خانه سوئدی به سالمندان کمک می کند تا زندگی جنسی خود را تندتر کنند


“کتاب خوبی است!” نیلز 97 ساله در اتاق مشترک خانه سالمندانش در سوئد، با مرور بروشوری در مورد روابط جنسی و تمایلات جنسی در میان سالمندان، فریاد می زند.

در اینجا، در مرکز لیندگاردن در دهکده جنوبی بروبی، 56 ساکن 65 سال به بالا اکنون می توانند از برنامه ای که اخیراً اضافه شده است در مورد چگونگی داشتن یک زندگی جنسی سالم استفاده کنند.

هیچ اسباب بازی جنسی یا پورنوگرافی در سالن های مرتب وجود ندارد. اما وقتی یک فرد جدید وارد خانه می شود، بلافاصله یک بحث غیررسمی در مورد صمیمیت و میل به او پیشنهاد می شود.

لیزلوت کلانگ، مدیر لیندگاردن، 54 ساله، به خبرگزاری فرانسه گفت: «مشاور با مشتری گفت‌وگو می‌کند و برخی از سوالاتی را که ما درباره سلامت جنسی مطرح کرده‌ایم از او می‌پرسد.

او این پروژه را یک سال پیش آغاز کرد، در ابتدا به عنوان راهی برای اجازه دادن به کارمندانش برای بحث در مورد موضوع بدون خجالت.

کلانگ توضیح داد: «پیش از این، کارمندان با دیدن یک ساکن در حال خودارضایی در ملاء عام احساس راحتی نمی کردند یا واقعاً نمی توانستند بفهمند که چرا شخصی برای رزرو اتاق هتل به کمک نیاز دارد.

برای اینکه سالمندان احساس راحتی کنند، مؤسسه یک «سبد لذت» با کرم‌ها و اسباب‌بازی‌های جنسی تهیه کرده است که ساکنان می‌توانند بخرند.

این سبد شامل موارد دیگر، علامت «لطفا مزاحم نشوید»، انواع کرم ها و روان کننده ها، دیلدوها، پمپ های آلت تناسلی و حلقه های آلت تناسلی است.

امیلی نیلسون، یک دستیار مراقبت 39 ساله، اعتراف می کند که در ابتدا نگران بود.

او گفت: «در ابتدا کمی ترسناک بود.

اما هر چه بیشتر روی آن کار کنید، بیشتر متوجه می‌شوید که این فقط در مورد رابطه جنسی نیست، بلکه در مورد نزدیکی است و همه به در آغوش گرفتن نیاز دارند.

“بنابراین اکنون همه چیز بسیار طبیعی است.”

“این در مورد صمیمیت است”

سلامت جنسی در میان افراد مسن و ناتوان موضوعی است که در بسیاری از کشورهای غربی – البته به کندی – مطرح می شود.

کلانگ گفت: “سلامت جنسی فقط به رابطه جنسی نیست، بلکه در مورد صمیمیت است.”

هدف این است که “به فرد اجازه داده شود حتی در هنگام نقل مکان به خانه سالمندان یک فرد باقی بماند”.

برای ساکنین، بحث مستقیم با مراقبین که به تمام نیازهای اولیه آنها رسیدگی می کنند، آسان تر شده است.

لوئیز کارلسون، یکی از مدیران لیندگاردن، گفت: “به عنوان مراقب، ما بسیار صمیمی هستیم. ما در نظافت روزانه به آنها کمک می کنیم.”

همه کارکنان از سوزان لارسدوتر متخصص جنسیت آموزش دیده اند.

او گفت: «این موضوع برای سال‌ها نامرئی بوده است، اما اکنون به تدریج در کشور جا افتاده است.

این درمانگر افزود: “این یک پدیده جدید است، به ویژه در جامعه ای مانند سوئد که سالمندان اغلب کنار گذاشته می شوند. اما آگاهی بیشتر و بیشتر وجود دارد که سلامت جنسی یک حق است.”

در اتاق مشترک، نیلز و دوستانش در مورد این موضوع شوخی می کنند اما از گفتگو با غریبه ها خودداری می کنند.

“واکنش های مثبت”

کلنگ می گوید که این پروژه با “واکنش های مثبت، شوخ طبعی، کنجکاوی و همچنین خجالتی خاصی روبرو شده است”.

او گفت: «از اولین مکالمه تا لحظه ای که جرات می کنند بیایند و بیشتر در مورد آن صحبت کنند، ممکن است هفته ها طول بکشد.

اما اغلب این بحث‌ها به بحث‌هایی عمیق تبدیل می‌شوند که می‌توان در مورد غم، از دست دادن یا اشتیاق برای یک شریک از دست رفته صحبت کرد.»

او گفت، آنچه مهم است این است که سالمندان بدانند کسی را دارند که با او صحبت کنند.

خیالات و آرزوها در صورت وجود، تا حد امکان برآورده می شوند.

کلانگ گفت: “ما باید بتوانیم چیزهایی را توضیح دهیم و نشان دهیم، مانند نحوه نگه داشتن کاتترها تا بتوانیم رابطه جنسی داشته باشیم.”

او با خنده گفت: «هر نسلی فکر می‌کند که نسلش از نظر جنسی فعال‌ترین است و بیشترین میل را دارد.

© 2023 AFP

نقل قول: خانه سوئدی به سالمندان کمک می کند تا زندگی جنسی خود را تندتر کنند (2023، 10 فوریه) بازیابی شده در 10 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-swedish-home-seniors-spice-sex.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.