان یک قانون کلی، افرادی که تعداد هموگلوبین پایینی دارند نباید خون اهدا کنند. صلیب سرخ از اهداکنندگان زن می‌خواهد که حداقل سطح هموگلوبین 12.5 گرم در دسی لیتر و اهداکنندگان مرد حداقل 13 گرم در دسی لیتر داشته باشند.

Okwuosa گفت به این دلیل که هموگلوبین ظرفیت حمل اکسیژن خون را تعیین می کند. و اهداکنندگان ممکن است این خطر را داشته باشند که اکسیژن کافی به بافت ها و اندام های آنها منتقل نشود.

Okwuosa گفت: اهداکنندگانی که نارسایی قلبی دارند ممکن است یک دوره را تجربه کنند یا کسانی که بیماری عروق کرونر دارند ممکن است دچار حمله قلبی شوند.

او گفت که افراد مبتلا به بیماری های قلبی نیز ممکن است پس از اهدای خون احساس خستگی یا تنگی نفس بیشتری داشته باشند یا اگر از دیورتیک استفاده می کنند، ممکن است دچار کم آبی و ضعف شوند.

اوکوسا گفت: اما اهدای خون برای افرادی که فشار خون یا کلسترول بالا به خوبی کنترل می شود، باید خوب باشد.

او گفت که در نهایت، اگر به اندازه کافی سالم هستید، خون دادن می تواند برای همه مفید باشد، زیرا کمک به دیگران می تواند احساس خوبی داشته باشد. “این فقط کار درستی است.”

ارائه شده توسط انجمن قلب آمریکا

نقل قول: بیماری قلبی نباید شما را از اهدای خون باز دارد (2024، 10 مارس) بازیابی شده در 10 مارس 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-03-heart-disease-doesnt-donating-blood.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.