عدم تقارن هیدروپس اندولنفاتیک می تواند بیماران مبتلا به بیماری منیر را از گروه شاهد متمایز کند


عدم تقارن هیدروپس اندولنفاتیک می تواند بیماران منیر را از گروه شاهد متمایز کند

بر اساس مطالعه ای که در 21 دسامبر در آنلاین منتشر شد، عدم تقارن هیدروپس اندولنفاتیک (EH) می تواند بیماران مبتلا به بیماری منیر (MD) را از افراد عادی متمایز کند. مرزها در نورولوژی.

Tae-Soo Noh، از کالج پزشکی دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی، و همکارانش میزان هیدروپس را در بیماران MD و کنترل‌های طبیعی همسان با سن و جنس را بررسی کردند تا ارزیابی کنند که کدام معیار پیامد به‌طور مؤثری بین بیماران MD و گروه شاهد تمایز قائل می‌شود.

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) با استفاده از یک پلت فرم 3-T MR انجام شد. تصاویر MR که گوش داخلی را پوشانده بودند به صورت سه بعدی روی هم قرار گرفتند. حجم فضاهای اندولنفاتیک و پری لنفاتیک در تجزیه و تحلیل تمام تصاویر، از جمله دهلیز یا حلزون حلزون به همراه داشت. درصد حجمی کمی EH به عنوان حجم اندولنف (μL) / (آندولنف + حجم پری لنف محاسبه شد [μL]).

محققان دریافتند که درصد EH در گوش‌های MD همان طرف در مقابل گوش‌های MD طرف مقابل و در گوش‌های MD همان طرف در مقابل گوش‌های کنترل برای دهلیز به‌طور معنی‌داری بیشتر بود. مقادیر مربوط به حلزون گوش، درصد EH کمی بالاتر را در گوش های MD همان طرف نشان داد، اما تفاوت معنی داری با آنچه در گوش های مقابل یا شاهد مشاهده می شود، نداشت.

عدم تقارن EH (گوش راست منهای درصد EH گوش چپ) در گروه MD به ترتیب 10.2 ± 12.0 و 8.6 ± 8.4 درصد در دهلیز و حلزون حلزون بود که به طور قابل توجهی بزرگتر از گروه کنترل بود.

نویسندگان می نویسند: “عدم تقارن EH به طور موثری بیماران MD را از افراد عادی متمایز می کند.” “در مطالعه ما، حساسیت، ویژگی و مساحت زیر منحنی عدم تقارن EH بهتر از درصد EH معمولی بود.”

اطلاعات بیشتر:
Tae-Soo Noh و همکاران، عدم تقارن هیدروپس اندولنفاتیک بیماران مبتلا به بیماری منیر را از افراد عادی با حساسیت و ویژگی بالا متمایز می کند. مرزها در نورولوژی (2023). DOI: 10.3389/fneur.2023.1280616

حق چاپ © 2024 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: عدم تقارن هیدروپس اندولنفاتیک می تواند بیماران مبتلا به بیماری منیر را از گروه شاهد متمایز کند (2024، 6 فوریه) بازیابی شده در 6 فوریه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-02-endolymphatic-hydrops-asymmetry-distinguish-meniere.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.