سیستم های تحویل انسولین حلقه بسته ممکن است کنترل قند خون را در کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 بهبود بخشد


دیابت

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

بر اساس مطالعه ای که روز شنبه در ENDO 2023، نشست سالانه انجمن غدد درون ریز در شیکاگو، ایالت ایلنا ارائه شد، سیستم های تحویل انسولین حلقه بسته، کنترل گلوکز را در کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 بدون ایجاد عوارض جانبی بهبود می بخشد.

یک سیستم حلقه بسته متشکل از دستگاه هایی است که از یک مانیتور مداوم گلوکز و پمپ انسولین برای تنظیم خودکار سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت استفاده می کنند. این سیستم “حلقه بسته” را عمل می کند زیرا به طور مداوم تحویل انسولین را بر اساس سطح قند خون فرد، بدون نیاز به مداخله دستی، نظارت و تنظیم (شروع و توقف) می کند.

اولین سیستم حلقه بسته برای استفاده کودکان در ایالات متحده در سال 2020 تایید شد. از آن زمان، بسیاری از آزمایشات بالینی تصادفی شده بر روی سیستم های حلقه بسته انجام شده است. با این حال، به گفته محقق مطالعه آماندا گودوی از دانشگاه کاردیف در بریتانیا، تا کنون هیچ مروری از مطالعات ارزیابی اثر استفاده طولانی مدت از سیستم های حلقه بسته بر سطح گلوکز در کودکان و نوجوانان مبتلا به دیابت نوع 1 انجام نشده است.

گودوی گفت: «درمان دیابت نوع 1 در کودکان یک چالش بالینی است. ما دریافتیم که استفاده از سیستم های حلقه بسته منجر به بهبود کنترل گلوکز می شود که نشان دهنده یک فرصت درمانی مهم برای کاهش عوارض و عوارض در کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 است.

محققان 9 مطالعه از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده را که حداقل 12 هفته طول کشید و سیستم‌های حلقه بسته را با مراقبت‌های معمول در مجموع 892 کودک مبتلا به دیابت نوع 1 مقایسه کردند، مرور کردند. مراقبت معمول تحویل انسولین از طریق تزریق انسولین متعدد یا پمپ های حسگر تقویت شده است که معمولاً در درمان دیابت استفاده می شود. اینها خودکار نیستند و بنابراین بیمار باید سطح قند خون را کنترل کند و تحویل انسولین را بر اساس آن تنظیم کند.

کودکان و نوجوانانی که از یک سیستم حلقه بسته استفاده می‌کردند، کاهش مهم 0.35 درصدی در سطح HbA1c داشتند – آزمایش خونی که میانگین سطح قند خون را در سه ماه گذشته اندازه‌گیری می‌کند. آنها همچنین میانگین 9.96 درصد افزایش زمان در محدوده گلوکز بهینه داشتند، بدون افزایش خطر عوارض جانبی مانند هیپوگلیسمی (قند خون بسیار پایین) و کتواسیدوز دیابتی (یک عارضه جدی دیابت که زمانی ایجاد می شود که بدن نتواند به اندازه کافی تولید کند. انسولین).

گودوی گفت: «نتایج ما نشان می دهد که به نظر می رسد فناوری حلقه بسته ایمن و برتر از مراقبت های معمول در کنترل سطح گلوکز است.

اطلاعات بیشتر:
پخش زنده کنفرانس در endomediastream.com.

ارائه شده توسط انجمن غدد درون ریز

نقل قول: سیستم های تحویل انسولین حلقه بسته ممکن است کنترل قند خون را در کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 بهبود بخشد (2023، 17 ژوئن) بازیابی شده در 17 ژوئن 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-06-closed-loop-insulin-delivery -blood-sugar.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.