تجزیه و تحلیل نشان می دهد که زنان قربانی خشونت اسلحه در ایالات متحده کمتر از قربانیان مرد با وجود همان شدت جراحات جان خود را از دست می دهند.


خشونت با اسلحه

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

تجزیه و تحلیل هفت ساله پایگاه داده آسیب های ملی ایالات متحده که در مجله دسترسی آزاد منتشر شده است، نشان می دهد که زنان قربانی خشونت با اسلحه در ایالات متحده کمتر از همتایان مرد خود می میرند، با وجود شدت جراحت مشابه. جراحی تروما و مراقبت حاد باز.

تجزیه و تحلیل نشان می دهد که آنها همچنین احتمالاً نتایج بهتری دارند و عوارض کمتری پس از پذیرش در بیمارستان دارند.

به گفته محققان، ایالات متحده بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از سلاح گرم را در بین کشورهای توسعه یافته دارد و جراحات و مرگ و میر ناشی از سلاح گرم سال به سال در حال افزایش است.

و زنان 21 برابر بیشتر از همسالان خود در هر کشور توسعه یافته دیگری در معرض خطر مرگ ناشی از جراحات ناشی از سلاح گرم هستند. به گفته محققان، اما مشخص نیست که آیا الگوهای آسیب و نتایج بین جنس‌ها متفاوت است یا اینکه تفاوت‌های قابل تشخیصی در عوامل زمینه وجود دارد یا خیر.

در تلاش برای یافتن این موضوع، آنها جزئیات وارد شده به پایگاه داده ملی تروما ایالات متحده را برای هر بزرگسال قربانی خشونت اسلحه بین سال‌های 2013 و 2019 بررسی کردند.

آنها مردان و زنان را از نظر پیشینه، شرایط سلامتی، الگوهای آسیب و شدت، و بیمه سلامت مطابقت دادند تا ببینند آیا تفاوتی در میزان مرگ و میر و پیامدهای سلامتی بین دو جنس وجود دارد یا خیر.

در طول دوره مطالعه، 196696 نفر به دلیل جراحت ناشی از سلاح گرم در بیمارستان بستری شدند. بیشتر (173317؛ 88 درصد) مرد بودند. از 23,379 زن، 23,378 با موفقیت با همتای مرد همسان شدند.

به طور کلی، زنان با میانگین سنی 32 سال در مقایسه با میانگین سنی 29 سال برای مردان، تمایل به پیری داشتند. همچنین احتمال بیشتری داشت که سفید پوست باشند – 45% در مقابل 33% – داشتن بیمه درمانی خصوصی – 26% در مقایسه با کمی بیش از 20% – و کمتر احتمال دارد که بیمه نباشند – 24% در مقایسه با 33.5%

اما شیوع بیماری‌های همراه، مانند فشار خون بالا، دیابت و بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) یا بیشتر یا مشابه مردان بود.

مقایسه مستقیم پس از تطابق نشان داد که احتمال مرگ زنان در حین درمان جراحات در بیمارستان نسبت به مردان کمتر بود (18.5٪ در مقابل 20.0٪).

و همچنین احتمال کمتری داشت که عوارضی از جمله ترومبوز ورید عمقی (کمی بیش از 1٪ در مقابل 1.5٪)، سندرم ترک مواد مخدر یا الکل (0.2٪ در مقابل 0.5٪) و نیاز به تنفس کمکی (30.5٪ در مقابل 32.5٪) را تجربه کنند. ٪.

هنگامی که این تجزیه و تحلیل به افراد دارای جراحات شدیدتر با سلاح گرم یا افراد زیر 50 سال محدود شد، تفاوت های جنسیتی مشابهی در میزان مرگ و میر و نتایج مشاهده شد. این نشان می‌دهد که زنان پس از آسیب‌های ناشی از سلاح گرم از نظر آماری مزیت قابل‌توجهی در بقا دارند [men]محققان می گویند، علیرغم اینکه پس از تطبیق بار آسیب کلی مشابهی را نشان می دهد.

آنها پیشنهاد می کنند چندین توضیح قابل قبول برای این موضوع وجود دارد. خون زنان با سرعت بیشتری لخته می شود و تصور می شود هورمون زنانه استروژن پاسخ ایمنی بدن را تقویت می کند، در حالی که هورمون مردانه تستوسترون به نظر می رسد که آن را کاهش می دهد.

اما اثرات مفید استروژن در رابطه با بهبود زخم در زنانی که هنوز یائسگی را سپری نکرده‌اند قوی‌تر است و این نشان می‌دهد که مقدار هورمون موجود ممکن است عامل مهمی باشد.

این یک مطالعه مشاهده‌ای است و محققان اذعان می‌کنند که کاملاً بر روی سوابق پزشکی تاریخی که در معرض خطای انسانی است، تکیه کرده‌اند.

آنها می افزایند که معیارهای تطبیق ممکن است عوامل بالقوه مرتبط را حذف کرده باشد، و آنها هیچ اطلاعاتی در مورد کسانی که قبل از بستری شدن در بیمارستان فوت کرده اند یا علت دقیق مرگ در افرادی که بستری شده اند نداشتند.

اما آنها با این وجود نتیجه می‌گیرند: «علی‌رغم محدودیت‌ها، مطالعه حاضر نشان می‌دهد که زنان بستری شده در بیمارستان با جراحات ناشی از اسلحه گرم از مرگ و میر کمتری رنج می‌برند و نتایج مطلوب‌تری را نسبت به مردان در ایالات متحده تجربه می‌کنند.»

اطلاعات بیشتر:
آسیب و جنس مرتبط با سلاح گرم: یک مطالعه مقایسه ای پایگاه داده ملی تروما (NTDB)، جراحی تروما و مراقبت حاد باز (2023). DOI: 10.1136/tsaco-2023-001181

ارائه شده توسط British Medical Journal

نقل قول: تجزیه و تحلیل نشان می دهد که قربانیان خشونت اسلحه زن آمریکایی با وجود همان شدت جراحت احتمال مرگ کمتری نسبت به قربانیان مرد دارند (2023، 12 دسامبر) در 13 دسامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-12-analysis-female-gun بازیابی شده است. -violence-victims.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.