شیوع حصبه در کشتی هلندی در آب آشامیدنی آلوده ردیابی شد


اب

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

در کنگره اروپایی میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی امسال (ECCMID 2023، کپنهاگ، 15 تا 18 آوریل)، شیوع بزرگ حصبه در یک کشتی در هلند در آب آلوده ردیابی شده است.

هفتاد و دو مورد حصبه در شیوع بهار 2022 در کشتی تفریحی قدیمی لیبرتی آن که به عنوان محل اقامت اضطراری در هارلم برای پناهجویان استفاده می شد، تأیید شد.

یک تحقیق گسترده توسط خدمات بهداشت شهری کنمرلند و آزمایشگاه بهداشت عمومی منطقه ای کنمرلند و دیگران، منبع شیوع بیماری را در مخازن آب در کشتی ردیابی کرده است.

یکی از کسانی که این تحقیقات را هدایت می کند، دکتر آن دو وریس، از خدمات بهداشتی شهری کنمرلند، هارلم، هلند، می گوید: “مخزن های آب شیرین و فاضلاب دارای یک دیوار مشترک بودند که به شدت خورده شده بود و سوراخ های کوچکی داشت. این باعث می شد فاضلاب حاوی فاضلاب باشد. سالمونلا تیفی (S. typhi)، باکتری که باعث تب حصبه می شود، به آب شیرین نشت می کند که سپس به عنوان آب آشامیدنی و برای تهیه غذا استفاده می شد.

تیفوئید که از طریق غذا و آب آلوده به استافیلوکوکوس تیفی منتقل می شود، بسیار مسری است. هنگامی که به موقع با آنتی بیوتیک درمان شود، عفونت معمولاً خفیف است، اما بدون درمان، می تواند کشنده باشد. علائم شامل درجه حرارت بالا، سردرد، درد معده و یبوست یا اسهال است.

در 6 آوریل 2022، خدمات بهداشت شهری در Kennemerland در مورد شیوع مداوم تب و شکایات شکمی در Liberty Ann مطلع شد.

تب تیفوئید به سرعت تشخیص داده شد و اقدامات کنترلی برای جلوگیری از گسترش بیشتر انجام شد. آب بطری تهیه شد، آماده سازی غذا در کشتی متوقف شد و همه پناهجویان به اقامتگاه های دیگر منتقل شدند.

349 نفر به طور بالقوه در معرض این باکتری قرار گرفته بودند و 72 مورد حصبه توسط فرهنگ در بین پناهجویان (50/72) و کارکنان (20/72) بین 7 آوریل تا 24 می تایید شد.

همه موارد در بزرگسالان بود. همه پناهجویان و بیشتر کارکنان آن مرد بودند. همه موارد در افرادی بود که در کشتی بودند.

بیست و پنج نفر در بیمارستان بستری شدند و همه پس از درمان بهبود یافتند.

سازمان بهداشت و درمان شهرداری شش بار از کشتی بازدید کرد تا بررسی های میکروبیولوژیکی و بازرسی فنی را انجام دهد. برای شناسایی منبع شیوع و نحوه انتقال، از همه پناهجویان و کارکنان خواسته شد تا پرسشنامه ای را در مورد مصرف آب لوله کشی و وعده های غذایی در کشتی تکمیل کنند. همچنین از آنها خواسته شد نمونه مدفوع و خون ارائه کنند.

مصرف مکرر غذا و آب لوله کشی در کشتی با ابتلا به حصبه همراه بود.

آزمایشات روی استافیلوکوکوس تیفی کشت شده از خون یا مدفوع موارد نشان داد که همه نمونه‌ها از نظر ژنتیکی یکسان هستند و به منبع مشترک عفونت اشاره می‌کنند.

S. typhi در مخزن فاضلاب و سالمونلا در مخازن آب شیرین شناسایی شد که دارای یک دیوار مشترک به شدت خورده شده بودند.

نویسندگان این مطالعه نتیجه می‌گیرند: «شیوع بزرگ تب حصبه در هلند به دلیل نشت آب فاضلاب حاوی S. typhi به مخزن آب شیرین بود.»

“نظارت دقیق بر کیفیت آب کلید سلامت و ایمنی افرادی است که در کشتی هستند. مخازن آب و تجهیزات مربوطه باید به درستی نگهداری شوند و تحت بازرسی های منظم قرار گیرند.”

ارائه شده توسط انجمن میکروبیولوژی بالینی و بیماری های عفونی اروپا

نقل قول: شیوع حصبه در کشتی هلندی در آب آشامیدنی آلوده (2023، 1 آوریل) بازیابی شده در 1 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-03-outbreak-typhoid-dutch-ship-contaminated.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.