تیم های بهداشت روان پری ناتال جامعه خطر عود سلامت روان پس از زایمان را کاهش می دهند: مطالعه


زن استرسی

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

تحقیقات جدید نشان داده است که زنان با سابقه بیماری روانی شدید در مناطقی که به تیم بهداشت روان پری ناتال اجتماعی (CPMHT) دسترسی دارند، پس از زایمان با خطر کمتری برای عود مواجه هستند.

این تحقیق، منتشر شده در روانپزشکی Lancet، اولین مورد از نوع خود است که اثربخشی CPMHT ها را ارزیابی می کند و پیشنهاد می کند که زنانی که به حمایت تخصصی دسترسی دارند، خطر عود حاد پس از تولد کاهش می یابد، اما همچنین بر اهمیت نیاز به خدمات بهداشت روان برای همکاری بیشتر با آنها تأکید می کند. خدمات زایمان

CPMHT ها از سال 2016 در انگلستان به عنوان بخشی از یک ابتکار ملی منحصر به فرد برای بهبود دسترسی به متخصصان برای زنان مبتلا به مشکلات سلامت روان پری ناتال و نتایج کلی سلامت روان به کار گرفته شد.

زنان با سابقه بیماری های روانی شدید مانند اختلال دوقطبی و افسردگی شدید در چند ماه اول پس از تولد به میزان قابل توجهی در معرض خطر عود هستند و هدف CPMHT بهبود دسترسی به مراقبت های پیشگیرانه در دوران بارداری علاوه بر درمان دوره های جدید بیماری روانی است. در دوران بارداری و بعد از تولد با این حال، تحقیقات کمی در مورد بررسی اثربخشی چنین مراقبت های CPHT انجام شده است.

این مطالعه 70323 زن را شناسایی کرد که یک نوزاد مجرد به دنیا آورده بودند و در ده سال بلافاصله قبل از بارداری خود با یک سرویس مراقبت بهداشت روان ثانویه تماس داشتند. محققان این گروه را دنبال کردند تا مشخص کنند چه تعداد از عودهای حاد در سلامت روان خود پس از تولد تجربه کرده اند – که به عنوان بستری شدن در بیمارستان روانی یا تحت مراقبت یک تیم حل بحران تعریف می شود.

محققان موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب (IoPPN) در کینگز کالج لندن، با همکاری دانشگاه اکستر و دانشکده بهداشت و پزشکی استوایی لندن، دریافتند که دسترسی به مراقبت به طور قابل توجهی بهبود یافته است – 24.2٪ از زنان در طول این مدت به مراقبت دسترسی داشتند. بارداری در مناطقی که CPMHT در دسترس بود در مقایسه با 17.9٪ در مناطقی که CPMHT در دسترس نبود. علاوه بر این، عود حاد پس از تولد در 1117 (3.6٪) از 31276 زن که CPMHT در دسترس بود و در 1745 (4.5٪) از 39047 زن که یکی از آنها در دسترس نبود، مشاهده شد.

پروفسور هدر اوماهن، استاد روانشناسی بالینی پری ناتال، دانشگاه اکستر، یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه، گفت: “زنان باردار و پس از زایمان می توانند با موانع زیادی برای مراقبت از سلامت روان روبرو شوند. سرمایه گذاری دولت در CPMHT ها باعث شده است تفاوت واقعی در توانایی آنها برای دسترسی به درمان مورد نیاز.”

پروفسور لوئیز هاوارد، پروفسور ممتاز سلامت روان زنان و یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه از King’s IoPPN، افزود: “دوران پس از تولد می تواند زمان افزایش خطر برای زنان مبتلا به بیماری های روانی شدید مانند آنهایی باشد که دارای اختلال دوقطبی هستند. سابقه افسردگی شدید بسیار دلگرم کننده است که می بینیم وجود یک تیم بهداشت روان پری ناتال اجتماعی در یک منطقه با کاهش قابل توجه میزان عود پس از تولد همراه است – زمانی که مادران می خواهند و نیاز دارند که خوب باشند و در خانه با نوزادان خود باشند. “

برعکس، محققان دریافتند که زنان در مناطق مبتلا به CPMHT در معرض افزایش خطر مرده‌زایی، مرگ نوزادی و به دنیا آوردن نوزادان کوچک برای سن بارداری خود هستند.

پروفسور Dharmintra Pasupathy، یکی از نویسندگان، استاد پزشکی مادر و جنین، دانشگاه سیدنی، اظهار داشت: “هیچ تعبیر ساده ای وجود ندارد که بتوانیم برای این انجمن ها ارائه دهیم، اما ممکن است حمایت روانپزشکی فشرده تر موجود در یک منطقه منفی باشد. بر حمایت های مامایی و مامایی که زنان مبتلا به اختلالات روانی شدید در دوران بارداری و زایمان دریافت می کنند، تأثیر می گذارد.

دکتر ایپک گورول-اورگانچی، نویسنده اصلی، دانشیار تحقیقات خدمات بهداشتی، دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن، اظهار داشت: «نتایج این مطالعه ارزش داده‌هایی را که NHS به طور معمول در مورد مراقبت‌هایی که ارائه می‌کند جمع‌آوری می‌کند، برجسته می‌کند. بدون این داده های ملی، ارزیابی نقش CPHTs، یک رویکرد منحصر به فرد برای ارائه حمایت از زنان مبتلا به بیماری های روانی شدید در دوران بارداری و پس از تولد، امکان پذیر نبود.

اطلاعات بیشتر:
تیم های بهداشت روان پری ناتال جامعه و ارتباط با سلامت روان پری ناتال و پیامدهای زایمان و نوزادی در زنان باردار با سابقه مراقبت های بهداشت روان ثانویه در انگلستان: یک مطالعه کوهورت مبتنی بر جمعیت ملی، روانپزشکی Lancet (2024). DOI: 10.1016/S2215-0366(23)00409-1

ارائه شده توسط کینگز کالج لندن

نقل قول: تیم های بهداشت روان پری ناتال جامعه خطر عود سلامت روان پس از زایمان را کاهش می دهند: مطالعه (2024، 23 ژانویه) در 24 ژانویه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-01-community-perinatal-mental-health-teams بازیابی شده است. .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.