شیوع وبا 10 نفر را در آفریقای جنوبی کشته است


وبا

تصویر میکروسکوپ الکترونی روبشی Vibrio cholerae. اعتبار: ویکی پدیا

مقامات بهداشتی روز یکشنبه اعلام کردند که شیوع وبا دست کم 10 نفر را در نزدیکی پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی کشته و از مردم خواست تا “بیش از حد هوشیار” باشند.

وزارت بهداشت در استان گاوتنگ پرتوریا گفت 95 نفر از روز دوشنبه به یک بیمارستان محلی مراجعه کردند که علائم وبا از جمله اسهال، گرفتگی معده و حالت تهوع را نشان دادند.

این اداره در بیانیه ای اعلام کرد که آزمایشات آزمایشگاهی روز یکشنبه حداقل 19 مورد ابتلا به وبا را تایید کرد و افزود که 37 نفر هنوز تحت درمان هستند.

قربانیان شامل یک کودک سه ساله و 9 بزرگسال بودند.

Nomantu Nkomo-Ralehoko، رئیس بهداشت استان، گفت که کارکنان اضافی، از جمله پزشکان و پرستاران، برای مقابله با شیوع، که مرکز آن در Hammanskraal، منطقه‌ای در شمال پرتوریا بود، بسیج شده‌اند.

انکومو رالهوکو گفت: «ما می‌خواهیم مجدداً تاکید کنیم و از مردم بخواهیم از مواد غذایی، آب و سطوح آلوده یا مشکوک خودداری کنند و دست‌ها را قبل از دست زدن به غذا یا بعد از استفاده از حمام با صابون بشویید.»

وبا از یک باکتری منتقل می شود که معمولاً از طریق غذا یا آب آلوده منتقل می شود.

پیش از این، شهر پرتوریا از ساکنان Hammanskraal و مناطق اطراف آن خواسته بود که از شیر آب ننوشند و تانکرهای آب در حال تامین هستند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، که این هفته هشدار داد یک میلیارد نفر در 43 کشور در معرض خطر هستند، وبا از سال 2021 پس از یک دهه کاهش مداوم، تجدید حیات جهانی را تجربه کرده است.

این بیماری در آفریقای جنوبی بومی نیست.

اما این کشور در سال جاری چند مورد را به دلیل شیوع بیماری در مالاوی و موزامبیک در مجاورت گزارش داد – طبق گفته سازمان ملل، دو کشور به شدت آسیب دیده در سال 2023.

سازمان جهانی بهداشت افزایش جهانی موارد را ناشی از فقر، درگیری و تغییرات آب و هوایی دانسته است.

© 2023 AFP

نقل قول: شیوع وبا 10 نفر را در آفریقای جنوبی کشت (2023، 21 مه) بازیابی شده در 22 مه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-05-cholera-outbreak-safrica.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.