علل علائم کشش روی باسن علل علائم کشش روی باسن، پیشگیری و درمان آن


علل علائم کشش روی باسن، پیشگیری و درمان آن

علائم کشش ممکن است هر قسمت از بدن را تحت تاثیر قرار دهد و حتی ممکن است علائم کشش روی باسن ایجاد شود. آنها زمانی ایجاد می شوند که کلاژن الیاف الاستین پوست کشیده می شود و باعث ایجاد علائم اسکار می شود. علائم کشش روی باسن بسیار شایع هستند و ممکن است به دلیل افزایش یا کاهش سریع وزن، جهش رشد یا بارداری ایجاد شوند. این علائم گاهی اوقات می تواند منجر به احساس اعتماد به نفس پایین و تصویر منفی بدن شود. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع علل علائم کشش روی باسن، پیشگیری و درمان آن در مورد علائم ترک پوستی روی باسن، پیشگیری از علائم کشش ،درمان و نحوه کاهش آنها بحث می شود. 

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، باعث درمان کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن می شود.

کرم حجم دهنده سینه میبلین

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده باسن، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی میبلین آمریکا در ایران و امارات می باشد.

راه هایی برای خلاص شدن از علائم کشش روی باسن

علل علائم کشش روی باسن، پیشگیری و درمان آن
علل علائم کشش روی باسن، پیشگیری و درمان آن

بر اساس یک تجزیه و تحلیل، ۵۰ تا ۸۰ درصد افراد در مراحل مختلف زندگی خود دچار ترک‌های پوستی می‌شوند. در حالی که نمی توانید از شر این علائم خلاص شوید، می توانید ظاهر آنها را به حداقل برسانید. علائم کشش زودهنگام یا ترک های قرمز به راحتی نسبت به سفید یا قدیمی تر درمان می شوند. بنابراین، شما باید آنها را در حالی که هنوز تازه و قرمز هستند، درمان کنید.

علائم کشش در طول ها و ضخامت های مختلف ایجاد می شوند. علائم جدید بسته به رنگ پوست شما می توانند صورتی، قرمز، آبی، بنفش یا قهوه ای تیره باشند.

دو راه اصلی برای به حداقل رساندن ظاهر آنها وجود دارد:

۱٫ داروها و درمان های موضعی

کرم‌های موضعی، نرم‌کننده‌ها و ترتینوئین معمولاً برای پیشگیری و مدیریت ظاهر کلی ترک‌ها استفاده می‌شوند. می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

  • از نرم کننده ها و کرم های ترک مارک OTC (مانند تروفولاستین و آلفاستریا) و روغن های گیاهی مانند کره کاکائو و روغن بادام و زیتون استفاده کنید.
  • ناحیه مورد نظر را با ژل های سیلیکونی ماساژ دهید.
  • پس از مشورت با پزشک از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید.
  • از کرم ترتینوئین استفاده کنید تا علائم کشش قرمز را به حداقل برسانید. با این حال، ممکن است باعث تحریک، قرمزی و لایه برداری پوست شود . از مصرف رتینوئیدها در دوران بارداری خودداری کنید.

همچنین می توانید از داروهای طبیعی برای کاهش علائم کشش استفاده کنید . درمان های موضعی در صورت استفاده بر روی علائم کشش تازه نتایج بهتری به دست می دهند. با این حال، اگر علائم کشش شما قدیمی است، ممکن است نیاز به اقدامات پزشکی داشته باشید.

روغن‌های ضروری مانند درخت چای، اسطوخودوس، کندر و غیره نیز برای تسکین و کاهش علائم کشش استفاده می‌شوند.

۲٫ اقدامات پزشکی

برای به حداقل رساندن علائم کشش سفید و قدیمی روی باسن، پزشکان ممکن است پیشنهاد دهند: 

  • درمان های لیزری مانند لیزر رنگی پالس و لیزرهای فرکشنال مانند روش های اربیوم YAG. آنها تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کنند و تورم و التهاب را برای بهبود کیفیت پوست و ظاهر ترک ها کاهش می دهند. با این حال، لیزر درمانی ممکن است باعث اریتم موقت (قرمزی)، ادم (تورم به دلیل تجمع مایعات)، و هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب و هیپوپیگمانتاسیون مداوم  در افراد با رنگ پوست عمیق‌تر شود.
  • درمان با فرکانس رادیویی ممکن است پوست را سفت کند، چین و چروک، سلولیت و ظاهر ترک‌ها را کاهش دهد.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت ممکن است کلاژن را در بدن بازسازی کند و دید ترک را کاهش دهد. همچنین هنگامی که با ترتینوئین موضعی ترکیب می شود به خوبی عمل می کند.

  • میکرونیدلینگ ، همچنین به عنوان درمان القای کلاژن شناخته می شود، یکی دیگر از روش های پزشکی است که ممکن است علائم کشش را کاهش دهد. پزشک از یک دستگاه میکرونیدلینگ برای ایجاد سوراخ های کوچک روی پوست برای تحریک تولید الاستین و کلاژن استفاده می کند. شش جلسه به مدت شش تا هفت ماه طول می کشد تا حداکثر نتیجه را به دست آورید.
  • میکرودرم ابریژن یک روش کم تهاجمی است که به به حداقل رساندن رنگ ناهموار پوست ، پیری نوری، ملاسما و اسکارها (مانند ترک‌های پوستی) کمک می‌کند. پزشک از دستگاه میکرودرم ابریژن با نوک ساینده برای برداشتن لایه بالایی پوست استفاده می کند. این باعث تولید کلاژن و الاستین می شود و ممکن است نتایج مشابهی مانند کرم ترتینوئین برای علائم کشش ارائه دهد.
  • پزشک همچنین ممکن است درمان هایی مانند سوراخ گالوانو، میدان مغناطیسی پالسی، لیزر لیپولیز و اولتراسوند را برای بهبود ظاهر علائم کشش پیشنهاد کند.

این درمان ها ممکن است به محو شدن علائم کشش کمک کنند. با این حال، راه های زیادی برای جلوگیری از توسعه آنها وجود دارد. مدیریت رژیم غذایی و سایر عوامل می تواند به بهبود انعطاف پذیری پوست شما کمک کند و آن را کمتر مستعد ترک های پوستی کند.

نکات پیشگیری از کشش روی باسن

علل علائم کشش روی باسن، پیشگیری و درمان آن
علل علائم کشش روی باسن، پیشگیری و درمان آن
  • از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید: پوست شما برای سالم ماندن به ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی نیاز دارد. پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم به پوست شما کمک می کند تا عملکردهای خود را تنظیم کند. رژیمی از میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف، لبنیات، غلات کامل، مرغ و غذاهای دریایی. از غذاهای فرآوری شده و ناسالم خودداری کنید. مصرف یک رژیم غذایی متعادل همچنین به جلوگیری از پرخوری و افزایش سریع وزن کمک می کند – عواملی که باعث ایجاد علائم کشش می شوند.
  • ماساژ دادن ناحیه آسیب دیده: شواهد حکایتی نشان می دهد که ماساژ پوست با روغن می تواند این ناحیه را هیدراته نگه دارد و به کاهش علائم کشش کمک کند. با این حال، این کار را حداقل دو بار در روز به مدت چند ماه انجام دهید تا تاثیری را مشاهده کنید.
  • هیدراته بمانید: حدود ۷۰ درصد از بدن انسان را آب تشکیل می دهد. پوست و سایر سلول ها و بافت های اندام برای سالم ماندن و هیدراته ماندن به آب نیاز دارند. بنابراین، جدا از اینکه پوست خود را از بیرون مرطوب می کنید، مقدار زیادی آب بنوشید تا سلول ها از درون هیدراته شوند.
  • ورزش: ورزش ممکن است به مدیریت وزن کلی شما کمک کند و احتمال ایجاد علائم کشیدگی را کاهش دهد. با این حال، گام‌های آهسته و پیوسته بردارید زیرا تمرینات شدید می‌تواند توده عضلانی را افزایش داده و شانس ایجاد علائم کشیدگی را افزایش دهد. با یک مربی تناسب اندام صحبت کنید تا یک رژیم ورزشی سالم را ارائه کنید.

به غیر از تمرینات شدید، عوامل متعدد دیگری ممکن است شانس شما را برای ایجاد علائم کشش افزایش دهند. کنترل آن عوامل می تواند تا حدودی کمک کند. 

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، علاوه بر کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی، باعث درمان سلولیت نیز می شود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

چه چیزی باعث ایجاد علائم کشش روی باسن می شود؟

ترک‌های پوستی زمانی ایجاد می‌شوند که پوست به سرعت کشیده یا کوچک می‌شود و بر ساختارهای کلاژن و الاستین تأثیر می‌گذارد. عوامل متعددی می توانند پوست را کشیده و آثاری از خود به جای بگذارند. آنها عبارتند از :

  1. افزایش یا کاهش سریع وزن.
  2. استفاده از استروئیدهای تستوسترون مصنوعی و استروئیدهای تستوسترون مشتق شده طبیعی (برای بدنسازی).
  3. تغییرات در سطوح هورمونی، ساختار کلاژن و بافت های الاستیک، اغلب به دلیل کمبود فیبریلین، گلیکوپروتئین مورد نیاز برای تشکیل بافت های الاستیک ایجاد می شود.
  4. شرایط پزشکی مانند سندرم مارفان،  بی اشتهایی و بیماری مزمن کبدی ممکن است منجر به علائم کشش شود.
  5. بارداری ممکن است باعث ایجاد علائم کششی در ناحیه شکم و باسن شود.
  6. جهش ناگهانی رشد در دوران بلوغ یکی دیگر از علل شایع ترک های پوستی است.
  7. داروها و درمان‌هایی مانند شیمی‌درمانی، آنتی‌بیوتیک‌درمانی طولانی‌مدت، داروهای ضدبارداری، و داروهای اعصاب (ضد سایکوتیک‌ها) ممکن است باعث ایجاد علائم کشش شوند.
  8. سابقه خانوادگی.
  9. سیگاری ها نیز نسبت به افراد غیر سیگاری در معرض خطر ابتلا به ترک های پوستی هستند.

در حالی که ترک‌های پوستی اولیه ممکن است با درمان‌های خانگی محو شوند، ترک‌های پوستی قدیمی‌تر و عمیق‌تر ممکن است به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشته باشند.

چه زمانی باید با پزشک مشورت کرد؟

علل علائم کشش روی باسن، پیشگیری و درمان آن
علل علائم کشش روی باسن، پیشگیری و درمان آن

با پزشک مشورت کنید اگر:

  • علائم کشش شما سفید یا نقره ای شده است.
  • شما باید هر یک از اقدامات پزشکی را انجام دهید.

پزشک ممکن است یک ارزیابی فیزیکی برای تعیین مرحله علائم کشش شما انجام دهد و بر اساس آن درمان را تجویز کند.

علل علائم کشش روی باسن، پیشگیری و درمان آن

در حالی که علائم کشش را نمی توان به طور کامل از بین برد، ظاهر آنها را می توان بهبود بخشید. این خطوط سفید را می توان با ترکیبی از درمان های OTC و درمان های خانگی کاهش داد.

علائم کشش زمانی ایجاد می شوند که پوست شما بیش از ظرفیت خود کشیده شود و علائم کشش قرمز یا بنفش باقی بماند. عوامل متعددی، به ویژه در دوره‌های تغییرات قابل توجه بدن مانند کاهش یا افزایش وزن، تغییرات هورمونی، داروها یا بارداری، منجر به ایجاد علائم کشیدگی روی باسن شما می‌شوند. در حالی که نمی توانید برای همیشه از شر ترک های پوستی خلاص شوید، می توانید از کرم های موضعی برای کمک به محو شدن آنها استفاده کنید. شما همچنین می توانید از روش های پزشکی مانند لیزر درمانی، میکرونیدلینگ یا میکرودرم ابریژن برای بهبود ظاهر خود استفاده کنید. مصرف یک رژیم غذایی سالم، هیدراته ماندن و ورزش منظم می تواند سلامت پوست شما را بهبود بخشد و از ترک های پوستی جلوگیری کند.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان، با ترکیباتی ارگانیک، برنزه ای جذاب و یکدست را بر روی بدن دارد.

برنزه کننده بدن فلورسان

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری این لوسیون سولار تا ۴ ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا وازلین می تواند علائم کشش را از بین ببرد؟

بله، وازلین می تواند به کاهش علائم کشش کمک کند، زیرا تمایل به بستن رطوبت و کاهش خشکی پوست دارد.

آیا علائم کششی به این معنی است که شما چاق هستید؟

خیر، در حالی که علائم کشش زمانی ظاهر می شوند که وزن قابل توجهی در یک دوره کوتاه اضافه می کنید، ممکن است در اثر جهش رشد یا در دوران بارداری نیز ایجاد شوند. علائم لزوما به این معنی نیست که چاق یا اضافه وزن هستید.

آیا عسل می تواند علائم کشش را پاک کند؟

بله، عسل خام به کاهش ظاهر اسکارها و لکه‌ها کمک می‌کند و همچنین می‌تواند به محو کردن ترک‌های پوستی کمک کند.

آیا گوجه فرنگی می تواند علائم کشش را از بین ببرد؟

بله، گوجه فرنگی می تواند در روشن شدن و از بین بردن علائم کشش موثر باشد.

آیا آلوئه ورا می تواند علائم کشش را از بین ببرد؟

در حالی که شواهد علمی محدودی وجود دارد که از نقش آلوئه ورا در کاهش علائم کشش حمایت می‌کند، اما شناخته شده است که به بهبود و صاف کردن پوست آسیب‌دیده کمک می‌کند. بنابراین، به شما کمک می کند تا پوست شما نرم و صاف به نظر برسد.

آیا روغن نارگیل می تواند علائم کشش را از بین ببرد؟

بله، استفاده منظم از روغن نارگیل می تواند به کاهش علائم کشش کمک کند.

سخن پایانی
  • ترک‌های پوستی زمانی ایجاد می‌شوند که پوست به‌سرعت کشیده یا منقبض می‌شود که ناشی از عوامل متعددی است.
  • داروهای موضعی، درمان های خانگی، درمان های زیبایی یا روش های پزشکی می توانند علائم کشش روی باسن را کاهش دهند.
  • شما می توانید با خوردن یک رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب کافی، ماساژ ناحیه آسیب دیده و ورزش از علائم کشش جلوگیری کنید.

منبع



Source link