درمان و تحقیق گلیوبلاستوما


گلیوبلاستوما

گلیوبلاستوما (اسلاید بافت شناسی). اعتبار: Wikipedia/CC BY-SA 3.0

گلیوبلاستوما که تهاجمی ترین نوع سرطان مغز در نظر گرفته می شود، به سرعت رشد می کند و بافت سالم را از بین می برد. در سراسر جهان، سالانه حدود 300000 نفر مبتلا به گلیوبلاستوما تشخیص داده می شوند.

گلیوبلاستوما نوعی سرطان است که بر سلول‌های گلیال تأثیر می‌گذارد که سلول‌های عصبی را به هم متصل می‌کنند و از عملکرد مغز پشتیبانی می‌کنند.

دکتر آلفردو کوئینونز-هینوجوزا، جراح مغز و اعصاب در کلینیک مایو، می گوید: «این تومور تمایل دارد که رشد کند و به مغز حمله کند. “گاهی اوقات می تواند آهسته و پیوسته باشد، اما تمایل به رشد بسیار سریع دارد.”

با وجود پیشرفت های قابل توجه در جراحی، شیمی درمانی، ایمونوتراپی و فناوری پرتو درمانی، پیش آگهی گلیوبلاستوما ضعیف است.

دکتر Quinones-Hinojosa می‌گوید: «میانگین بقای بیماران با بهترین درمان‌ها بین 12 تا 14 ماه است.

هیچ درمان شناخته شده ای برای گلیوبلاستوما وجود ندارد، اما درمان ها ممکن است به کند کردن پیشرفت یا تثبیت کیفیت زندگی کمک کنند. تحقیقات در حال پیشرفت است و به بیماران گزینه ها و امید بیشتری می دهد.

دکتر Quinones-Hinojosa می‌گوید: «تحقیق برای یافتن امید و شفا در هر گوشه اتاق عمل، در هر گوشه از آزمایشگاه ما، و در نهایت از طریق بیمارانمان برای ارتباط این دو، ضروری است.»

شبکه خبری کلینیک مایو 2024. توزیع شده توسط Tribune Content Agency، LLC.

نقل قول: درمان و تحقیق گلیوبلاستوما (2024، 30 آوریل) بازیابی شده در 30 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-treatment-glioblastoma.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.