عوارض چای لیمو طرز تهیه چای لیمو، عوارض نوشیدن چای لیمو برای سلامتی


طرز تهیه چای لیمو، عوارض نوشیدن چای لیمو برای سلامتی

چای لیمو برای بسیاری از افراد مورد علاقه است! غنی شده با پلی فنول های آنتی اکسیدانی چای و ظرفیت های تقویت کننده سیستم ایمنی می باشد. ویتامین C موجود در لیمو، راهی مطمئن برای تقویت سلامت کلی شماست! با این حال، مصرف زیاد آن می تواند شما را با عوارض جانبی چای لیمو نیز مواجه کند! اگرچه ممکن است برای شما غافلگیر کننده باشد، اما بهتر است از خطرات و نگرانی های احتمالی آگاه باشید. این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی با موضوع طرز تهیه چای لیمو، عوارض نوشیدن چای لیمو برای سلامتی برای شما شرح می دهد تا فواید چای لیمو و عوارض آن و همچنین میزان مصرف چای لیمو را بدانید.

چای لیمو یک نوشیدنی تند و با طراوت با پلی فنول های غنی از آنتی اکسیدان است.

 خواص ضد التهابی و ضد سرطانی دارد که به درمان چندین بیماری کمک می کند. با این حال، باید از عوارض غیرمنتظره چای لیمو با مصرف زیاد آن نیز آگاه بود. چای ممکن است باعث فرسایش دندان، سوزش سر دل، کم آبی بدن، آفت دهان شود و ممکن است خطر پوکی استخوان را افزایش دهد . همچنین ممکن است منجر به اسهال، سندرم روده تحریک پذیر، معده درد و زخم شود. علاوه بر این، مصرف بیش از حد آن برای زنان باردار و شیرده خطرناک است. از این رو آن را در حد اعتدال مصرف کنید. در صورت داشتن هر گونه بیماری از قبل با پزشک خود مشورت کنید.   

چای لیمو اثرات کوتاه مدت
سوزش سر دل، کم آبی بدن، زخم های شانکر، اسهال، سندرم روده تحریک پذیر و معده درد.

اثرات طولانی مدت
فرسایش مینای دندان، پوکی استخوان، استئومالاسی و آلزایمر.

تداخلات دارویی
ممکن است با داروهای کلسترول و فشار خون تداخل داشته باشد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
در صورت بروز دندان درد، سوزش سر دل و مشکلات گوارشی، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

کاهش وزن فوری و موضعی با ژل لاغری هات چیلی

خرید بهترین ژل لاغری برای داشتن اندامی متناسب در کمتر از ۲ هفته

کرم لاغری هات چیلی، به کاهش وزن کمک می کند. ترکیبی از مواد فعال رسوبات چربی را ذوب می کند و بافت ها را سم زدایی می کند. می توان از آن به عنوان کرم ماساژ برای لاغری موضعی و چربی سوزی فوری استفاده کرد.

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

ماساژی که هنگام استفاده از این بهترین کرم لاغری شکم انجام می شود باعث بهبود گردش خون،دستیابی به متابولیسم چربی سوزی و افزایش تخلیه و دفع سموم از بدن می شود.

به دلیل ارگانیک بودن کرم ضد سلولیت هات چیلی، این کرم لاغری، برای تمام نواحی بدن قابل استفاده میباشد به غیر از نواحی باز بدن، زخم، نواحی تناسلی و اطراف چشم.

۱۰ عوارض جانبی چای لیمو

طرز تهیه چای لیمو، عوارض نوشیدن چای لیمو برای سلامتی
طرز تهیه چای لیمو، عوارض نوشیدن چای لیمو برای سلامتی

در اینجا برخی از عوارض جانبی جدی چای لیمو را بررسی کنید. 

۱٫ فرسایش دندان

افرادی که به طور منظم چای لیمو مصرف می کنند ممکن است علائم فرسایش مینای دندان را نشان دهند. لیمو می‌تواند یک قاتل بی‌صدا برای مینای دندان‌های شما باشد، و دندان‌های شما را مستعد درد حاد و حساسیت به تغییرات شدید دما می‌کند، زیرا لیمو می‌تواند باعث فرسایش بیشتر شود.

مصرف بیش از حد لیمو (یا مرکبات) همچنین ممکن است منجر به احساس سوزن سوزن شدن در دهان شود (به نام “دانتاهارشانا” یا “دندان بیش از حد حساس”)

میزان مصرف چای لیمو

۲٫ سوزش سر دل

مصرف زیاد چای لیمو می تواند سطح PH معده و روده شما را تغییر دهد و باعث رفلاکس اسیدی شود که در آن اسید از معده به سمت مری حرکت می کند. این می تواند باعث احساس سوزش در قفسه سینه و گاهی اوقات استفراغ شود.

۳٫ کم آبی بدن

در موارد شدید، لیمو ممکن است به عنوان یک ادرارآور عمل کند. این به سادگی به این معنی است که با میل مکرر به ادرار کردن باعث کم آبی بدن می شود. مصرف زیاد چای لیمو ممکن است خطرناک باشد و ممکن است باعث کم آبی بدن شود. همچنین، چای لیمو در بازگرداندن تعادل مایعات پس از کم آبی ناشی از ورزش بسیار، مؤثر نیست.

۴٫ آفت دهان

نوشیدن بیش از حد چای لیمو می تواند غشاهای مخاطی را تحریک کند و به طور بالقوه منجر به آفت می شود. چای لیمو می تواند دهان شما را خراب کند.

۵٫ ناامن برای زن باردار

به زنان باردار توصیه می شود که از مصرف چای لیمو خودداری کنند زیرا حاوی کافئین است. مصرف بیش از حد کافئین ممکن است باعث سقط جنین یا سایر عوارض جانبی شدید شود.

۶٫ ناامن برای مادران شیرده

زنانی که به نوزادان خود شیر می دهند نیز باید از چای لیمو خودداری کنند. بله، طراوت بخش است، دقیقاً همان چیزی که یک تازه مادر خسته به آن نیاز دارد. اما کافئین چای با شیر مادر مخلوط می‌شود و ممکن است کودک به دلیل این امر بداخلاق یا تحریک‌پذیرتر شود.

۷٫ پوکی استخوان

چای لیمو بی‌صدا مقدار زیادی کلسیم را از طریق ادرار از بدن دفع می‌کند، که ممکن است در مراحل بعدی زندگی باعث پوکی استخوان شود.

میزان مصرف چای لیمو

۸٫ آلومینیوم را جذب می کند

وقتی لیمو را به چای خود اضافه می کنید، آلومینیوم موجود در چای جذب بدن می شود، که اگر چای معمولی بنوشید این اتفاق نمی افتد. این آلومینیوم جذب شده ممکن است باعث ایجاد سمیت در بدن شود که می تواند منجر به انسفالوپاتی، استئومالاسی یا بیماری آپلاستیک استخوان، میوپاتی پروگزیمال، افزایش خطر عفونت، افزایش توده بطن چپ و کاهش عملکرد میوکارد و کم خونی میکروسیتیک با سطوح بسیار بالا و حتی مرگ ناگهانی . 

۹٫ آلزایمر

مطالعات مصرف چای لیمو را با احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در مراحل بعدی زندگی مرتبط دانسته اند . مصرف منظم چای لیمو ممکن است باعث تجمع پلاک در مغز شود که با شروع آلزایمر مرتبط است. 

۱۰٫ مشکلات معده

در برخی افراد، مصرف منظم چای لیمو می تواند منجر به ناراحتی معده، ایجاد معده درد، اسهال ، سندرم روده تحریک پذیر و حتی زخم شود.

در کتاب داروهای آیورودا، مخلوط کردن لیمو و عسل با آب داغ ممنوع است. اعتقاد بر این است که این ترکیب کیفیت طبیعی مواد را تغییر می دهد و به طور بالقوه باعث مشکلات گوارشی می شود.

اگر همچنان علاقه مند به امتحان کردن چای لیمو هستید، در اینجا نحوه دم کردن یک فنجان در خانه آورده شده است.

بیشتر بخوانید: آیا روغن نارگیل و آب لیمو می توانند باعث رشد مو شوند؟

طرز تهیه چای لیمو

طرز تهیه چای لیمو، عوارض نوشیدن چای لیمو برای سلامتی
طرز تهیه چای لیمو، عوارض نوشیدن چای لیمو برای سلامتی

مواد لازم:

  • ۱ فنجان آب
  • ۱ قاشق چایخوری برگ چای
  • آب لیمو (تازه فشرده)
  • شکر یا عسل

نحوه تهیه

  1. با گرم کردن یک فنجان آب شروع کنید.
  2. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، شعله را خاموش کنید.
  3. برگ های چای را به آن اضافه کنید و اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه در آب دم بکشد.
  4. آب لیموی تازه فشرده شده را هم بزنید.
  5. برای طعم دادن مقداری شکر یا عسل اضافه کنید.
  6. قبل از سرو خوب هم بزنید.

میزان مصرف چای لیمو

بزرگ کردن سینه و لیفت سینه بدون تیغ جراحی با کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای درمان کوچکی و افتادگی سینه بدون عوارض

کرم حجم دهنده سینه و سفت کننده سینه میبلین
کرم حجم دهنده سینه و سفت کننده سینه میبلین

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه و باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم بزرگ کننده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده باسن، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

چای لیمو می تواند هر یک از عوارض جانبی ذکر شده در بالا و همچنین چند مورد غیرمنتظره دیگر مانند بی خوابی، اضطراب و حساسیت به کافئین را ایجاد کند، اما این بدان معنا نیست که باید از منبع آرامش روزانه خود خودداری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در وعده های خود معتدل باشید. بیش از یک فنجان در روز ننوشید و در صورت امکان از خوردن آن در اول صبح که معده شما خالی است خودداری کنید. اگر علائمی مانند حساسیت دندان، معده درد یا حالت تهوع را احساس کردید، این عادت را ترک کنید و با پزشک خود مشورت کنید و به طور کامل درباره فواید و عوارض جانبی چای لیمو صحبت کنید.

میزان مصرف چای لیمو

پاسخ به سوالات متداول

آیا چای لیمو قبل از خواب مفید است؟

نوشیدن چای لیمو قبل از خواب می تواند هم مزایا و هم مضراتی داشته باشد. ملیسا بیکر ، RDN، می‌گوید: «نوشیدن چای لیمو قبل از خواب می‌تواند فوایدی داشته باشد، مانند تقویت آرامش و کاهش استرس به دلیل وجود ترکیبات خاص در لیمو. با این حال، اگر شما رفلاکس اسید یا معده حساس دارید، نوشیدن نوشیدنی‌های اسیدی مانند چای لیمو قبل از خواب ممکن است باعث ناراحتی یا بدتر شدن علائم شود.

آیا چای لیمو خون شما را رقیق می کند؟

آیزاک رابرتسون ، متخصص تغذیه و مربی شخصی، می‌گوید: «هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد چای لیمو می‌تواند خون شما را رقیق کند. آب لیمو حاوی ویتامین C است که می تواند از رگ های خونی سالم حمایت کرده و التهاب را کاهش دهد. با این حال، مصرف بیش از حد آب لیمو یا چای ممکن است سطح اسیدیته را در بدن شما افزایش دهد و منجر به مشکلات گوارشی و به طور بالقوه بدتر شدن برخی شرایط پزشکی شود.

چای لیمو باید گرم باشد یا سرد؟

این یک موضوع ترجیحی است. باربارا کووالنکو ، متخصص تغذیه، می‌گوید: «چای لیمو گرم و سرد بسته به ترجیحات شخصی می‌تواند مفید باشد. چای لیموی داغ ممکن است به تسکین گلودرد کمک کند، در حالی که چای لیموی سرد می تواند یک نوشیدنی با طراوت در هوای گرم باشد.

اگر هر روز چای لیمو بنوشید چه اتفاقی می افتد؟

چای لیمو خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زیادی دارد که به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند. از بهبود سلامت قلب گرفته تا افزایش سلامت پوست، نوشیدن چای لیمو فواید زیادی دارد.

آیا چای لیمو باعث مدفوع می شود؟

لیمو سرشار از ویتامین C است که می تواند آب را وارد روده کند. این به نوبه خود، محتوای آب داخل روده را افزایش می دهد و ممکن است حرکات روده را تحریک کند.

آیا می توانم در شب چای لیمو بنوشم؟

بله. مصرف چای لیمو در شب ممکن است سطح قند خون بالا را در هنگام خواب تنظیم کند. همچنین یک جایگزین عالی برای آب برای حفظ آب بدن است.

آیا چای لیمو باعث افزایش فشار خون می شود؟

خیر. در واقع، مصرف چای لیمو ممکن است سطح فشار خون را کاهش دهد. با این حال، تحقیقات محدودی در این زمینه در دسترس است.

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی

رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

سخن پایانی
  • نوشیدن زیاد چای لیمو ممکن است باعث فرسایش دندان، مشکلات معده، اسهال و سوزش سر دل شود.
  • مصرف بیش از حد چای لیمو با شروع زودهنگام آلزایمر مرتبط است.
  • از مصرف زیاد یا زیاد آن در دوران بارداری خودداری کنید.

منبع



Source link