درمان با سلول T CARv3-TEAM-E برای گلیوبلاستوما عود کننده مفید است


درمان با سلول T CARv3-TEAM-E برای گلیوبلاستوما عود کننده مفید است

برای بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما عودکننده، درمان با سلول های T گیرنده آنتی ژن کایمریک (CAR) مهندسی شده برای هدف قرار دادن آنتی ژن اختصاصی تومور نوع III گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی (EGFR)، علاوه بر پروتئین EGFR نوع وحشی، از طریق ترشح T بر اساس مطالعه ای که در 13 مارس به صورت آنلاین منتشر شد، مولکول آنتی بادی درگیر کننده سلول (TEAM؛ CARv3-TEAM-E) منجر به رگرسیون تومور رادیوگرافی می شود. مجله پزشکی نیوانگلند.

برایان دی چوی، MD، Ph.D. از بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، و همکارانش یک مطالعه برچسب باز را شامل سه شرکت کننده مبتلا به گلیوبلاستوما راجعه که با سلول های T CARv3-TEAM-E تحت درمان قرار گرفتند، انجام دادند.

محققان هیچ عارضه جانبی بالاتر از درجه 3 یا اثرات سمی محدود کننده دوز ناشی از درمان با سلول T CARv3-TEAM-E مشاهده نکردند. رگرسیون تومور رادیوگرافی چشمگیر و سریع مشاهده شد که طی چند روز پس از دریافت یک انفوزیون داخل بطنی رخ داد. در دو نفر از سه شرکت‌کننده، پاسخ‌ها گذرا بود.

نویسندگان می نویسند: “در اینجا ما پاسخ های رادیوگرافی چشمگیر را در چندین شرکت کننده در عرض چند روز پس از یک انفوزیون داخل بطنی سلول های T با هدف دوگانه CARv3-TEAM-E نشان می دهیم.” این اثرات در دو نفر از سه شرکت‌کننده گذرا بود و یک شرکت‌کننده در یک دوره پیگیری کوتاه‌مدت رگرسیون پایداری داشت.

چندین نویسنده روابط خود را با صنعت داروسازی فاش کردند. چندین نویسنده حق ثبت اختراع مربوط به این فناوری را دارند.

اطلاعات بیشتر:
برایان دی. چوی و همکاران، سلولهای T داخل بطنی CARv3-TEAM-E در گلیوبلاستومای عود کننده، مجله پزشکی نیوانگلند (2024). DOI: 10.1056/NEJMoa2314390

حق چاپ © 2024 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: درمان با سلول T CARv3-TEAM-E برای گلیوبلاستوما راجعه (2024، 23 مارس) بازیابی شده در 23 مارس 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-03-carv3-team-cell-treatment-beneficial.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.