در پی شیوع وبا در پایتخت کامرون، پنج نفر کشته شدند


وبا

تصویر میکروسکوپ الکترونی روبشی Vibrio cholerae. اعتبار: ویکی پدیا

به گفته وزارت بهداشت، که نسبت به “احیای مجدد” این بیماری هشدار داده است، طی ماه گذشته پنج نفر در یائونده، پایتخت کامرون بر اثر ابتلا به وبا جان خود را از دست داده اند.

این وزارتخانه گفت که این پنج نفر از زمان رسیدن این بیماری به پایتخت در ماه گذشته جان خود را از دست داده اند و حداقل 88 مورد از اواسط ماه مارس در منطقه مرکزی کشور، که شامل یائونده است، شناسایی شده است.

مانائودا مالاچی، وزیر بهداشت، در بیانیه‌ای به تاریخ چهارشنبه گفت که یک اپیدمی برای اولین بار در اکتبر 2021 اعلام شده است.

وی افزود: سیستم نظارتی کشور به حالت آماده باش درآمده است.

وبا – یک بیماری اسهالی حاد که در صورت عدم درمان می تواند در عرض چند ساعت کشنده باشد – به طور دوره ای در کامرون که جمعیت آن حدود 25 میلیون نفر است، دوباره ظاهر می شود.

به روز رسانی قبلی در ماه اکتبر 272 مورد مرگ و 12952 مورد را در طی 12 ماه در سراسر کشور ثبت کرد.

اما آخرین مناطق آسیب دیده شامل چهار منطقه یائونده است که حدود 2.8 میلیون نفر را در خود جای داده است و همچنین شهرهای مجاور Mfou و Obala.

سازمان بهداشت جهانی ماه گذشته اعلام کرد که تعداد موارد جدید وبا در آفریقا که در اوایل سال 2023 به شدت افزایش یافته بود، در اواخر فوریه 37 درصد کاهش یافت.

اما این نهاد سازمان ملل ابراز نگرانی کرد که سیل در جنوب آفریقا خطر شیوع بالایی دارد و مواردی را در 12 کشور، به‌ویژه موزامبیک و مالاوی گزارش کرد که در حال طغیان رکورد هستند.

© 2023 AFP

نقل قول: پنج کشته در اثر شیوع وبا در پایتخت کامرون (2023، 20 آوریل) بازیابی شده در 20 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-dead-cholera-outbreak-cameroon-capital.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.