تجزیه و تحلیل چند کشور نشان می دهد که سیاست های سختگیرانه الکل با کاهش مصرف الکل همراه است


الکل

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

بر اساس یک تجزیه و تحلیل بزرگ چند کشوری که در مجله منتشر شد، افرادی که در کشورهایی زندگی می‌کنند که سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری برای الکل دارند، کمتر از مردم کشورهایی با سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر مشروب می‌نوشیدند. الکل: تحقیقات بالینی و تجربی. سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر به طور کلی با کاهش مصرف الکل همراه بود و ارتباط معنی‌داری را در مصرف‌کنندگان 18 تا 24 ساله و افراد با تحصیلات 13 ساله یا کمتر نشان داد. یافته ها نشان می دهد که کشورها می توانند با اتخاذ سیاست های مقرون به صرفه الکل، پیامدهای نامطلوب سلامتی را کاهش دهند.

محققان بررسی کردند که آیا شاخص سیاست کنترل بین‌المللی الکل (IAC) با الگوهای نوشیدن در کل جمعیت و گروه‌های جمعیتی خاص در مجموعه‌ای از کشورها مرتبط است یا خیر. شاخص سیاست IAC، اجرا و اجرای سیاست‌هایی را که مطالعات قبلی نشان داده‌اند در کاهش مصرف الکل مقرون‌به‌صرفه هستند، یعنی سیاست‌هایی که دسترسی به الکل، بازاریابی، قیمت‌گذاری، و نوشیدن و رانندگی را محدود می‌کنند، اندازه‌گیری می‌کند. در این مطالعه، محققان قدرت این سیاست ها را در ده کشور مختلف برای تعیین امتیاز سیاست بین المللی کنترل الکل (IAC) هر کشور بررسی کردند. هر چه امتیاز IAC بالاتر باشد، سیاست های الکلی کشور قوی تر است. مشروب خواران در هر کشور در مورد رفتارهای نوشیدن، از جمله دفعات، مقدار، و محل مصرف الکل مورد بررسی قرار گرفتند.

این مطالعه نشان داد که امتیاز IAC به طور قابل توجهی با حجم و فراوانی نوشیدن الکل در ده کشور مرتبط بود و در گروه‌های جمعیتی خاص تعامل بیشتری داشت. به طور کلی، با هر افزایش اضافی در امتیاز IAC، میانگین حجم الکل مصرف شده در شش ماه قبل 17 درصد کاهش می یابد و دفعات نوشیدن 14 درصد کاهش می یابد. بر اساس گروه سنی، جوانان 18 تا 24 ساله بیشترین کاهش را در مصرف الکل در یک موقعیت معمولی نشان دادند. در کشورهایی که سیاست های کمتر محدودکننده الکل دارند، این گروه سنی بالاترین میزان مصرف الکل را نشان می دهد.

همچنین ارتباطی بین سیاست‌های قوی‌تر و مقدار نوشیدنی بر اساس سطح تحصیلات وجود داشت. در کشورهایی با سیاست‌های ضعیف‌تر کنترل الکل، آن‌هایی که تحصیلات کمتری داشتند در هر مناسبت بیشتر از کشورهایی که بیش از 13 سال تحصیل کرده بودند، نوشیدنی می‌نوشیدند. با تقویت سیاست‌های الکل، تعداد بزرگسالانی که تحصیلات کمتری داشتند و در هر مورد مشروب می‌نوشیدند به سطوحی مشابه با پاسخ‌دهندگان تحصیل‌کرده‌تر کاهش یافت.

بر اساس جنسیت، مصرف مردان و زنان با افزایش امتیاز IAC کاهش یافت، اما مصرف مردان کندتر از زنان کاهش یافت.

بیش از 17000 نفر در ده کشور در این مطالعه شرکت کردند. کشورهای شرکت کننده در این مطالعه شامل پنج کشور با درآمد بالا و پنج کشور با درآمد متوسط ​​بودند، یعنی نیوزلند، انگلیس، استرالیا، اسکاتلند، آفریقای جنوبی، سنت کیتس و نویس، مغولستان، تایلند، ویتنام و ترکیه، با امتیازات IAC در محدوده مختلف. از 5 برای نیوزیلند تا 13.9 برای ترکیه. این مطالعه بر مؤثرترین سیاست‌ها متمرکز بود و تأثیر احتمالی سایر سیاست‌ها یا سنت‌های فرهنگی را بر رفتار پاسخ‌دهندگان اندازه‌گیری نکرد.

اطلاعات بیشتر:
سالی کاسول و همکاران، سیاست‌های مؤثر الکل با کاهش مصرف در میان گروه‌های جمعیتی که به شدت الکل مصرف می‌کنند، مرتبط است. الکل: تحقیقات بالینی و تجربی (2023). DOI: 10.1111/acer.15030

ارائه شده توسط انجمن تحقیقات در مورد الکلیسم

نقل قول: سیاست های سختگیرانه الکل با کاهش مصرف الکل مرتبط است، یافته های تجزیه و تحلیل چند کشوری (2023، 23 آوریل) در 23 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-stricter-alcohol-policies-multi-country- بازیابی شده است. تجزیه و تحلیل.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.