روغن خشک چیست؟ فواید روغن خشک و تفاوت آن با روغن مرطوب و نحوه استفاده از آن


روغن خشک چیست؟ فواید روغن خشک و تفاوت آن با روغن مرطوب و نحوه استفاده از آن

کلمه “روغن خشک” به نظر می رسد یک اکسیمورون است و ممکن است شما را گیج کند.  خوب، این روغن خشک نامیده می شود زیرا روی پوست خشک می شود. فرو می رود و در صورت استفاده از روی پوست، تمام باقی مانده های چربی را از بین می برد. روغن خشک با روغن مرطوب متفاوت است. این روغن از روغن های مرطوب سنگین تر است و ترکیب شیمیایی بسیار متفاوتی دارد. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع روغن خشک چیست؟ فواید روغن خشک و تفاوت آن با روغن مرطوب و نحوه استفاده از آن همه چیز در مورد روغن خشک، تفاوت آن با روغن مرطوب و نحوه استفاده موثرتر از آن را توضیح می دهیم. 

روغن خشک چیست؟ چرا از روغن های خشک استفاده کنیم؟

روغن خشک چیست؟ فواید روغن خشک و تفاوت آن با روغن مرطوب و نحوه استفاده از آن
روغن خشک چیست؟ فواید روغن خشک و تفاوت آن با روغن مرطوب و نحوه استفاده از آن

ما آموخته ایم که روغن، مرطوب و مرطوب کننده است. اونوقت چطوری میشه روغن رو خشک کرد؟ نام “روغن خشک” نام اشتباهی است. این به این دلیل است که “خشکی” از ویژگی های روغن نیست، بلکه پایانی است که روغن روی پوست شما می گذارد. روغن خشک فوراً در پوست شما فرو می رود و هیچ گونه چربی روی آن باقی نمی گذارد. احساس چسبندگی و سنگینی که معمولا با روغن های دیگر به شما دست می دهد، نخواهید داشت. اصطلاح “روغن خشک” نسبتاً جدید است اما این مفهوم نیست، همانطور که از قدیم الایام وجود داشته است.

رایحه‌درمانگران و گیاه‌پزشکان از روغن‌های خشک برای اهداف مراقبت از پوست و مو استفاده می‌کنند. به گفته متخصصان زیبایی، روغن های خشک حاوی مقادیر زیادی اسید لینولئیک، یک اسید چرب غیراشباع چندگانه  هستند – و به همین دلیل است که این روغن ها فوق العاده سبک، غیر چرب و سریع جذب می شوند. این روغن ها به قدری سریع جذب می شوند که بعد از چند دقیقه استفاده، حتی احساس نمی کنید هیچ روغنی به پوستتان زده اید!

شامپو ضد ریزش مو بایوفل کانادا، درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو بدون بازگشت می باشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا درمان فوری ریزش مو شامپو گیاهی ضد ریزش مو ویتامینه

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

روغن خشک دقیقا چه تفاوتی با روغن مرطوب دارد؟ 

تفاوت روغن خشک با روغن مرطوب چیست؟

روغن خشک عبارت است از:

  • کمتر چرب
  • سبک وزن
  • کمتر مرطوب (مانند روغن های معمولی احساس خیس شدن روی پوست شما باقی نمی گذارد)

از آنجایی که روغن خشک سبک تر است، فورا جذب پوست شما می شود. این نوع روغن برای افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند مناسب است. روغن های خشک با تمام مزایای روغن ها منهای احساس چسبندگی همراه هستند. دارای اثرات نرم کنندگی و تغذیه شگفت انگیز پوست هستند و به همین دلیل از روغن های خشک بیشتر در کرم ها و لوسیون های بدن استفاده می شود. روغن‌های خشک برای کسانی که می‌خواهند رطوبت را بدون درخشش پس از آن چرب حفظ کنند، عالی هستند.

 اگر پوست و موی چرب دارید و از روغن های معمولی می ترسید، عاشق روغن های خشک خواهید شد!

روغن خشک چیست؟ فواید روغن خشک و تفاوت آن با روغن مرطوب و نحوه استفاده از آن

در مقایسه با روغن های خشک، روغن های مرطوب سنگین هستند. روغن های مرطوب با سرعت کمتری جذب پوست شما می شوند و احساس سنگینی می کنند. بعد از اینکه روغن مرطوب را روی پوست خود مالیدید، می توانید مدت طولانی روغن را روی سطح پوست خود احساس کنید. روغن های مرطوب برای مرطوب کردن پوست شما عالی هستند. این روغن ها از هدر رفتن آب از طریق اپیدرم (از دست دادن آب از طریق اپیدرم  ) جلوگیری می کنند. به همین دلیل است که روغن های مرطوب برای پوست های کم آب و بسیار خشک عالی هستند. از آنجایی که روغن‌های مرطوب سنگین‌تر از روغن‌های خشک هستند، عمدتاً به‌عنوان پایه‌ای برای روغن‌های تجاری موجود برای بدن و محصولات پوستی مبتنی بر آب استفاده می‌شوند.

اگر مشکلات پوستی مانند درماتیت آتوپیک ، اگزما و پسوریازیس دارید ، روغن های مرطوب برای شما مناسب هستند. برخی از روغن های مرطوب رایج عبارتند از: روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن هسته زردآلو، روغن بادام شیرین، روغن جوجوبا ، روغن چریش، روغن دانه شاهدانه، روغن تامانو و روغن بائوباب. 

مانند روغن های مرطوب، روغن های خشک نیز دارای خواص مرطوب کنندگی هستند که پوست شما را هیدراته نگه می دارد . 

اما در این صورت کدام روغن ها روغن خشک محسوب می شوند؟ 

کدام روغن ها روغن های خشک در نظر گرفته می شوند؟

روغن خشک چیست؟ فواید روغن خشک و تفاوت آن با روغن مرطوب و نحوه استفاده از آن
روغن خشک چیست؟ فواید روغن خشک و تفاوت آن با روغن مرطوب و نحوه استفاده از آن

رایج ترین و پرمصرف ترین روغن های خشک طبیعی

و ارگانیک عبارتند از:

  • روغن دانه گل رز
  • روغن کنجد
  • روغن گلرنگ
  • روغن آفتابگردان
  • روغن گل مغربی
  • روغن دانه انگور
  • روغن کاملینا
  • روغن آووکادو
  • روغن گل گاوزبان

مگان فاکس بازیگر سرشناس هالیوود از روغن هسته انگور برای پوست خود استفاده می کند. دیگران، مانند گوئینت پالترو و کیت میدلتون، سال ها از روغن گل رز استفاده می کنند.
تمام این روغن های خشک همچنین به عنوان روغن های حامل برای روغن های ضروری و برای مراقبت از پوست صورت، مرطوب کردن بدن و بهبود سلامت مو، ناخن و کوتیکول استفاده می شود.

علاقه مندید بدانید چگونه می توانید روغن های خشک را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید ؟

نحوه استفاده موثر از روغن های خشک

می توانید از روغن های خشک برای ناخن ها، بدن و موهای خود استفاده کنید.

برای اطمینان از اینکه پوست شما حداکثر فواید را دریافت می کند، می توانید روغن خشک را بلافاصله پس از دوش گرفتن استفاده کنید. وقتی این روغن‌ها روی پوست تمیز استفاده می‌شوند، به حفظ رطوبت کمک می‌کنند و بدون ایجاد ظاهری چرب یا چرب، به پوست شما ظاهری صاف می‌دهند.

قبل از ماساژ دادن روی صورت، مقدار کمی از روغن را در کف دست خود گرم کنید. این روغن صورت آبرسانی بیشتری دارد.

  • برای موهای شما

اگر موهای وز دارید ، هر یک از این روغن های خشک را می توان به عنوان روغن مو استفاده کرد تا به رام کردن موها و درخشندگی موهای شما بدون سنگین کردن آن کمک کند. اگر می خواهید موهای وز شده خود را کنترل کنید، روغن را روی موهای مرطوب بمالید. و اگر می خواهید به آن درخشندگی بدهید، از آن به عنوان یک فینیشر روی موهای خود استفاده کنید (همانطور که سرم مو را اعمال می کنید). حتی می توانید آن را به عنوان بخشی از یک درمان شبانه روی پوست سر خود بمالید و روز بعد موهای خود را بشویید.

روغن خشک چیست؟ فواید روغن خشک و تفاوت آن با روغن مرطوب و نحوه استفاده از آن

  • برای ناخن ها و کوتیکول ها

از آن درست همانطور که از کرم کوتیکول استفاده می کنید استفاده کنید. چند قطره بریزید و روی ناخن ها و کوتیکول های خود ماساژ دهید. بگذارید کوتیکول های شما تمام روغن را جذب کنند. این به حالت دادن به کوتیکول ها و تقویت ناخن ها کمک می کند. می توانید بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ناخن های خود را بشویید.

روغن های خشک فوق العاده تسکین دهنده هستند و معمولاً هیچ گونه جوش یا تحریک پوستی ایجاد نمی کنند. از این رو، می توان از آنها در طول ماه های تابستان استفاده کرد. 

توجه: بیشتر روغن‌های خشک موجود تجاری با برچسب «روغن خشک» در واقع روغن‌های خشک و مرطوب را با هم ترکیب می‌کنند. این کار برای به حداکثر رساندن مزایای درمانی روغن انجام می شود.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان وزی، درمان موخوره و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

عوارض روغن خشک

روغن های خشک معمولاً برای استفاده موضعی بی خطر هستند و عوارض جانبی بسیار کمی دارند. با این حال، مانند هر محصول جدیدی که روی پوست خود قرار می دهید، یک روغن می تواند یک واکنش نامطلوب ایجاد کند. قبل از استفاده از آن برای اولین بار توصیه می شود که یک روغن جدید را به قسمت کوچکی از پوست خود بمالید و ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا ببینید پوست شما چگونه به آن واکنش نشان می دهد. این به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا به روغن آلرژی دارید یا خیر.

روغن خشک چیست؟ فواید روغن خشک و تفاوت آن با روغن مرطوب و نحوه استفاده از آن

روغن خشک چیست؟ فواید روغن خشک و تفاوت آن با روغن مرطوب و نحوه استفاده از آن
روغن خشک چیست؟ فواید روغن خشک و تفاوت آن با روغن مرطوب و نحوه استفاده از آن

روغن های خشک سبک وزن هستند و سریع جذب می شوند و جایگزینی عالی برای مرطوب کننده ها و کرم های سنگینی هستند که استفاده می کنید. می‌توانید روغن‌های خشک موجود در بازار را از بازار بخرید یا روغن خشک خالص را تهیه کنید و در زمان مناسب از آن استفاده کنید. آنها بوی شگفت انگیزی دارند، روی پوست احساس خوبی دارند و باعث ایجاد چربی نمی شوند. علاوه بر این، آنها چند منظوره هستند و می توانید روغن های خشک را به کوتیکول های مو و ناخن خود بمالید. 

بنابراین، اگر از کرم‌های چسبناک و مرطوب‌کننده‌ها خسته شده‌اید و می‌خواهید چیزی آب‌رسان و سبک وزن داشته باشید، روغن‌های خشک را امتحان کنید. ما مطمئن هستیم که پوست شما آنها را دوست خواهد داشت. اگرچه این روغن‌های خشک معمولاً برای استفاده موضعی بی‌خطر هستند، افرادی که پوست حساسی دارند باید مراقب باشند. روغن خشکی را انتخاب کنید که فاقد عطر، پارابن و بدون ظلم باشد تا از هرگونه واکنش به مواد نگهدارنده یا عطر جلوگیری کنید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا روغن کرچک یک روغن خشک است؟

نه، روغن کرچک یک روغن خشک نیست. این یک روغن مرطوب است.

آیا می توان با روغن خشک ماساژ داد؟

بله، روغن خشک را می توان به عنوان روغن بدن استفاده کرد. می توانید چند قطره روغن را بعد از دوش گرفتن بمالید و روی پوست ماساژ دهید.

آیا روغن خشک از آفتاب محافظت می کند؟

بله، روغن خشک می تواند از پوست در برابر نور خورشید محافظت کند و خاصیت ضد پیری دارد. روغن خشک مانند روغن گل رز به مبارزه با پیری نوری کمک  می کند و از آسیب خورشید جلوگیری می کند.

سخن پایانی
  • روغن های خشک به سرعت جذب می شوند و اثری از چربی روی پوست شما باقی نمی گذارند.
  • اینها نیز کمتر چرب و سبک هستند.
  • روغن های خشک رایج عبارتند از روغن کنجد، آفتابگردان، گلرنگ، آووکادو و روغن هسته انگور.
  • می توانید از روغن های خشک برای مرطوب کردن پوست، افزایش درخشندگی مو و تقویت ناخن های خود استفاده کنید.

منبع



Source link