تجویز داروهای ضد افسردگی با خطر کمتر مثبت شدن تست کووید-19 مرتبط است


ضد افسردگی

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

تحقیقات جدید به رهبری موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب (IoPPN) در کینگز کالج لندن نشان داده است که بیماران سلامت روان جامعه که داروهای ضدافسردگی تجویز شده بودند، به طور قابل توجهی در هنگام بستری شدن در مراقبت های بستری، احتمال مثبت شدن تست کووید-19 را کاهش دادند.

این تحقیق، منتشر شده در پزشکی BMC، نشان می دهد که داروهای ضد افسردگی – به ویژه رایج ترین کلاس تجویز شده به نام مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) – ممکن است نقش پیشگیرانه ای در برابر عفونت COVID-19 داشته باشند و می توانند رویکردی مکمل برای واکسیناسیون انبوه ارائه دهند.

با استفاده از جستجوی تعاملی سوابق بالینی (CRIS)، پلتفرمی که محققان را قادر می‌سازد سوابق بیمار را بدون دسترسی به داده‌های شخصی بررسی کنند، محققان سوابق بالینی 5664 بیمار بستری شده برای مراقبت‌های بهداشت روان در جنوب لندن و بنیاد NHS Maudsley را در طول موج اول تجزیه و تحلیل کردند. همه گیری COVID-19 (آوریل تا دسامبر 2020).

همه بیمارانی که به تازگی بستری شده بودند به طور اجباری برای COVID-19 و در طول مراقبت های بستری خود مورد آزمایش قرار گرفتند. از 5664 بیمار، 202 بیمار مثبت شدند. محققان دریافتند که نتایج مثبت تست کووید-19 در بیمارانی که اخیراً در پرونده پزشکی خود داروهای ضد افسردگی ذکر شده بود (90 روز قبل از پذیرش)، در مقایسه با بیمارانی که چنین سابقه ای نداشتند، تقریباً نصف بود. تجزیه و تحلیل آماری بیشتر نشان داد که نسخه اخیر داروهای ضد افسردگی. با کاهش تقریباً 40 درصدی احتمال مثبت شدن آزمایش کووید-19 همراه بود و SSRI ها تنها دسته ای از داروهای ضد افسردگی بودند که این ارتباط را نشان دادند.

دکتر اولگ گلبوف، مدرس دپارتمان روان‌پزشکی سالمندان کینگز IoPPN و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «علی‌رغم موفقیت‌آمیز واکسیناسیون علیه کووید-19، این واکسیناسیون برای برخی افراد، به‌ویژه افراد دارای نقص ایمنی، فواید محدودی داشته است. کار قبلی ما نشان می‌دهد که داروهای ضد افسردگی ممکن است فرآیندهای زیست‌شناسی سلولی عفونت COVID-19 را هدف قرار دهند، و نتایج این مطالعه به مزایای بالینی بالقوه این اثر اشاره می‌کند. در بلندمدت، ارزان و خوب -داروهای مشخص و در دسترس مانند داروهای ضد افسردگی ممکن است به مهار گسترش کووید-19 کمک کنند. اگر یافته های ما در تحقیقات بیشتر جوابگو باشد، ممکن است کمکی به کسانی که از راهبردهای فعلی موجود برای پیشگیری از کووید-19 پشت سر گذاشته اند کمک کند.”

با توجه به روش‌های مورد استفاده و ماهیت رژیم‌های درمانی SSRI، محققان نمی‌توانستند تضمین کنند که همه بیمارانی که در پرونده‌های بالینی خود به داروهای ضدافسردگی اشاره شده بود، در زمان آزمایش از این دارو استفاده می‌کردند. با این حال، آنها بر این باورند که این انجمن به اندازه کافی قوی است که تحقیقات بیشتر را در جمعیت وسیع تری تضمین کند.

پروفسور رابرت استوارت، پروفسور اپیدمیولوژی روانپزشکی و انفورماتیک بالینی در King’s IoPPN و معاون موضوع انفورماتیک در موسسه ملی تحقیقات بهداشت و مراقبت (NIHR) مرکز تحقیقات بیومدیکال مادزلی گفت: “بیش از 15 سال است که پلت فرم CRIS وجود داشته است. حمایت از تحقیقات جدید و نوآورانه، به خدمات بهداشتی اجازه می دهد تا از سوابق ناشناس بیماران بیاموزند. یافته ها ارزش بالقوه عظیم این اطلاعات را نشان می دهد، زیرا این سوالی است که به هیچ وجه نمی توانست به طور عملی مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این، شبکه ها مانند HDRUK DATAMIND Hub، تخصص را گرد هم می آورد تا اطمینان حاصل شود که بریتانیا رهبری بین المللی در این نوع رویکرد دارد.”

پروفسور داگ آرسلند، پروفسور روانپزشکی دوران سالمندی، کینگز کالج لندن، گفت: “این مطالعه استدلال های بیشتری را ارائه می دهد که داروهای ضد افسردگی اثرات جالبی فراتر از افسردگی و اضطراب دارند. در حالی که اثرات بر COVID-19 جالب است، ما همچنین قصد داریم اثرات آن را بر سایر افراد بررسی کنیم. نشانه هایی از جمله بیماری های مغزی مانند بیماری آلزایمر.”

اطلاعات بیشتر:
Oleg O. Glebov و همکاران، تجویز داروهای ضد افسردگی و بروز COVID-19 در بیماران سرپایی سلامت روان: یک مطالعه کوهورت گذشته نگر، پزشکی BMC (2023). DOI: 10.1186/s12916-023-02877-9

ارائه شده توسط کینگز کالج لندن

نقل قول: نسخه داروهای ضد افسردگی مرتبط با خطر کمتر مثبت شدن آزمایش کووید-19 (2023، 20 ژوئن) در 20 ژوئن 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-06-antidepressants-prescription-positive-covid-.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.