روش های ریموو ناخن در خانه


و اما زیبایی دست با وجود اینکه ممکن است کمتر مهم به نظر برسد، تاثیر بسیار زیادی بر روی استایل دارد. روش های مختلف و متفاوتی برای زیبا کردن دست و دیزاین از جمله استفاده از انواع لاک ها و لاک زدن، ناخن مصنوعی، ژلیش ناخن، لمینت ناخن و کاشت ناخن وجود دارد که بسته به سلیقه خود می توانید به کار ببرید. اما هر آغازی پایانی نیز دارد. به این معنی که وقتی کاشت ناخن انجام می دهید پس از مدتی که ناخن هایتان رشد می کند و بلند می شود و یا می شکند و اصلا به دلایل مختلف دیگر نمی خواهید کاشت ناخن داشته باشید، به سراغ ریموو ناخن می روید که در سالن زیبایی انجام شود، اما هر چند خیلی پیشنهاد نمی شود می توانید این کار را در منزل نیز انجام بدهید. در این مطلب روش های ریموو ناخن در خانه را آموزش می دهیم.

ریموو کاشت ناخن در خانه به صورت کلی خطری ندارد ولی بهره بردن از استون و سوهان قادر است بر روی ناخن قرمزی و حساسیت به وجود آورده و یا تضعیف آن گردد. بنابراین توقع یک ریموو بی نقص اشتباه است. همانطور که گفته شد بهتر است برای این منظور به سالن های زیبایی مراجعه کنید که از دستگاه ها برای ریموو کردن ناخن بهره می برند. مراحل کار در سالن های زیبایی با دستگاه ها به این صورت می باشد:

 

ریموو ناخن در منزل با چند روش

اول از همه ناخن های مصنوعی که کاشت انجام داده اید را با استفاده از ناخن گیر کوتاه نمایید. سپس فرد دارای تخصص دستگاه سوهان برقی را روشن و آماده به کار کرده و بر روی ده هزار تا بیست هزار دور در هر دقیقه قرار می دهد. به کمک این وسیله لایه های ناخن مصنوعی که کاشته شده اند دقیق و آهسته جدا می گردند تا به ناخن طبیعی زیان نرسد. اگر ناخنی که کاشته اید، ژلی بوده است از دستگاه ویژه ریموو ناخن ژلی بهره برده می شود.

روش های ساده و کاربردی ریموو ناخن در خانه

و اما در ادامه مراحل و روش های ریموو ناخن در خانه را مرور می کنیم:

در صورتی که قطر ناخن های مصنوعی بسیار نمی باشد، پیش از انجام هر فعالیت و اقدامی باید با ناخن گیری مناسب آنها را کوتاه نمایید تا هم در زمان صرفه جویی کرده و هم کار خود را ساده تر کنید.

در این مرحله نوبت به سوهان کشیدن بر روی ناخن از سمت زیر ناخن می رسد تا کمترین مقدار از مواد کاشت ناخن بر روی ناخن بماند. همچنین می توانید با استفاده از سوهان برقی بهره ببرید. اگر از سوهان دستی بهره می برید، سوهان ناخن مناسب ۱۰۰.۱۸۰ می باشد که او آی پی یک برند خوب و تایید شده از آن به شمار می رود.

حالا در سومین مرحله باید استون ۱۰۰% فراهم نمایید، هر یک از انگشتان دست را با قطعه حاوی استون مجزایی انجام بدهید که خوب است مراحل را تند انجام دهید. هر کدام از ناخن های دست را که بعد از قرار دادن پنبه استون دار، سریعا با تکه ای فویل آلومینیومی بپیچانید. با استفاده از این فویل آلومینیومی علاوه بر اینکه از پریدن و پخش شدن استون بلافاصله جلوگیری می کند، نتیجه ی بهتری را برای ریموو ناخن رقم می زند. زمانی حدودا بیست دقیقه ای برای این کار لازم است، سپس چک نمایید ناخن کاشت گردیده را می توان به آسانی جدا نمود در صورتی که قابل برداشتن و ریممو به راحتی نبود، زمانی ده دقیقه ای منتظر بمانید و بعد با کمک از موچین مواد باقیمانده را جدا نمایید.

روش های ریموو ناخن در خانه با وسایل و مواد ساده

نکته کاربردی که در لابلای این مطلب باید بگنجانیم و به شما توصیه بکنیم، تست نمودن هر یک از روش های ریموو ناخن در خانه بر روی یکی از ناخن های انگشتان دست است. در صورتی که به مواد آلرژی نداشته و یا کاشت ناخن آسان تمیز گردید، برای باقی ناخن های دست خود نیز از همان شیوه بهره ببرید.

چه در عملیات ریموو مژه در منزل و چه در ریموو ناخن در خانه مرحله نهایی به مراقبت و نگهداری از آن اختصاص می یابد. پس از اینکه ناخن های کاشته شده را بردارید و بشویید به درصد زیاد پی به نازک گردیدن ناخن های خود می گردید، به ویژه در صورتی که زمان زیادی کاشت ناخن انجام داده و ترمیم هم کرده باشید. توصیه می نماییم پیش از کاشت دوباره زمانی را به مدت ۲ هفته به ناخن های خود استراحت بدهید تا تقویت شوند و برای تسریع آن می توانید از انواع کرم ها و روغن های تقویتی استفاده کنید تا مجددا به اندازه دلخواه ضخیم شده و نازک بودن و شکنندگی آنها برطرف گردد.

روش های ریموو ناخن در خانه

تراشیدن با سوهان و قرار دادن در آب گرم

توجه داشته باشید که سایر روش های ریموو ناخن در خانه نیز جهت این کار مثلا روش های استفاده از نوشابه، نخ دندان، آبجوش، الکل پیشنهاد می گردد. ولی هیچ یک مانند روشی که در بالا آموزش دادیم، خوب و نتیجه بخش نیست.

روش های ریموو ناخن در خانه بدون دستگاه

همچنین با تراشیدن ناخن کاشت شده با کمک سوهان برای زمانی زیادتر با استفاده از سوهان و پس از باقی ماندن تقریبا ۱۵% مواد بر روی سطح ناخن ها، از موچین و یا قیچی جهت برداشتن اضافه ها کمک بگیرید. در این شیوه از مواد شیمیایی استفاده نمی گردد که به همین خاطر مورد توجه است.

یا دست های خود را درون ظرفی آب داغ به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید. بعدا با کمک وسایل مانیکور ناخن های کاشته را جدا نمایید. در این شیوه نیز از مواد شیمیایی استفاده نمی شود که به همین دلیل هم محبوب می باشد.

روش های ریموو ناخن در خانه

با استفاده از آبجوش

با استفاده از آبجوش نیز می توانید ناخن کاشته شده را بردارید، برخی مواقع به منظور آسان تر شدن کار می توانید از سرکه نیز بهره ببرید.

در مرحله اول ناخن های دست خود را با کمک ناخن گیر کوتاه نمایید، سپس با استفاده از سوهان لایه های آن را برداشته و از ضخامت ناخن کاشته شده بکاهید.

حالا ظرفی را برداشته و کمی آب جوشیده درون ظرف ریخته و یک دوم آب جوش به آن سرکه بیفزایید. ناخن هایتان را درون این محلول به مدت ۱۰ – ۱۵ دقیقه قرار دهید. بعد از این مدت زمان مشاهده می کنید که ناخن هایی که کاشت انجام داده اید درون ظرف از ناخن های طبیعی شما جدا گردیده و اگر جدا نشده و سست گردیده اند، با کمک موچین ناخن های کاشته شده را آهسته و با دقت جدا نمایید. در نهایت ناخن های طبیعی خود را تقویت نمایید.

چگونه در منزل می توان ریموو ناخن انجام داد؟

با استفاده از نوشابه

شاید باورتان نشود ولی با استفاده از نوشابه هم می توان ریموو ناخن در خانه انجام داد، بله همان نوشیدنی خوشمزه و محبوب. برای این منظور ابتدا ناخن های کاشته شده را با کمک ناخن گیر کوتاه نمایید. لایه های بالای ناخن را تا حدالامکان جدا نمایید. سپس درون ظرفی کمی نوشابه گازدار ریخته و ناخن های دست خود را درون آن برای ۳۰ دقیقه بگذارید. پس از این مدت ناخن های کاشته شده که سست شده اند را با استفاده از موچین جدا نمایید.

با استفاده از الکل

الکل یک ماده ضدعفونی کننده و بهداشتی است که از آن می توان برای برداشتن و جدا کردن ناخن های کاشته شده نیز استفاده نمود. چطور؟

اول از هر کاری مانند روش های قبلی ریموو ناخن در خانه، ناخن های کاشته گردیده را کوتاه نموده، سپس با کمک سوهان لایه بالایی آن را جدا نمایید.

حالا پنبه ای را الکی کرده و بر روی ناخن ها کشیده و بر روی همه ناخن ها یک تکه پنبه و یا دستمالی آغشته شده به الکل قرار دهید و هر یک از ناخن ها را با استفاده از فویل بپیچانید و به مدت بیست دقیقه زمان دهید.

بعد از این مدت زمان فویل را باز نموده و ناخن ها را با استفاده از موچین آهسته جدا نمایید. امکان دارد به الکل آلرژی داشته باشید، پس حواستان به این موضوع باشد.

ریموو ناخن بدون مراجعه به سالن زیبایی

برای آرایش صورت کلی تنوع در مدل، روش و ایده وجود دارد که بسته به اینکه به سلیقه فرد و نیز مکان مورد نظر مثلا مجلس، عروسی و یا … و نیز فرم چهره و سایر موارد متفاوت می باشد که هدف اصلی آن زیباتر کردن چهره است. همین موضوع برای ناخن ها نیز صدق می کند و شاهد وجود روش ها و مدل های مختلف دیزاین ناخن هستیم که به دلخواه انتخاب و به کار برده می گردد. همچنین یک موضوع مشترک میان صورت و مو و ناخن اینکه پس از انجام عمل زیباسازی پس از مدت معینی چند ساعت، چند روز و یا چند هفته و ماه نوبت به انجام عمل پاک کردن می رسد. در رابطه با ناخن به این کار ریموو ناخن گفته می شود که توسط متخصصین در سالن زیبایی صورت می گیرد اما می توانید با استفاده از روش های مختلف ریموو ناخن در منزل خود به انجام برسانید.

منبع :

برچسب :



Source link