نرخ اضافه وزن و چاقی در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 تقریباً مشابه جمعیت عمومی است


چاقی

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ انجام شد، نشان داد که آمریکایی‌های مبتلا به دیابت نوع 1 تقریباً با همان نرخ بالایی که در افراد بدون دیابت مشاهده شد، اضافه وزن یا چاقی داشتند.

محققان دریافتند که 62 درصد از بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 1 در یک نمونه ملی از ایالات متحده تحت تأثیر اضافه وزن یا چاقی قرار دارند، در مقایسه با 64 درصد افراد بدون دیابت و 86 درصد بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2.

این یافته ها در تاریخ 13 فوریه در یک نامه تحقیقاتی به صورت آنلاین منتشر می شود سالنامه طب داخلی، این تصور را روشن می کند که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 تمایل به اضافه وزن ندارند. تصور می‌شود این مطالعه اولین مطالعه‌ای باشد که شیوع چاقی را در بین آمریکایی‌های مبتلا به دیابت نوع 1 با استفاده از یک نمونه سراسری مبتنی بر جمعیت – در این مورد، نزدیک به 130000 نفر با و بدون دیابت – تخمین زد.

محققان همچنین دریافتند که نیمی از بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 1 که دارای اضافه وزن یا چاقی بودند، توصیه‌های سبک زندگی را از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی دریافت کردند یا درگیر مداخلات سبک زندگی برای کنترل وزن خود شدند. نویسندگان بر این باورند که این احتمالاً به این دلیل است که انسولین مورد نیاز برای درمان دیابت نوع 1 در صورت همراه شدن با ورزش شدید یا کاهش شدید کالری دریافتی، خطر کاهش خطرناک سطح قند خون (هیپوگلیسمی) را به همراه دارد.

مایکل فانگ، نویسنده اول مطالعه، دکترای MHS، دستیار می گوید: «فقدان شواهدی برای روش های ایمن و مؤثر کنترل وزن مبتنی بر رژیم غذایی و ورزش در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 ممکن است پزشکان را از توصیه چنین روش هایی باز دارد. استاد بخش اپیدمیولوژی مدرسه بلومبرگ. کارآزمایی‌های بالینی بزرگی بر روی بیماران دیابت نوع 2 انجام شده است تا دستورالعمل‌هایی برای مدیریت وزن مبتنی بر رژیم غذایی و ورزش ایجاد شود، و ما اکنون به چیزی مشابه برای بیماران دیابت نوع 1 نیاز داریم.

برخلاف دیابت نوع 2 که در افراد مسن و افراد دارای اضافه وزن یا چاق شایع است، دیابت نوع 1 یک بیماری خود ایمنی است که اغلب در دوران کودکی ایجاد می شود اما در بزرگسالان نیز رخ می دهد. دیابت نوع 1 زمانی به وجود می آید که سیستم ایمنی فرد به اشتباه به سلول های پانکراس که انسولین تولید می کنند، حمله کرده و آنها را از بین می برد، هورمونی ضروری که سلول ها را هدایت می کند تا گلوکز خون را جذب کنند. افرادی که دیابت نوع 1 دارند دیگر نمی توانند سطح کافی انسولین را به تنهایی تولید کنند و در عوض باید به پمپ انسولین یا تزریق دستی انسولین اعتماد کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری تخمین می زند که 1.6 میلیون بزرگسال 20 ساله یا بالاتر با دیابت نوع 1 زندگی می کنند و از انسولین استفاده می کنند.

حتی در افرادی که دیابت ندارند، اضافه وزن خطرات زیادی را برای طیف گسترده ای از بیماری های جدی، از حملات قلبی و سکته مغزی گرفته تا برخی سرطان ها، افزایش می دهد. اما بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 ممکن است با خطرات بیشتری روبرو شوند – به عنوان مثال، چاقی تمایل دارد بدن را نسبت به انسولین کمتر حساس کند، که – برای افرادی که به انسولین تزریقی متکی هستند – می تواند به معنای دوزهای بالاتر و/یا پاسخ های قند خون کمتر قابل پیش بینی باشد.

مطالعه میزان اضافه وزن و چاقی در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یک حوزه تحقیقاتی نوظهور است. یک مطالعه در سال 2022 از همان گروه از محققان مدرسه بلومبرگ، چاقی در دیابت نوع 1 را با خطر بیشتر بیماری مزمن کلیوی مرتبط دانست.

در این تحلیل جدید، محققان داده‌های سال‌های 2016 تا 2021 را در مورد 128571 نفر از نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت، یک نظرسنجی سالانه سراسری از جمعیت ایالات متحده در مورد موضوعات مرتبط با سلامت، بررسی کردند. یافته اصلی آنها این بود که 34 درصد از بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 1 دارای اضافه وزن بودند، در حالی که 28 درصد چاقی داشتند – تقریباً مشابه نسبت – به ترتیب – 36 درصد و 28 درصد – در افراد بدون دیابت مشاهده شد.

علیرغم نرخ بالای اضافه وزن و چاقی، تنها کمی بیش از نیمی از بیماران دیابت نوع 1 در گروه دارای اضافه وزن یا چاق، توصیه های پزشکان را برای افزایش فعالیت بدنی یا کاهش مصرف چربی یا کالری کلی دریافت کردند. نسبت مشابهی نیز چنین تغییراتی در شیوه زندگی را گزارش کردند.

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 گزارش دادند که توصیه هایی برای تغییر سبک زندگی دریافت کرده اند و چنین تغییراتی را با نرخ های بالاتری انجام می دهند – برای مثال، 60 درصد گزارش داده اند که توصیه هایی برای دریافت کالری و/یا چربی کمتر دریافت کرده اند، در حالی که فقط 51 درصد از بیماران دیابت نوع 1 دریافت کرده اند.

نتایج نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 به شدت تحت تاثیر اپیدمی اضافه وزن و چاقی در ایالات متحده قرار دارند، اما به آنها توصیه نمی شود که وزن خود را به اندازه افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کنترل کنند.

الیزابت سلوین، دکترا، MPH، استاد بخش اپیدمیولوژی دانشکده بلومبرگ و نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: «مطالعه ما این افسانه را که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 تحت تأثیر اپیدمی چاقی جهانی قرار نمی گیرند، از بین می برد. این یافته ها باید زنگ خطری باشد که ما باید در رسیدگی به اپیدمی چاقی در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 تهاجمی عمل کنیم.

اطلاعات بیشتر:
شیوع و مدیریت چاقی در بزرگسالان آمریکایی مبتلا به دیابت نوع 1، سالنامه طب داخلی (2023). DOI: 10.7326/M22-3078

ارائه شده توسط دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ دانشگاه جان هاپکینز

نقل قول: نرخ اضافه وزن و چاقی در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 تقریباً مشابه جمعیت عمومی است (2023، 13 فوریه) که در 13 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-overweight-obesity-people-diabetes بازیابی شده است. -general.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.