تیم برنامه ای برای کمک به آموزش مغز برای غلبه بر وزوز گوش ایجاد می کند


مغز خود را برای غلبه بر وزوز گوش آموزش دهید

برنامه MindEar شامل آموزش و آموزش در مورد وزوز گوش است که به بیماران کمک می کند علائم را بهتر مدیریت کنند. اعتبار: MindEar

یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی نشان داده است که تأثیر ناتوان‌کننده وزوز گوش را می‌توان با یک دوره آموزشی و صدا درمانی که از طریق یک برنامه تلفن هوشمند ارائه می‌شود، به طور موثری در عرض چند هفته کاهش داد.

تیمی از دانشگاه‌های استرالیا، نیوزلند، فرانسه و بلژیک این یافته‌ها را گزارش می‌کنند مرزها در شنوایی شناسی و گوش شناسی.

برای میلیون‌ها نفری که از وزوز گوش رنج می‌برند، امیدواری ایجاد می‌کند، به آنها گفته شده است که هیچ کاری نمی‌توانند در مورد آن انجام دهند، با صف‌های طولانی در انتظار درمان مواجه می‌شوند، یا نمی‌توانند هزینه‌های حمایت تخصصی را بپردازند.

کارآزمایی اولیه با 30 بیمار انجام شد که تقریباً دو سوم از آنها “بهبود قابل توجه بالینی” را تجربه کردند. این تیم اکنون در حال برنامه ریزی آزمایشات بزرگتر در بریتانیا با همکاری بیمارستان دانشگاه کالج لندن است.

اپلیکیشن MindEar برای افراد در دسترس است تا برای خود در گوشی هوشمند آزمایش کنند.

وزوز گوش شایع است و از هر چهار نفر یک نفر به آن مبتلا می شود. بیشتر توسط افراد مسن تجربه می شود، اما می تواند برای کودکان ظاهر شود. برای برخی، بدون مداخله از بین می رود. برای دیگران، می تواند به طور ناتوان کننده ای زندگی را تغییر دهد: بر شنوایی، خلق و خو، تمرکز، خواب، و در موارد شدید، باعث اضطراب یا افسردگی می شود.

دکتر فابریس بردی، شنوایی شناس در Waipapa Taumata Rau، دانشگاه اوکلند و نویسنده اصلی مقاله می گوید: «حدود 1.5 میلیون نفر در استرالیا، 4 میلیون در بریتانیا و 20 میلیون در ایالات متحده وزوز گوش شدید دارند. دکتر بردی همچنین یکی از بنیانگذاران MindEar است، شرکتی که برای تجاری سازی فناوری MindEar راه اندازی شده است.

یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد وزوز گوش این است که هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید، فقط باید با آن زندگی کنید. به صدایی که بیماران تجربه می کنند وابسته است.”

پروفسور سوزان پردی، استاد روانشناسی در Waipapa Taumata Rau، دانشگاه اوکلند، می گوید: “درمان شناختی رفتاری به افراد مبتلا به وزوز گوش کمک می کند، اما به یک روانشناس آموزش دیده نیاز دارد. این گران است و اغلب دسترسی به آن دشوار است.”

“MindEar از ترکیبی از درمان شناختی رفتاری، تمرینات تمرکز حواس و آرامش، و همچنین صدا درمانی استفاده می کند تا به شما کمک کند واکنش مغز خود را آموزش دهید تا بتوانیم وزوز گوش را تنظیم کنیم. صدایی که درک می کنید در پس زمینه محو می شود و بسیار کمتر آزاردهنده است.” او می گوید.

دکتر بردی می گوید: “در کارآزمایی ما، دو سوم کاربران چت بات ما بعد از 16 هفته بهبودی را مشاهده کردند. زمانی که بیماران به روانشناس آنلاین دسترسی داشتند، این مدت تنها به 8 هفته کاهش یافت.”

مغز خود را برای غلبه بر وزوز گوش آموزش دهید

برنامه MindEar اولین همراه هوش مصنوعی در جهان است که برای کمک به وزوز گوش ایجاد شده است. اعتبار: MindEar

چرا کار می کند؟

حتی قبل از به دنیا آمدن، مغز ما یاد می‌گیرد صداهایی را که به نظر ما بی‌ربط هستند، فیلتر کند، مانند صدای بلند غافلگیرکننده‌ای که از جلوی گوش‌هایمان می‌گذرد. همانطور که رشد می کنیم، مغز ما بیشتر یاد می گیرد که صداهای محیطی مانند جاده شلوغ، کولر یا شرکای خواب را فیلتر کند.

بیشتر آلارم‌ها، مانند آلارم‌های موجود در آشکارسازهای دود، این فیلتر را دور می‌زنند و حس هشدار را برای افراد ایجاد می‌کنند، حتی اگر در خواب باشند. این پاسخ جنگ یا گریز را آغاز می کند و به ویژه برای صداهایی که با تجربیات بد قبلی مرتبط می کنیم قوی است.

برخلاف زنگ هشدار، وزوز گوش زمانی اتفاق می‌افتد که فرد صدایی را در سر یا گوش‌هایش می‌شنود، زمانی که هیچ منبع صدای خارجی یا خطری در محیط وجود ندارد، و با این حال ذهن با پاسخ هشدار مشابهی پاسخ می‌دهد.

صدا به عنوان یک صدای ناخوشایند، تحریک کننده یا مزاحم درک می شود که نمی توان آن را خاموش کرد. مغز با اصرار بر روی آن تمرکز می کند و ذهن ما را بیشتر آموزش می دهد تا حتی اگر خطری وجود نداشته باشد، توجه بیشتری داشته باشد. این مسیر را برای بیماران فراهم می کند. با آموزش و توجه کمتر به وزوز گوش، کوک کردن آن آسان‌تر می‌شود.

هدف MindEar کمک به افراد برای تمرین تمرکز از طریق یک برنامه آموزشی، تجهیز ذهن و بدن برای سرکوب هورمون‌ها و پاسخ‌های استرس و در نتیجه کاهش تمرکز مغز بر وزوز گوش است.

وزوز گوش به خودی خود یک بیماری نیست، اما معمولاً نشانه ای از یک بیماری زمینه ای دیگر است، مانند آسیب به سیستم شنوایی یا تنش های ایجاد شده در سر و گردن.

اگرچه هیچ درمان شناخته شده ای برای وزوز گوش وجود ندارد، استراتژی ها و تکنیک های مدیریتی وجود دارد که به بسیاری از مبتلایان کمک می کند تا تسکین پیدا کنند. با شواهد این کارآزمایی، تیم MindEar خوش‌بین است که ابزاری در دسترس، سریع‌تر در دسترس و مؤثرتر برای بسیاری از کسانی که تحت تأثیر وزوز گوش قرار گرفته‌اند هنوز در انتظار پشتیبانی هستند، وجود دارد.

MindEar بر اساس کار تحقیقاتی یک تیم چند رشته ای بین المللی متشکل از شنوایی شناسان (دکتر لور ژاکمین، دکتر مایکل ماسلین)، روانشناسان (پروفسور سوزان پردی و دکتر کارا ونگ) و گوش و حلق و بینی (پروفسور هانگ تای وان) است. دکتر فابریس بردی، مستقر در دانشگاه اوکلند.

اطلاعات بیشتر:
ارائه درمان شناختی رفتاری مبتنی بر اینترنت همراه با تله روانشناسی ارائه شده توسط انسان در مبتلایان به وزوز گوش از طریق یک برنامه تلفن همراه مبتنی بر چت بات، مرزها در شنوایی شناسی و گوش شناسی (2024). DOI: 10.3389/fauot.2023.1302215. www.frontiersin.org/articles/1 … 023.1302215/abstract

ارائه شده توسط MindEar

نقل قول: تیم برنامه ای برای کمک به آموزش مغز برای غلبه بر وزوز گوش ایجاد می کند (2024، 9 ژانویه) در 9 ژانویه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-01-team-app-brain-tinnitus.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.