درمان چاقی با بوتاکس معده لاغری با بوتاکس معده چگونه است؟


درمان چاقی با بوتاکس معده چیست؟ لاغری با بوتاکس معده چگونه است؟

برای بسیاری از افرادی که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند، رژیم غذایی و ورزش به تنهایی ممکن است برای کاهش وزن قابل توجه، کافی نباشد. در سال های اخیر، درمان های مختلفی از جمله جراحی بای پس معده و قرار دادن بالون معده ظاهر شده است. با این حال، این روش ها تهاجمی هستند و خطرات و عوارض خاصی را به همراه دارند. فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی در این مطلب شما را با بوتاکس معده چیست؟/ درمان چاقی با بوتاکس معده/ چه کسانی می توانند بوتاکس معده انجام دهند؟/لاغری با بوتاکس معده چگونه است؟ بیشتر آشنا می کند.

بوتاکس معده چیست؟

درمان چاقی با بوتاکس معده چیست؟ لاغری با بوتاکس معده چگونه است؟درمان چاقی با بوتاکس معده چیست؟ لاغری با بوتاکس معده چگونه است؟
درمان چاقی با بوتاکس معده چیست؟ لاغری با بوتاکس معده چگونه است؟

به طور خلاصه بوتاکس یک پروتئین عصبی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم و گونه های مربوط به آن تولید می شود. این روش محدودیتی برای انقباض عضلات معده ایجاد می کند. از طریق محدودیت، زمان تخلیه معده به تاخیر می افتد و احساس سیری در بیمار ایجاد می شود.

درمان چاقی با بوتاکس معده چیست؟ لاغری با بوتاکس معده چگونه است؟

استفاده از (بوتاکس) به معده یک روش نسبتاً جدید کاهش وزن است که بر اساس تزریق آندوسکوپی سم بوتولینوم به نواحی خاصی از معده است. در این روش با محدود کردن انقباض عضلات معده زمان تخلیه معده به تعویق می‌افتد و بیمار دچار بی اشتهایی می‌شود. اخیراً، بوتاکس معده به عنوان یک جایگزین غیرجراحی برای روش های کاهش وزن مانند بای پس معده و لاپاراسکوپی اسلیو معده ظهور کرده است.

تزریق سم بوتولینوم به دیواره معده به طور موقت ماهیچه ها را شل می کند و تخلیه معده را کند می کند. این روش می تواند به شما کمک کند بعد از صرف غذا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و باعث می شود کمتر غذا بخورید و وزن کم کنید.

مقدار بوتاکس تزریق شده از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

دلیل رایج شدن این روش این است که می توان آن را در مدت زمان کوتاهی بدون نیاز به مداخله جراحی اعمال کرد.

فواید و خطرات بوتاکس معده چیست؟

مزایای بوتاکس معده عبارتند از:

درمان غیر جراحی: بر خلاف جراحی بای پس معده و سایر روش های تهاجمی، بوتاکس معده یک درمان غیرجراحی است که می تواند در یک محیط سرپایی انجام شود.

حداقل زمان استراحت: بیشتر افراد می توانند فعالیت های عادی خود را مدت کوتاهی پس از عمل از سر بگیرند.

ایمن و موثر: مطالعات بالینی نشان داده است که بوتاکس معده می تواند منجر به کاهش وزن قابل توجهی در برخی افراد شود.

ژل لاغری،سفت کننده و چربی سوز موضعی بدن هات چیلی تایوان – HOT CHILI

ژل چربی سوز و ضد سلولیت هات چیلیژل چربی سوز و ضد سلولیت هات چیلی
ژل چربی سوز و ضد سلولیت هات چیلی

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، با ترکیباتی ارگانیک باعث لاغری سریع و چربی سوزی می شود.

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی  یک درمان کاملا قطعی و بدون خطر برای کسانی است که از چاقی موضعی رنج می برند.

در زمان استفاده از  ژل لاغری هات چیلی  متابولیسم بدن افزایش یافته و این موضوع باعث لاغری و چربی سوزی می شود

ژل لاغری دارای ترکیبات گیاهی از جمله کاتچین و ال کارنتین و کافئین بوده که نقش بسیار بالایی در لاغری دارند.

همچنین این کرم لاغری  به دلیل دارا بودن دو ماده اساسی بدن برای جوانسازی و لیفت که کلاژن و الاستین میباشد، علاوه بر لاغری باعث لیفت و کشیدگی پوست نیز می شود.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

 با این حال، مانند هر روش پزشکی، بوتاکس معده دارای خطرات و عوارض بالقوه ای است. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تهوع و استفراغ

درد و گرفتگی شکم

خونریزی یا سوراخ شدن دستگاه گوارش

واکنش های آلرژیک به بوتاکس

 مهم است که در مورد خطرات و مزایای بالقوه بوتاکس معده با یک متخصص واجد شرایط صحبت کنید.

چه کسانی می توانند بوتاکس معده انجام دهند؟

از آنجایی که بوتاکس بدون جراحی انجام می شود، روشی است که می تواند برای همه اعمال شود. بوتاکس معده روشی است که برای افرادی که مشکل کاهش وزن دارند یا به دلیل مشکلات ژنتیکی یا سایر مشکلات سلامتی نمی توانند وزن خود را کنترل کنند، اعمال می شود.

اگرچه هیچ محدودیت سنی برای انجام درمان وجود ندارد، اما متخصصان ترجیح می دهند بیماران بالای ۱۸ سال باشند.

قبل از انجام بوتاکس معده، ابتدا تمرینات و لیست های غذایی با روش های طبیعی و سالم به بیماران داده می شود. بوتاکس معده برای بیمارانی اعمال می شود که با رژیم های غذایی به تنهایی نمی توانند وزن کم کنند و شاخص توده بدنی بالای ۲۵ و زیر ۳۵ دارند.

برای بیماران چاق شدید، این روش به خوبی جواب نمی دهد، بنابراین پیشنهاد نمی شود.

در بیماری های زخم معده و اثنی عشر ابتدا این بیماری های معده درمان می شود. سپس می توان عمل بوتاکس معده را انجام داد.

تاثیر بوتاکس معده چه زمانی شروع می شود؟

درمان چاقی با بوتاکس معده چیست؟ لاغری با بوتاکس معده چگونه است؟درمان چاقی با بوتاکس معده چیست؟ لاغری با بوتاکس معده چگونه است؟
درمان چاقی با بوتاکس معده چیست؟ لاغری با بوتاکس معده چگونه است؟

مدت ۱-۲ روز پس از عمل بوتاکس معده یک فرآیند سازگاری با بدن است. با گذشت ۳ روز از عمل، کاهش احساس گرسنگی شروع شده و کنترل اشتها شروع می شود. وقتی ۱ هفته گذشت این احساس ها کاملا کاهش می یابد. این وضعیت تا زمانی که داروی داده شده در بدن وجود دارد ادامه دارد.

بوتاکس معده فقط روی ماهیچه های صاف معده اعمال می شود، هیچ تاثیری بر سلول های عصبی و حرکت روده ها ندارد. بنابراین تنبلی روده را افزایش نمی دهد. در رژیم غذایی که بعد از بوتاکس معده برای شما تهیه می شود (این را به متخصص تغذیه بگویید)، با افزودن مواد غذایی برای عملکرد روده به رژیم غذایی، بهبود تنبلی روده مشاهده می شود.

کاهش وزن با بوتاکس معده چقدر است؟

اولین هدف بوتاکس معده، تنظیم عادات غذایی مختل شده است. برای این منظور، یک رژیم غذایی سخت و یک لیست تمرینی برای بیماران تهیه می شود تا پس از انجام عمل، از آنها استفاده کنند. اگر بیمار از لیست رژیم غذایی استفاده نکند، در مدت زمان کوتاهی که دارو از بدن دفع می شود، دوباره وزنی را که بر اثر اثر دارو از دست داده است، افزایش می دهد.

به طور کلی در ۶-۴ ماه پس از درمان، هدف کاهش وزن ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرمی بیماران است. میزان کاهش وزن ممکن است بسته به سن، میزان متابولیسم و دفعات ورزش فرد تغییر کند.

پروسه بوتاکس معده چقدر طول می کشد، آیا بستری شدن در بیمارستان ضروری است؟

بوتاکس معده جراحی چاقی نیست.

این روشی است که با ورود کامل آندوسکوپی به دهان انجام می شود. هیچ برشی وجود ندارد. این فرآیند به طور متوسط ۲۰ دقیقه طول می کشد. در حین انجام عمل، بیماران با متخصص بیهوشی به خواب می روند.

بستری شدن در بیمارستان لازم نیست. به طور کلی، ۱-۲ ساعت استراحت پس از عمل کافی است.

کاهش اشتها و کنترل اشتها تقریباً ۳ روز پس از انجام بوتاکس معده انجام می شود.

آیا بوتاکس معده خطرناک است؟

(سم بوتولینوم) که به نواحی خاصی از بدن تزریق می شود، پس از ۴ تا ۶ ماه از بدن خارج می شود. بنابراین، خطر بوتاکس معده که انقباض عضلانی معده را کند می کند، وجود ندارد. هنگامی که دارو از بدن خارج می شود، معده به وضعیت طبیعی خود باز می گردد.

چه کسانی نمی توانند بوتاکس معده انجام دهند؟

این عمل برای افراد دارای نمایه توده بدنی ۳۵ به بالا، مادران باردار، شیرده، مبتلا به بیماری های ژنتیکی و بیماران چاق که نیاز به مداخله جراحی داشته یا دارند، اعمال نمی شود.

علت عدم مصرف دارو برای افراد باردار یا شیرده این است که داروی «سم بوتولینوم» از طریق شیر مادر یا رحم همراه با سیاهرگ های دیواره معده از مادر به جنین منتقل می شود.

از آنجایی که این وضعیتی است که کودک را تحت تاثیر قرار می دهد، بوتاکس معده برای مادران شیرده انجام نمی شود. همچنین این عمل به گونه ای است  که عضلات صاف معده را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین سیستم عصبی یا گوارشی تحت تأثیر بوتاکس معده قرار نمی گیرد.

با این وجود، در افرادی که میوپاتی یا آلرژی به عمل بوتاکس دارند، ممکن است اثرات منفی مشاهده شود. بنابراین برای بیمارانی که چنین مشکلاتی دارند عمل بوتاکس معده انجام نمی شود.

آیا بوتاکس معده تضمینی برای کاهش وزن دارد؟

هیچ تضمینی برای روش های کاهش وزن از جمله بوتاکس معده که در سراسر جهان انجام می شود وجود ندارد.

اعتقاد به کاهش وزن تنها با استفاده از یکی از این روش ها، ایده بسیار اشتباهی است. برای رسیدن به وزن مطلوب، بیماران پس از عمل باید به عادات غذایی خود توجه کنند. برای این منظور، پزشکان بیماران را به متخصصان تغذیه هدایت می کنند و به آنها لیست ورزش  و تغذیه می دهند.

اگرچه داروی داده شده احساس سیری ایجاد می کند، این یک واقعیت شناخته شده است، اما زمانی که افراد از لیست رژیم غذایی داده شده پیروی نمی کنند و برنامه های ورزشی را انجام نمی دهند، عمل بوتاکس ممکن است با شکست مواجه شود.

تغذیه بعد از بوتاکس معده چگونه باید باشد؟
بوتاکس معده چیست؟/ درمان چاقی با بوتاکس معده/ چه کسانی می توانند بوتاکس معده انجام دهند؟/لاغری با بوتاکس معده چگونه است؟بوتاکس معده چیست؟/ درمان چاقی با بوتاکس معده/ چه کسانی می توانند بوتاکس معده انجام دهند؟/لاغری با بوتاکس معده چگونه است؟
بوتاکس معده چیست؟/ درمان چاقی با بوتاکس معده/ چه کسانی می توانند بوتاکس معده انجام دهند؟/لاغری با بوتاکس معده چگونه است؟

اولا از هیچ درمانی نباید انتظار معجزه داشت. بعد از عمل بوتاکس باید به تغذیه توجه کرد. پس از بوتاکس معده، تغذیه نباید با غذاهای حاوی چربی و کربوهیدرات اضافی مانند فست فود انجام شود. حداکثر جوابدهی  را می توان از روش بوتاکس با تطبیق با یک برنامه غذایی سالم تا حد امکان به دست آورد.

آیا می توان بوتاکس معده را تکرار کرد؟

با بوتاکس معده می توان در عرض ۶ تا ۸ ماه به وزن ایده آل رسید. می توان آن را برای افرادی که در این دوره مقداری وزن کم می کنند، اما نمی توانند به وزن ایده آل خود برسند، برای ادامه کاهش وزن استفاده کرد.

خطرات بوتاکس معده چیست؟

هیچ خطری برای مشکلات سلامت با این روش وجود ندارد زیرا تزریق بوتاکس در عرض ۴ تا ۶ ماه از بدن ناپدید می شود. خطر عوارض و عوارض جانبی زیر بسیار کم است، اما عوارضی هم ممکن است رخ دهند: مشکل در تنفس و ضربان قلب غیر طبیعی. خونریزی از محل تزریق.

نتیجه گیری

مهمترین مسئله ای که بیماران تحت درمان باید به آن توجه کنند این است که از لیست های غذایی که توسط متخصص تغذیه چاقی که در این درمان ها ارائه می شود خارج نشوند زیرا عمل بوتاکس معده بر اساس محدودیت کالری لاغر می شود.

موضوع دیگری که نباید فراموش کرد این است که اگر بیماران تحت درمان از مراقبت های بعد از درمان خارج شوند، بسته به نوع غذای مصرفی، ممکن است باعث افزایش عصبی شدن و خفگی شوند.

در نهایت، عمل بوتاکس معده به شرطی که توسط پزشکان مناسب و با تکنیک های صحیح انجام شود و قوانین تغذیه بعدی رعایت شود، یک روش درمانی کاملا موفق و رضایت بخش است.

منبع: https://drnecdetderici.com



Source link