زنان دوجنس‌گرا و لزبین بیشتر از زنان دگرجنس‌گرا سلامت قلب بدتری دارند


سلامتی

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

بر اساس تحقیقات جدیدی که امروز در مجله منتشر شد، زنان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا در مقایسه با زنان دگرجنس‌گرا کمتر احتمال داشت که نمرات سلامت قلبی عروقی ایده‌آلی داشته باشند، که باید آنها را به گروهی اولویت‌دار برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی تبدیل کند. مجله انجمن قلب آمریکاژورنال با دسترسی آزاد و مورد بازبینی انجمن قلب آمریکا.

در مقابل، مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا در مقایسه با همسالان مرد دگرجنس‌گرا، احتمال بیشتری داشتند که نمرات سلامت قلبی عروقی ایده‌آلی داشته باشند. نتایج حاصل از مطالعه‌ای است که به تفاوت‌ها در سلامت قلب در میان بزرگسالان اقلیت جنسی در فرانسه اشاره کرد که با معیارهای Life’s Essential 8 و Life’s Simple 7 انجمن قلب آمریکا برای سلامت قلب و عروق ایده‌آل اندازه‌گیری شده است.

این مطالعه اولین مطالعه ای است که نابرابری های سلامت قلبی عروقی را در میان افرادی که در یک گروه اقلیت جنسی شناسایی می شوند، ارزیابی می کند، که در این تحقیق از طریق رفتار جنسی خود گزارش شده در طول زندگی، طبقه بندی شده به عنوان لزبین، همجنس گرا، دوجنسه یا دگرجنس گرا تعریف شده است. همچنین احتمالاً این اولین مطالعه ای است که سلامت قلب و عروق را در میان گروه های اقلیت جنسی با معیارهای سلامت قلب و عروق انجمن قلب آمریکا بررسی می کند. Life’s Essential 8 در سال 2022 به روز شد تا علاوه بر 7 معیار اصلی در Life’s Simple 7، خواب سالم را به عنوان یک فاکتور سلامت قلب و عروق اضافه کند: رژیم غذایی سالم. فعالیت بدنی منظم؛ سیگار کشیدن ممنوع؛ وزن متناسب؛ و سطح قند خون، کلسترول و فشار خون طبیعی است.

عمر دراز نویسنده اصلی مطالعه، کاندیدای دکترای دانشگاه پاریس سیته، اینسرم (موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه) گفت: بهبود این معیارها فرصتی عالی برای جلوگیری از مشکلات قلبی قبل از وقوع است. ) و تیم اپیدمیولوژی یکپارچه بیماری های قلبی عروقی مرکز تحقیقات قلب و عروق پاریس. ما می‌خواستیم ببینیم که آیا تفاوت‌هایی در نمرات سلامت قلبی عروقی Life’s Essential 8 در افراد اقلیت جنسی، از جمله بزرگسالان همجنس‌گرا، لزبین و دوجنس‌گرا، در مقایسه با افراد دگرجنس‌گرا وجود دارد یا خیر.

دراز گفت: “بهبود شایستگی فرهنگی و آگاهی از خطر بیماری های قلبی عروقی در میان بزرگسالان اقلیت جنسی ممکن است به بهبود مکالمات بین پزشکان و بیماران در مورد سلامت قلب و عروق از جمله پیشگیری و مدیریت کمک کند.” “درک و غلبه بر موانع دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای بهبود پیشگیری و مراقبت از بیماری های قلبی عروقی در اقلیت های جنسی ضروری است.”

طبق این مطالعه، تحقیقات قبلی نشان داده است که بزرگسالان اقلیت جنسی نسبت به بزرگسالان دگرجنس‌گرا کمتر احتمال دارد به مراقبت‌های بهداشتی دسترسی داشته باشند و مراقبت‌های بهداشتی را به تأخیر می‌اندازند.

این تحقیق داده های سلامتی بیش از 169400 بزرگسال (میانگین سنی 46 سال؛ 54 درصد زن) بدون بیماری قلبی عروقی را که در یک مطالعه سراسری در فرانسه به نام CONSTANCES (مشاوره مراکز معاینات Santé) شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کرد. این مطالعه که عوامل خطر بیماری های مزمن و پیری از جمله بیماری های قلبی عروقی را مورد بررسی قرار داد، شرکت کنندگان را از سال 2012 تا 2020 به طور تصادفی انتخاب کرد. شرکت کنندگان در یکی از 24 مرکز بهداشتی در 21 شهر که در قلمرو اروپای فرانسه توزیع شده بودند، شرکت کردند و در آنجا تحت معاینه بالینی و آزمایش های آزمایشگاهی قرار گرفتند. شروع مطالعه و سپس هر چهار سال یکبار.

از میان نزدیک به 91000 زن شرکت کننده در این مطالعه، 93 درصد آنها را دگرجنسگرا معرفی کردند. حدود 3.5٪ به عنوان دوجنسه شناخته شدند. و کمتر از 1٪ (0.61٪) به عنوان لزبین شناسایی شدند. در میان بیش از 78550 مرد در این مطالعه، 90 درصد آنها دگرجنس‌گرا بودند. 3.5٪ به عنوان دوجنسه شناخته شدند. و 3 درصد همجنسگرا هستند. حدود 3 درصد از زنان و 3 درصد از مردان از پاسخ دادن به سؤالات مربوط به رفتار جنسی خود خودداری کردند.

پس از تنظیم برای چندین عامل از جمله سابقه خانوادگی بیماری قلبی عروقی، سن و عوامل اجتماعی، تجزیه و تحلیل نشان داد:

  • هنگامی که سلامت قلبی عروقی با استفاده از معیارهای Life’s Essential 8 به دست آمد، زنان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا به‌ترتیب 0.95 و 0.78 امتیاز سلامت قلبی عروقی پایین‌تری نسبت به زنان دگرجنس‌گرا داشتند. با این حال، در میان زنانی که همیشه باردار بوده اند، زنان لزبین در مقایسه با زنان دگرجنسگرا از سلامت قلبی عروقی بالاتری برخوردار بودند.
  • نمرات سلامت قلبی عروقی برای مردان همجنسگرا و دوجنسگرا به ترتیب 2.72 و 0.83 امتیاز بیشتر از مردان دگرجنسگرا بود. با این حال، مردان اقلیت جنسی ساکن در مناطق روستایی، در مقایسه با همسالان ساکن شهری خود (متوسط ​​امتیاز Life’s Essential 8 حدود 66) از سلامت قلبی عروقی پایین تری برخوردار بودند (میانگین امتیاز 8 ضروری Life’s Essential تقریبا 61) و احتمال کمتری برای دستیابی به سلامت قلب و عروق ایده آل در مقایسه با همتایان دگرجنسگرای آنها
  • در مقایسه با زنان دگرجنس‌گرا، زنان همجنس‌گرا نمرات پایین‌تری برای رژیم غذایی سالم و سطوح فشار خون سالم داشتند که توسط Life’s Essential 8 اندازه‌گیری شد. در مقابل، زنان دوجنس‌گرا نمرات بالاتری برای رژیم غذایی سالم و همچنین نمرات بالاتری برای قرار گرفتن در معرض نیکوتین داشتند.
  • هنگامی که با استفاده از معیارهای Life’s Simple 7 اندازه‌گیری شد، نمرات سلامت قلبی عروقی با نمرات Life Essential 8 در بین همه گروه‌های شرکت‌کننده سازگار بود، اگرچه تفاوت‌ها کمتر بود.

تحقیقات قبلی فاکتورهای خطر بیماری قلبی عروقی سبک زندگی مانند رژیم غذایی و فعالیت بدنی را در میان بزرگسالانی که به عنوان اقلیت های جنسی شناخته می شوند، گزارش کرده است. با این حال، به گفته نویسندگان مطالعه، مطالعات کمی بر روی عوامل سلامتی مانند قند خون، فشار خون و کلسترول متمرکز شده است.

این مطالعه اشاره می‌کند که شواهد قبلی نشان می‌دهد که جمعیت اقلیت‌های جنسی به طور نامتناسبی شرایط سلامت روانی، مانند افسردگی و اقدام به خودکشی را تجربه می‌کنند که با بیماری‌های قلبی عروقی بالاتر مرتبط است. علاوه بر این، تبعیض و خشونت با انگیزه سوگیری، به علاوه افزایش استرس‌های اجتماعی، ممکن است منجر به رفتارهای مقابله‌ای ناسالم، مانند افزایش مصرف الکل، سیگار کشیدن و سبک زندگی بی‌تحرک شود.

در این مطالعه، تعیین‌کننده‌های جمعیت شناختی و اجتماعی سلامت در شرکت‌کنندگان همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا و همجنس‌گرا در مقایسه با شرکت‌کنندگان دگرجنس‌گرا مورد ارزیابی قرار گرفت:

  • به طور متوسط، بزرگسالان اقلیت جنسی جوان تر بودند. احتمال کمتری برای خوداشتغالی یا کار در یک موقعیت مدیریتی؛ دارای سطوح تحصیلات عالی حداقل دو سال تحصیلی فراتر از دبیرستان بودند. احتمال کمتری برای زندگی با شریک زندگی؛ اغلب در فقر یا در مناطق شهری زندگی می کردند. و اغلب در مقایسه با همسالان دگرجنسگرا خود الگوهای نوشیدن الکل بیش از حد داشتند.
  • بزرگسالان اقلیت جنسی بیشتر از بزرگسالان دگرجنسگرا شرایط سلامت روانی مانند اختلالات اضطرابی، علائم افسردگی، مصرف داروهای تجویزی برای افسردگی یا سابقه اقدام به خودکشی را گزارش کردند. با این حال، زنان همجنس‌گرا در مقایسه با زنان دگرجنس‌گرا کمتر اختلالات اضطرابی و علائم افسردگی را گزارش کردند.

دراز گفت: “با توجه به شواهد قبلی، این یافته‌ها ممکن است حداقل تا حدی با شرایط زندگی، مانند فقر، شرایط کاری ضعیف، چالش‌های سلامت روان، تبعیض و/یا تجربیات بد گذشته در سیستم سلامت توضیح داده شود.”

بیانیه علمی انجمن قلب آمریکا در سال 2020 “ارزیابی و رسیدگی به سلامت قلبی عروقی در بزرگسالان LGBTQ” اشاره کرد که بزرگسالان LGBTQ استرس های روانی اجتماعی قابل توجهی را تجربه می کنند که سلامت قلبی عروقی آنها را در طول زندگی به خطر می اندازد.

یافته های این مطالعه لزوماً نباید به سایر کشورها تعمیم داده شود زیرا فرانسه کشوری با درآمد بالا با بیمه خدمات درمانی همگانی است. محدودیت‌های دیگر شامل تمرکز واحد مطالعه بر ارزیابی سلامت قلبی عروقی با شناسایی اقلیت جنسی بود. به گفته محققان، داده‌های مربوط به سلامت قلبی عروقی برای افرادی که تراجنسیتی هستند را شامل نمی‌شود، زیرا در زمان مطالعه هیچ داده‌ای در دسترس نبود.

دکتر کانی دبلیو تسائو، رئیس داوطلب گروه نگارش به‌روزرسانی آماری انجمن قلب آمریکا در سال 2023، گفت: «اگرچه این داده‌ها ممکن است به طور کامل برای کشورهای دیگر قابل استفاده نباشد، اما تحقیقات مهمی در مورد جمعیتی است که در مطالعات بالینی و اپیدمیولوژیک به شدت کمتر ارائه شده است. MPH، FAHA، استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد و متخصص قلب و عروق در مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess در بوستون.

تسائو گفت: «برای رسیدگی کامل به تبعیض ها و نابرابری هایی که بر سلامت تأثیر می گذارد، باید تجربیات منحصر به فرد همه افراد و جمعیت ها از جمله اقلیت های جنسی را بهتر بشناسیم و درک کنیم. “گروه نگارش به روز رسانی آماری امسال تلاش هماهنگی برای گنجاندن تحقیقات محدود در مورد عوامل اجتماعی و جمعیت شناختی مرتبط با خطرات و پیامدهای سلامتی، از جمله گرایش جنسی و هویت جنسیتی انجام داد. ما امیدواریم که مطالعاتی مانند این به پر کردن این شکاف کمک کند. دانش ما در مورد سلامت قلب و عروق در میان جمعیت های اقلیت جنسی، که برای ماموریت انجمن قلب آمریکا برای بهبود برابری سلامت قلب و عروق برای همه افراد ضروری است.”

دراز و همکارانش پیشنهاد می کنند که تحقیقات آینده باید شامل جمعیت شناسی اجتماعی، مانند گرایش جنسی، جنسیت، هویت جنسیتی و بیان جنسیت باشد. و به بررسی ارتباط بین نمرات سلامت قلبی عروقی و خطر بیماری قلبی در میان جمعیت های اقلیت جنسی ادامه دهید.

اطلاعات بیشتر:
نابرابری وضعیت اقلیت جنسی در نمرات سلامت قلب و عروق ضروری 8 و زندگی ساده 7: یک مطالعه مبتنی بر جمعیت فرانسه در سراسر کشور، مجله انجمن قلب آمریکا (2023). DOI: 10.1161/JAHA.122.028429

ارائه شده توسط انجمن قلب آمریکا

نقل قول: زنان لزبین و دوجنسه بیشتر از زنان دگرجنس‌گرا سلامت قلب بدتری دارند (2023، 17 مه) در 17 مه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-05-reveals-cardiovascular-health-disparities-based بازیابی شده است. html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.