تفاوت لوسیون بدن با مرطوب کننده صورت میتوان از لوسیون بدن روی صورت استفاده کرد


تفاوت لوسیون بدن با مرطوب کننده صورت آیا می توان از لوسیون بدن روی صورت استفاده کرد؟

مرطوب کردن پوست یکی از مهمترین عناصر مراقبت از پوست و زیبایی است. اغلب سرمایه گذاری در محصولات مرطوب کننده جداگانه برای بدن و صورت ممکن است برای شما هزینه ساز باشد. به همین دلیل است که بسیاری از لوسیون بدن، هم برای صورت و هم برای بدن استفاده می کنند و پوست را از سر تا پا مرطوب نگه می دارند. آیا می توانیم از لوسیون بدن برای صورت استفاده کنیم؟ آیا نمی دانید که آیا این عمل توصیه می شود؟ و آیا در مورد ایمنی استفاده از لوسیون بدن روی صورت خود نگران هستید؟ نگران نباشید، این مقاله ازفروشگاه آنلاین لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع تفاوت لوسیون بدن با مرطوب کننده صورت آیا می توان از لوسیون بدن روی صورت استفاده کرد؟ همه نگرانی های شما را پاسخ می دهد. 

چرا باید پوست خود را مرطوب کنید؟

تفاوت لوسیون بدن با مرطوب کننده صورت آیا می توان از لوسیون بدن روی صورت استفاده کرد؟
تفاوت لوسیون بدن با مرطوب کننده صورت آیا می توان از لوسیون بدن روی صورت استفاده کرد؟

پوست ما بزرگترین عضو بدن ماست. به عنوان اولین خط دفاعی در برابر محیط خشن، آلاینده ها، ناخالصی ها و باکتری های مضر عمل می کند. همچنین از دست دادن آب و سایر عناصر حیاتی بدن ما را تنظیم می کند. بنابراین، پوست ما برای سالم ماندن و جوان ماندن به آب کافی نیاز دارد.

نظرسنجی انجام شده روی ۳۹۷۸ بزرگسال آمریکایی نشان داد که ۶۰ درصد مردان و ۱۷ درصد از زنان هرگز پوست خود را مرطوب نمی کنند . همچنین مشخص شد که ۴۹ درصد از زنان روزانه مرطوب می کنند در حالی که ۳۳ درصد کمتر این کار را انجام می دهند. در مورد مردان، تنها ۳۹٪ گفتند که پوست خود را مرطوب می کنند، از این تعداد ۱۶٪ روزانه این کار را انجام می دهند و ۲۳٪ به طور منظم کمتر مرطوب می کنند.

مرطوب کردن پوست دو بار در روز یک عادت سالم و یکی از رایج ترین نکات مراقبت از پوست است. هم مرطوب کننده صورت و هم لوسیون بدن، پوست را آبرسانی کرده و از آن محافظت می کنند، اما یکسان نیستند. آنها به طور منحصر به فرد برای رسیدگی به پوست صورت و بدن شما فرموله شده اند.

یونانیان باستان از موم زنبور عسل، روغن زیتون و شیر له شده و نان برای مرطوب کردن استفاده می کردند.
در حالی که ممکن است استفاده از یک مرطوب‌ کننده برای صورت و بدن وسوسه‌انگیز باشد، اما باید از تبدیل آن به مرطوب‌کننده‌ای یک‌اندازه اجتناب کنید.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، با ترکیباتی ارگانیک، باعث کاهش وزن فوری وچربی سوزی موضعی می شود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

آیا می توانم به جای مرطوب کننده صورت از لوسیون بدن استفاده کنم؟

نه. در حالی که لوسیون های بدن و مرطوب کننده های صورت اغلب فواید مشابهی دارند، اما متفاوت هستند. اگر از لوسیون بدن خود برای مرطوب کردن صورت خود استفاده می کنید، فوراً آن را متوقف کنید.

محصولات مراقبت از پوست برای رفع نگرانی های خاص برای انواع پوست سفارشی شده اند. محصولات مخصوص بدن شما به دلیل تفاوت در بافت پوست قرار نیست روی صورت شما اعمال شوند .

تفاوت بین پوست بدن و صورت شما چیست؟

اولین ویژگی تمایز بین پوست صورت شما و پوست بدن، ضخامت آن است. در حالی که پوست صورت شما، به خصوص چشمان شما، نازک و ظریف است، پوست سایر نواحی بدن ضخیم تر است، به خصوص در اطراف باسن، ران ها، باسن و شکم.

پوست صورت شما حساس تر و شکننده تر از بدن شماست. همچنین اغلب در معرض شرایط محیطی مانند خورشید، باد، آلودگی و دمای شدید قرار می گیرد که بر آسیب پذیری آن می افزاید.

با تفاوت بافت های پوست، منطقی است که مرطوب کننده های استفاده شده روی این قسمت های مختلف نیز متفاوت باشند.

آیا لوسیون های بدن با کرم های صورت تفاوت دارند؟

بله. در زیر لیست تفاوت ها آمده است.

کرم های صورت یا مرطوب کننده ها لوسیون بدن
سبک است و به عمق لایه های نازک پوست شما نفوذ می کند و آن را از هسته آبرسانی می کند. فرمول های ضخیم تر و سنگین تر که برای محافظت و آبرسانی پوست شما طراحی شده اند.
حاوی مواد فعالی است که عمدتاً منافذ بزرگ شده، لکه های تیره، چین و چروک، خطوط ریز و سایر مشکلات پوستی را هدف قرار می دهد. حاوی غلظت بالاتری از نرم کننده ها است که به محافظت و آبرسانی پوست کمک می کند.
مرطوب کننده های صورت می توانند به کاهش جوش های آکنه و جلوگیری از آسیب های ناشی از نور خورشید کمک کنند. برخی از مرطوب کننده ها در برابر لکه های صورت شما را پوشش می دهند. لوسیون های بدن شما اهداف مختلفی دارند – فراتر از آبرسانی ساده. آنها معمولاً به نگرانی هایی مانند سفت شدن پوست، سلولیت و رگ های عنکبوتی رسیدگی می کنند.

از آنجایی که صورت شما غدد چربی بیشتری نسبت به بدن دارد، لوسیون های مخصوص بدن می توانند صورت شما را چرب کرده و منافذ شما را مسدود کنند. اگر هنوز نمی‌دانید که آیا استفاده از لوسیون بدن روی صورت مشکلی ایجاد می‌کند، قسمت بعدی را از دست ندهید.

اگر لوسیون بدن را به صورت خود بمالید چه اتفاقی می افتد؟

تفاوت لوسیون بدن با مرطوب کننده صورت آیا می توان از لوسیون بدن روی صورت استفاده کرد؟
تفاوت لوسیون بدن با مرطوب کننده صورت آیا می توان از لوسیون بدن روی صورت استفاده کرد؟

خوب، اگر در تنگنا هستید و مجبور هستید با یک لوسیون بدن روی صورت خود اکتفا کنید – مطمئناً می توانید ادامه دهید. اما سعی کنید آن را به عادت تبدیل نکنید. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، باید لوسیون بدن خود را در جایی که به آن تعلق دارد نگه دارید. پوست صورت شما نمی تواند فرمول غلیظ لوسیون بدن را جذب کند. در نتیجه، می تواند روی صورت شما بماند، آن را تحریک کند و منافذ را مسدود کند.

استفاده از لوسیون بدن روی صورت می تواند عوارض جانبی مانند قرمزی، سوزش، خارش و جوش های آکنه ایجاد کند.
استفاده از لوسیون های بدن ضخیم در اطراف پوست ظریف و شکننده زیر چشم می تواند مضرتر از حذف کامل یک مرطوب کننده باشد. این لوسیون‌ها می‌توانند منافذ را مسدود کنند و منجر به ایجاد کیست‌های کوچک سفید رنگ در اطراف چشم شوند.

تفاوت لوسیون بدن با مرطوب کننده صورت آیا می توان از لوسیون بدن روی صورت استفاده کرد؟

لوسیون های بدن و مرطوب کننده های صورت ممکن است شبیه به هم باشند اما عملکردهای متفاوتی دارند. اگر از لوسیون بدن برای صورت خود استفاده کرده اید، وقت آن رسیده که این عادت را به طور کامل ترک کنید. 

رژ لب اصل میبلین آمریکا، با ترکیباتی ارگانیک، پوششی جذاب و یکدست را بر روی لب ها دارد.

رژ لب میبلین

رژ لب میبلین آمریکا

رژلب بدون سرب میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف

رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و این رژ لب مات و کرمی آرایش

لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شده با  با ویتامین E , A است.

به طور خلاصه

اگرچه استفاده از لوسیون بدن هر چند وقت یکبار روی صورت به پوست شما آسیبی نمی رساند، اما تبدیل آن به یک عادت می تواند در دراز مدت مضر باشد. لوسیون های بدن و مرطوب کننده های صورت، پوست را آبرسانی و محافظت می کنند، اما متفاوت هستند. آنها به طور خاص برای پوست صورت و بدن شما طراحی شده اند.

برخی از مرطوب کننده های موجود در بازار برای استفاده هم برای صورت و هم برای بدن، به خصوص برای پوست های خشک، بی خطر هستند. با این حال، باید از مرطوب کننده صورت استفاده کنید و از لوسیون بدن روی صورت خود اجتناب کنید. این کار از تحریک، شیوع و واکنش های آلرژیک جلوگیری می کند.

پاسخ به سوالات متداول

تفاوت بین لوسیون بدن و لوسیون صورت چیست؟

لوسیون بدن عمدتا بر آبرسانی عمیق پوست، کاهش سلولیت و سفت شدن تمرکز دارد. از سوی دیگر، لوسیون های صورت حاوی مواد فعال برای رفع نگرانی هایی مانند لکه های تیره، منافذ، چین و چروک، چربی و خطوط ریز هستند.

آیا باید از کرم یا لوسیون برای صورتم استفاده کنم؟

اینکه آیا از کرم یا لوسیون برای صورت خود استفاده کنید بستگی به نوع پوست، نگرانی های پوستی، آب و هوا و ترجیحات شخصی شما دارد.

سخن پایانی
  • لوسیون‌های بدن و مرطوب‌کننده‌های صورت ممکن است عملکردهای مشابهی داشته باشند، اما به دلیل تفاوت در بافت پوست، لوسیون بدن نباید روی صورت‌تان استفاده شود.
  • کرم های صورت سبک وزن هستند و حاوی موادی هستند که آکنه و هایپرپیگمانتاسیون را درمان می کنند، در حالی که لوسیون های بدن ضخیم تر هستند و پوست بدن شما را آبرسانی می کنند.
  • استفاده از لوسیون بدن روی صورت می تواند منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به ایجاد کیست در اطراف چشم شود.

منبع



Source link