ویژگی های گروه خونی o مثبت و دانستنی های علمی جالب درباره این گروه خونی


به طور کلی گروه خونی O مثبت را می توان بیشترین نوع گروه خونی در دنیا دانست که بعد از آن گروه خونی A مثبت با ۳۵ درصد بیشترین گروه خونی موجود به حساب می آید. بنابراین اگر گروه خونی شما O مثبت است جزو اکثریت و دارای ویژگی های منحصر به فرد خواهید بود.

آشنایی با گروه خونی O مثبت

بهتر است بدانید نوع خون که همچنین به عنوان گروه خونی نیز شناخته می شود با وجود اینکه چندان منحصر به فرد نیست اما از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. در واقع به منظور یک انتقال بی خطر لازم است تا گروه های خونی به طریقی خاص با یکدیگر تطابق داشته باشند.

خصوصیات گروه خونی O مثبت

عموما چهار گروه خونی اصلی تحت عنوان Ab – B – A و O وجود دارند که این گروه های خونی با توجه به وجود یا عدم وجود دو آنتی ژن A و B در سطح سلول های قرمز خون تعیین خواهند شد. حقیقتی حیرت انگیز که در مورد گروه خونی O وجود دارد این است که در حدود ۳۸ درصد جمعیت ایالات متحده دارای گروه خونی O مثبت هستند. و همچنین این درصد در میان اسپانیایی ها و آمریکایی آفریقایی تبار ها به مراتب بیشتر هم خواهد بود.

خصوصیات شخصیتی گروه خونی O مثبت:

جالب است بدانید که نوع گروه خونی نیز مانند نشانه ی زودیاک و برچ فلکی بر رفتار شما تاثیر خواهد گذاشت. امروزه اعتقاد بر این است افرادی که به گروه خونی O تعلق دارند دارای یک شخصیت پرخاشگر، سلطه جو و پر انرژی خواهند بود.

این افراد بیشتر واقع گرا هستند و به جزائیات اهمیت می دهند. همچنین افرادی مسئول، قاطع، منظم، مرتب، مبتکر و واقع بین، منطقی، دقیق و قانونمند خواهند بود. شخصیت این گروه خونی اغلب قوی، نوآور، عصبانی با رفتاری مثبت و منفی و همچنین بیش فعال و ویری توصیف خواهد شد.

ویزگی های شخصیتی O مثبت

انتقال خون افراد با گروه خونی O مثبت:

به طور کلی افراد با این گروه خونی می توانند تنها از اعضای گروه O مثبت خون دریافت کنند. اعتقاد بر این است که گروه خونی O منفی با این گروه خونی به نسبت سازگار تر است و با این حال این حقیقت کاملا مورد بحث و منازعه قرار دارد.

در واقع افراد دارای این گروه خونی می توانند تنها از افرادی خون دریافت نمایند که دارای گروه خونی O مثبت باشند و به صراحت می توان گفت که تنها ۷ درصد از مردم ایالات متجده دارای گروه خونی O منفی می باشند.

اهداء خون:

یک اهداء کننده با گروه خونی O مثبت می تواند به گروه خونی مثبت یعنی A+ . +B . +O و Ab+ خون اهدا نماید. از این رو افراد با گروه خونی O به عنوان اهداکنندگان جهانی شناخته می شوند. گروه خونی O+ در واقع عمومی ترین نوع گروه خونی و به احتمال زیاد انتقال دهند خواهد بود.

اهداء خون در افراد O مثبت

با این حال افرادی با گروه خونی O منفی می توانند به هر کسی هم گروه خونی مثبت و هم گروه خونی منفی خون اهدا نمایند. در نتیجه فردی با گروه خونی O منفی به عنوان اهدا کننده جهانی سلول های قرمز در نظر گرفته خواهد شد. در موارد اضطراری نیز به دلیل مشخص نبودن نوع خون بیمار، خون O منفی به او داده می شود. این گروه خونی همچنین برای نوزادانی که به خون نیاز دارند نیز الزامی خواهد بود.

رژیم غذایی در افراد O مثبت:

توجه داشته باشید که رژیم غذایی برای افراد گروه خونی O+ بایستی بیشتر حاوی گوشت بر مبنای پروتئین یعنی گوشت بدون چربی باشد. با این حال نباید با ورزش شدید همراه باشد. مواد غذایی که می توانند موجب افزایش وزن شوند برای مثال حبوبات، لوبیا و غیره بایستی در حد اعتدال مصرف شوند.

بر اساس مطالعات انجام شده در خصوص ویژگی های گروه خونی O نشان می دهد که افراد با گروه خونی O دارای معده ی اسیدی خواهند بود. در واقع وارد نمودن بلغور جو دوسر، آلوئه ورا، زنجبیل، موز، سالاد سبز و خربزه در رژیم غذایی و تغذیه گروه خونی O می تواند به کاهش علائم رفلکس اسید کمک نماید.

رژیم غذایی در افراد O مثبت

به طور کلی اهدای خون هر چند وقت یک بار می تواند جان انسان های زیادی را نجات دهد. یک اهداء خون می تواند جان نزدیک به نفر را نجات دهد. اهدا خون یک شیوه ی ساده و بسیار بی خطر به شمار خواهد آمد.

بیماری های گروه خونی O مثبت:

در این گروه خونی میزان اسید معده خیلی بیشتر از گروه های دیگر بوده و خون این گروه از افراد بسیار رقیق خواهد بود. بنابراین بیماری های خونریزی دهنده مانند زخم معده، بیماری هایی مانند سرطان پوست، بیماری های عروقی حاد و کم کاری تیروئید در آن ها بیشتر دیده خواهد شد.

همچنین در صورت مصرف بالای گوشت قرمز بایستی مراقب بیماری هایی مانند نقرس، فشار خون و بیماری های قلبی باشید. به صراحت می توان گفت که بیشترین احتمال عفونت در این گروه است اما چون سیستم ایمنی آن ها به خوبی کار می کند این افراد زودتر از سایر گروه های خونی از عفونت بهبود خواهند یافت. همچننی حشرات خون آشام که ناقل بیماری نیز هستند گروه خونی O را ترجیح می دهند.

بیماری های گروه خونی O مثبت

ورزش های مناسب افراد گروه خونی O مثبت:

بهتر است بدانید که ورزش به ویژه ورزش های مداوم و نیمه سنگین برای افراد دارای گروه خونی O+ بسیار مفید خواهد بود. در واقع ورزش های سنگین موجب انبساط خاطر و آسایش روانی افراد این گروه می شد و همچنین این نوع ورزش مانع از چاق شدن آن ها خواهد شد. علاوه بر این به تعادل روانی آن ها و خواب راحت شان کمک شایانی خواهد کرد.

اگر افراد این گروه از انجام ورزش غافل شوند با مشکلات متعددی از جمله زود خسته شدن، بی میلی به کار کردن و از پا در آمدن مواجه خواهند شد. و در صورتی باقی ماندن در این وضعت به راحتی به بیماری های مفصلی و عضلانی دچار خواهند شد و در نهایت خطر ابتلا به چاقی و تنگی نفس آن ها را تهدید خواهد کرد.

افراد دارای این گروه خونی بایستی در طول روز حداقل یک ساعت فعالیت بدنی نسبتا سنگینی داشته باشند و ترجیحا در هنگام صبح به جای عصر ورزش کنند.

ورزش های مناسب برای افراد O مثبت

برای این اشخاص کوهنوردی، شنا، دو و دوچرخه سواری سنگین توصیه خواهد شد. در واقع انجام ورزش های شدید به روزانه و به مدت تقریبا یک ساعت موجب می شود تا احساس بهتری داشته باشید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

منبع :

برچسب :



Source link