روغن باباسو: موارد استفاده، فواید و عوارض جانبی


روغن باباسو: موارد استفاده، فواید و عوارض جانبی

روغن باباسو یک روغن استوایی است که از دانه های نخل باباسو، درختی بومی جنگل های بارانی آمریکای جنوبی تهیه می شود.

سرشار از آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است، می تواند سلامت پوست و موهای شما را تقویت کند، آنها را بدون ایجاد احساس چربی یا ایجاد آکنه مرطوب کند.

با این حال، روغن دارای معایب احتمالی نیز می باشد.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۲ دقیقه

این مقاله کاربردها، فواید و مضرات روغن باباسو را بررسی می کند.

استفاده از روغن باباسو

در کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل که بومی نخل باباسو است، روغن این گیاه معمولاً برای پخت و پز و حتی به عنوان دارو استفاده می شود.

مردم محلی از آن برای التیام زخم های جزئی، مانند بریدگی ها و خراش ها، و درمان لوکوره (ترشحات واژن که با عدم تعادل هورمونی مرتبط است) استفاده می کنند .

روغن باباسو همچنین به سوخت زیستی تبدیل می شود که می تواند به عنوان جایگزینی برای سوخت دیزل استفاده شود.

با این حال، در ایالات متحده، بیشتر به عنوان یک عنصر در محصولات مراقبت از مو و پوست، مانند لوسیون، شامپو و آرایش استفاده می شود.

خلاصه
روغن باباسو در کشورهای آمریکای جنوبی برای مصارف آشپزی و دارویی استفاده می شود. همچنین کاربردهای صنعتی به عنوان سوخت زیستی دارد. در ایالات متحده، عمدتاً در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.

فواید روغن باباسو

فواید روغن باباسو

روغن باباسو با چندین اثر مفید همراه است، اما بیشتر تحقیقات در لوله های آزمایش و بر روی حیوانات انجام شده است.

بنابراین، مطالعات انسانی بیشتری برای درک کامل مزایای آن مورد نیاز است.

خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و التیام بخش زخم

روغن باباسو و سایر قسمت‌های گیاه برای اهداف دارویی مختلف در آمریکای جنوبی مانند درمان بیماری‌های پوستی، زخم‌ها، التهاب و مشکلات معده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این روغن سرشار از آنتی اکسیدان است، این ترکیبات می توانند به کاهش آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد مضر کمک کنند .

علاوه بر این، روغن باباسو ضد باکتری است. یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که باکتری های مضر خاصی مانند استافیلوکوکوس اورئوس را که باعث عفونت استاف می شود، از بین می برد.

اجزای گیاه باباسو، از جمله روغن آن، همچنین ضد التهاب هستند و می توانند باعث بهبود زخم شوند.

در یک مطالعه، موش‌هایی که عصاره باباسو روی زخم اعمال شده بود، سریع‌تر از گروه کنترل بهبود یافتند.

روغن باباسو سرشار از اسیدهای چرب سالم

مانند روغن نارگیل، روغن باباسو نیز یک روغن گیاهی غنی از چربی های اشباع شده است که آن را در دمای اتاق جامد می کند.

با این حال، این چربی ها به سرعت در دمای بدن ذوب می شوند. به این ترتیب، آنها یک ماده به طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شوند.

اسیدهای چرب اصلی در روغن باباسو اسید لوریک و میریستیک هستند که هر دو اشباع هستند .

با این حال، این روغن حاوی اسید اولئیک است، یک چربی تک غیراشباع که در روغن زیتون نیز یافت می‌شود و به بسیاری از فواید روغن زیتون برای سلامتی مربوط می‌شود.

این اسیدهای چرب ضد التهاب، به طور بالقوه تقویت کننده سیستم ایمنی و مرطوب کننده هستند، و آنها را برای پوست و موی شما عالی می کند.

علاوه بر این، اسید لوریک ضد باکتری است و نشان داده شده است که در مطالعات حیوانی و لوله آزمایش باعث مرگ سلول های سرطانی می شود.

روغن باباسو چیست و چه کاربردی دارد

روغن باباسو تقویت کننده و مرطوب کننده پوست و موهای شما

مانند روغن نارگیل، باباسو در دمای بدن ذوب می شود و به پوست شما اجازه می دهد آن را به خوبی جذب کند.

با این حال، برخلاف روغن نارگیل، سبک وزن است و چرب نیست و برای استفاده روی پوست شما ایده آل است.

علاوه بر این، به نظر نمی رسد که باعث آکنه شود .

علاوه بر این، روغن باباسو هنگامی که روی پوست مالیده می شود، احساس طراوت و خنکی ایجاد می کند، زیرا به سرعت ذوب می شود.

در نهایت، می تواند به موهای خشک و صاف حجم می دهد بدون اینکه آنها را سنگین کند .

خلاصه
روغن باباسو سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است که آن را برای پوست و موی شما عالی می کند. همچنین ضد التهاب و ضد باکتری است.

معایب احتمالی روغن باباسو

اطلاعات کمی در مورد عوارض جانبی باباسو بالقوه وجود دارد، از جمله اینکه آیا این روغن در زنان باردار یا شیرده اثرات منفی دارد.

برای ایمن بودن، اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، باید قبل از استفاده از روغن باباسو با پزشک خود مشورت کنید.

علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می دهد که آرد میوه باباسو ممکن است توانایی انعقاد خون بدن را کاهش دهد. بنابراین، اگر رقیق کننده خون مصرف می کنید، باید از روغن باباسو اجتناب کنید، زیرا ممکن است اثر مشابهی داشته باشد.

خوردن میوه باباسو و سایر قسمت های گیاه نیز ممکن است عملکرد تیروئید شما را مختل کند، که می تواند به ویژه برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید مضر باشد. اگر این شرایط را دارید، ممکن است بخواهید از روغن باباسو اجتناب کنید.

سخت است که بدانید پس از استفاده از روغن باباسو روی پوست، چه مقدار روغن باباسو وارد جریان خون شما می شود. بنابراین، اگر در مورد استفاده از آن نگرانی دارید، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

خلاصه
روغن باباسو ممکن است از لخته شدن خون و عملکرد تیروئید جلوگیری کند. اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید یا کم کاری تیروئید دارید، باید از مصرف آن اجتناب کنید

شناسه با استفاده از روغن باباسو برای ایمن بودن، زنان باردار یا شیرده نیز باید از مصرف آن خودداری کنند.

طرز استفاده از روغن باباسو

نحوه استفاده از روغن باباسو

روغن باباسو را می توان در آشپزی استفاده کرد، اما بیشتر در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. اگرچه در آمریکای جنوبی کاربردهای وسیع تری دارد.

روغن را می توان به صورت آنلاین یا در برخی از فروشگاه های مواد غذایی طبیعی یا لوازم آرایشی خریداری کرد. می توانید آن را مستقیماً به عنوان مرطوب کننده یا نرم کننده روی پوست یا موهای خود بمالید.

از آنجایی که به راحتی روی پوست ذوب می شود، همچنین روغن حامل خوبی برای روغن های ضروری است.

علاوه بر این، روغن باباسو را می توان جایگزین روغن نارگیل در دستور العمل های خانگی مراقبت از پوست و مو، از جمله صابون، ماسک مو، یا اسکراب بدن کرد.

خلاصه
روغن باباسو را می توان به عنوان جایگزینی برای روغن نارگیل در دستور العمل های پوست و مو استفاده کرد. همچنین یک عنصر در بسیاری از محصولات زیبایی است.
در آمریکای جنوبی، ممکن است طیف وسیع تری از کاربردها از جمله مصارف آشپزی داشته باشد.

جمع بندی کلی درباره روغن باباسو

روغن باباسو در آشپزی، تولید سوخت زیستی و پزشکی استفاده می شود.

با این حال، در ایالات متحده، بیشتر در محصولات مراقبت از مو و پوست یافت می شود، زیرا غنی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب سالم است، علاوه بر این که سبک وزن و غیر چرب است. علاوه بر این، باعث آکنه نمی شود.

به طور کلی، روغن باباسو یک افزودنی سالم و مرطوب کننده به روتین مراقبت از پوست و مو است.

منبع

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره و صاف کننده مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها ی مفید برای موها است.  
برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا که دارای مواد و ترکیباتی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده ، صاف کننده و براق کننده مو بسیار قوی و موثر برای موهای خشک، وز و آسیب دیده است.  

ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است.

ماسک ترمیم کننده مو اولتراشاین به درمان و ترمیم عمقی مو می پردازد و ریشه و ساقه مو را احیاء کرده و منجر به درخشندگی،لخت شدن و کراتینه شدن طبیعی موها می شود.

این ماسک درمانی در کوتاه ترین زمان ممکن ریشه و ساقه مو را ترمیم و بازسازی می کندو لطافت و خاصیت ابریشمی مو را به آن باز می گرداند و منجر به یکدست بلند شدن مو و لخت شدن مو ها بدون نیاز به مواد شیمیایی کراتینه می شود.

این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

ژل لاغری،فرم دهنده بدن و ضد سلولیت بدن هات چیلی تایوان

کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت  ، فرم دهنده و لاغر کننده موضعی بدن هات چیلی میسر است.

ژل لاغری  و کاهش سایز و چربی سوز بدن با اثر فوری مخصوص بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی با قدرت بسیار بالا و با عملکردی بسیار فوری تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی
با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری بدون داشتن ترکیبات شیمیایی مضر است.  ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است.
 ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش و فعالیت های سخت برای لاغری نداشته و به تنهایی اثر گذار است .

البته می توان ژل لاغری موضعی هات چیلی  را برای اثربخشی بیشتر ورزش و

رژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد و گرفتن نتیجه را تسریع بخشید تا کاهش سایز بیشتر در زمان کوتاهتر داشت.

ژل لاغری هات چیلی

برنزه کننده فوری و ماندگار فلورسان روسیه مخصوص سولاریوم و آفتاب

 کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورساندر کنار برنزه کردن پوست، آن را مرطوب و ویتامینه میکند و همچنین پوست را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند

که این خاصیت این لوسیون برنزه را برای انواع پوست حتی پوست های حساس به منظور برنزه شدن بهترین انتخاب کرده است و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای برنزه شدن پوست به همراه محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و اشعه دستگاه سولاریوم است.  


مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد
 و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید که تا ۴ ماه ماندگار است و در عین حال طراوت و شادابی پوست را حفظ میکند و مانع از آسیب دیدگی و سوختگی پوست میشود.

 مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید وپوست را نرم و لطیف و برنزه یکدست طبیعی می کند. این لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب کمک به آبرسانی پوست می کند. برنزه کننده فلورسان محصولی ارگانیک و ویتامینه برای برنزه کردن پوست، ساخت کشور روسیه است.

کرم برنزه کننده فلورسان



Source link