مطالعه جدید نشان می‌دهد که زنان باردار که نوزادان بزرگی به دنیا می‌آورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت در مراحل بعدی زندگی قرار دارند


دیابت

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

در یک مطالعه جدید که امروز در نشست سالانه انجمن پزشکی مادر و جنین (SMFM) ارائه می شود، جلسه بارداری – و منتشر شده در مجله آمریکایی زنان و زایمان-محققان یافته‌هایی را فاش خواهند کرد که نشان می‌دهد زنان بارداری که دیابت ندارند اما نوزادی در سن حاملگی به دنیا می‌آورند در معرض خطر ابتلا به پیش دیابت یا دیابت نوع 2 10 تا 14 سال بعد هستند.

مطالعات نشان می دهد که دیابت در بارداری که به دیابت بارداری نیز معروف است، فرد باردار را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 در مراحل بعدی زندگی قرار می دهد. دیابت بارداری نیز یکی از علل شایع نوزادانی است که سن حاملگی (LGA) زیادی دارند. LGA به نوزادانی گفته می شود که وزن آنها بیش از 90 درصد تمام نوزادان در سن حاملگی یکسان است. نوزادان LGA بیشتر در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بستری می شوند و در مراحل بعدی زندگی دچار عوارض سلامتی می شوند، از جمله چاقی و خود دیابت نوع 2.

چیزی که تاکنون مطالعه نشده است، این است که آیا فردی که دیابت بارداری ندارد اما نوزاد LGA به دنیا می‌آورد، در معرض خطر ابتلا به دیابت در مراحل بعدی زندگی است یا خیر.

در یک مطالعه جدید که امروز در نشست سالانه انجمن پزشکی مادر و جنین (SMFM) ارائه می شود، جلسه بارداری – و در مجله آمریکایی زنان و زایمان-محققان یافته‌هایی را فاش خواهند کرد که نشان می‌دهد زنان بارداری که دیابت ندارند اما نوزادی در سن حاملگی به دنیا می‌آورند در معرض خطر ابتلا به پیش دیابت یا دیابت نوع 2 10 تا 14 سال بعد هستند.

محققان از داده‌های مطالعه پیگیری هیپرگلیسمی و پیامدهای نامطلوب بارداری (HAPO) استفاده کردند. HAPO، یک مطالعه مشاهده‌ای، تحمل گلوکز را در یک گروه بزرگ، چند ملیتی و نژادی در سه ماهه سوم بارداری بررسی کرد. مطالعه پیگیری ارتباط بین دیابت بارداری و پیامدهای سلامت بلندمدت افراد باردار و فرزندانشان را بررسی کرد.

در میان 4025 نفری که دیابت بارداری نداشتند، 13 درصد (535 نفر) یک نوزاد LGA داشتند. 8 درصد (314 نفر) یک نوزاد کوچک برای سن حاملگی (SGA) داشتند. و 79 درصد (3176 نفر) دارای سن متوسط ​​برای بارداری (AGA) یا به طور طبیعی رشد کرده بودند.

داده ها نشان داد که 10 تا 14 سال پس از زایمان، 20 درصد (791 نفر) مبتلا به پیش دیابت یا دیابت تشخیص داده شدند و فراوانی پیش دیابت یا دیابت در بین افرادی که زایمان LGA داشتند (24.8 درصد) در مقایسه با افرادی که زایمان داشتند بیشتر بود. تولد SGA (15.4 درصد) یا حتی مهمتر از آن، کسانی که زایمان AGA داشتند (19.7 درصد). افزایش خطر ابتلا به دیابت و پیش دیابت در نوزاد LGA حتی پس از اینکه محققان عوامل خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مانند سن، چاقی، فشار خون بالا و سابقه خانوادگی دیابت را تنظیم کردند، مشاهده شد.

Kartik K. Venkatesh، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: «بنابراین اغلب در عمل بالینی، وقتی نوزادان بزرگ را می بینیم و فرد دیابت بارداری ندارد، در مورد عواقب سلامتی مادر در مراحل بعدی زندگی صحبت نمی کنیم. .D.، فوق تخصص پزشکی مادر و جنین و استادیار مامایی و زنان و استادیار اپیدمیولوژی در مرکز پزشکی Wexner دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس. اما این تحقیق نشان می‌دهد که ممکن است برای فرد باردار حتی بدون دیابت حاملگی نیز عواقب سلامتی داشته باشد، زمانی که نوزادی بزرگ‌تر از حد طبیعی داشته باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که گروه‌های بزرگی از افراد و نوزادانشان را بدون توجه به اینکه حاملگی داشته‌اند یا نه، دنبال کنند. دیابت یا نه، در یک دوره طولانی.

مفهوم واقعی این تحقیق این است که ما باید با ایجاد این ارتباط بین بارداری و پیامدهای سلامت درازمدت در مادران و کودکان، به مراقبت از بارداری به عنوان مراقبت اپیزودیک فکر نکنیم تا بتوانیم تصویر بزرگتر را ببینیم.

اطلاعات بیشتر:
www.eventscribe.net/2023/smfm2023/

Kartik Kailas Venkatesh و همکاران، انجمن تولد در سن حاملگی بزرگ و پیش دیابت/دیابت 10-14 سال پس از زایمان در مطالعه پیگیری HAPO، مجله آمریکایی زنان و زایمان (2023). DOI: 10.1016/j.ajog.2022.11.097

ارائه شده توسط انجمن پزشکی مادر و جنین

نقل قول: مطالعه جدید نشان می‌دهد که زنان بارداری که نوزادان بزرگی به دنیا می‌آورند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به دیابت در سنین بالاتر هستند (۲۰۲۳، ۱۱ فوریه) که در ۱۱ فوریه ۲۰۲۳ از https://medicalxpress.com/news/2023-02-reveals-pregnant-people بازیابی شده است. -large-babies.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.