فواید آب نمک برای پوست فواید و عوارض آب نمک برای پوست


فواید و عوارض آب نمک برای پوست

این روزها، آب نمک را می توان در محصولات مختلفی مانند حمام و محصولات مراقبت از پوست یافت. این به عنوان یک ماده طبیعی شگفت انگیز ظاهر شده است که مردم به آن سوگند یاد می کنند. با این حال، آیا می توانید از آب نمک برای مراقبت از پوست استفاده کنید؟ خوب، به نظر می رسد استفاده از آن روی پوست ضرری ندارد. با این حال، ممکن است پوست شما را خشک کند، بنابراین همیشه آن را با یک مرطوب کننده دنبال کنید. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع فواید و عوارض آب نمک برای پوست بیشتر به فواید آب نمک برای پوست و نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت.

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • آیا آب نمک برای پوست شما مفید است؟
  • فواید آب نمک برای پوست شما
  • عوارض آب نمک برای پوست
  • آب نمک ممکن است جوش های سر سیاه را از بین ببرد
  • نحوه استفاده
  • آیا اثرات جانبی آب نمک روی پوست وجود دارد؟
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

آیا آب نمک برای پوست شما مفید است؟

فواید و عوارض آب نمک برای پوست
فواید و عوارض آب نمک برای پوست

دکتر استیون لاین ، MD، می‌گوید: «آب نمک می‌تواند اثرات مثبت و منفی روی پوست داشته باشد. از یک طرف، آب نمک می تواند برای پوست مفید باشد زیرا می تواند به حذف سلول های مرده پوست، پاکسازی آکنه و بهبود بافت کلی پوست کمک کند. علاوه بر این، مواد معدنی موجود در آب نمک، مانند منیزیم و پتاسیم، می توانند به تسکین و تغذیه پوست کمک کنند. از طرف دیگر، قرار گرفتن بیش از حد در معرض آب نمک می تواند پوست را خشک کرده و منجر به تحریک، آفتاب سوختگی و سایر اثرات منفی شود.

این آب دریا سرشار از مواد معدنی فواید زیادی برای پوست و بدن شما دارد. چیزی که باعث محبوبیت بیشتر آب نمک می شود، سهولت در تهیه آن در خانه یا تهیه آن از دریا است. آب نمک یک ماده شفابخش است که می تواند پوست ، مو و ناخن های شما را تقویت و شاداب کند.

دکتر نادر قاضی ، پزشک متخصص در روش‌های زیبایی کم تهاجمی می‌گوید: «در حالی که آب نمک می‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ای برای پوست انجام دهد، اما همه نمک‌ها از نظر فواید یکسان نیستند. نمک دریا یا نمک هیمالیا را به دلیل محتوای مواد معدنی اضافی آنها نسبت به نمک خوراکی که بسیاری از مواد مغذی آن حذف شده است، ترجیح دهید. شنا در اقیانوس آزاد بخش بزرگی از برنامه ورزشی من است و هر بار از تاثیرات شفابخش آب دریا لذت می برم.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی، شلی و افتادگی سینه ها می شود.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی میبلین آمریکا در ایران و امارات می باشد.

آب نمک اعماق دریا حاوی بسیاری از مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای مفید است.

 برخی از مواد معدنی که معمولاً در آب نمک یافت می شوند شامل پتاسیم، منیزیم و گوگرد هستند . با توجه به این مواد مغذی، بسیاری از تمدن های باستانی از آب نمک برای مدیریت بیماری های پوستی استفاده کرده اند.

دکتر قاضی می افزاید: «آب نمک هیمالیا برای استفاده روی صورت بی خطر است. آب نمک هیمالیا دارای مواد معدنی مختلفی است که برای صورت مفید است، از جمله منیزیم و کلسیم. کلسیم می تواند به تنظیم تولید سبوم کمک کند. سبوم یک لیپید مومی است که باعث می شود پوست چرب به نظر برسد و می تواند به آکنه کمک کند. منیزیم همچنین برای پوست عالی است، آن را تغذیه می کند و تولید کلاژن را افزایش می دهد.

آب نمک برای پوست مفید است و خواص درمانی آن، آن را به یک عنصر حیاتی در بسیاری از درمان‌های آرامش‌بخش، مراقبت از پوست و زیبایی مانند آب درمانی   و تالاسوتراپی تبدیل می‌کند. 

همچنین گفته می شود که آب شور دریا دارای ترکیب شیمیایی مشابهی با پلاسمای خون بدن است. بنابراین، به سلول‌های بدن کمک می‌کند تا عملکرد خوبی داشته باشند و سلول‌هایی را که عملکرد مناسبی ندارند، بازیابی می‌کند. با این حال، شواهد علمی زیادی برای اثبات همین موضوع وجود ندارد.

فواید آب نمک برای پوست شما

فواید و عوارض آب نمک برای پوست

به گفته دکتر قاضی، «هنگام شستن صورت با آب نمک، ممکن است پوست مرده و ناخالصی ها از پوست دور شود. همانطور که پوست شاداب ظاهر می شود، نمک می تواند ظاهر خطوط و چین و چروک را به حداقل برساند. علاوه بر این، می تواند به عنوان یک ضد التهاب عمل کند، به بهبود آکنه، کاهش قرمزی، و کاهش دید منافذ بزرگ کمک می کند.

در حالی که آب نمک برای پوست شما عالی است، مهم است که توجه داشته باشید که تحقیقات علمی یا شواهد زیادی برای اثبات این فواید وجود ندارد. همه این ادعاها بر اساس شواهد حکایتی است. 

فواید آب نمک برای پوست شما

۱٫ ممکن است شرایط پوست را تسکین دهد

آب نمک دریا حاوی مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و غیره است که گفته می‌شود همه این مواد برای بیماری‌های پوست خشک مانند اگزما و پسوریازیس اثرات درمانی دارند . 

افرادی که پوست خشک دارند باید در استفاده از آب نمک احتیاط کنند زیرا می تواند پوست آنها را بیشتر خشک کند. بهترین راه برای استفاده از آن برای پوست های خشک این است که آن را با کرم مرطوب کننده دنبال کنید.

۲٫ ممکن است آکنه را از بین ببرد

آکنه توسط باکتری به نام Propionibacterium acnes ایجاد می شود. نمک موجود در آب نمک دارای خواص ضد میکروبی است که ممکن است به مبارزه با این باکتری مولد آکنه کمک کند.
گفته می شود که آب نمک باکتری های موجود در پوست شما را جذب می کند، منافذ شما را باز می کند و آنها را کوچک می کند. همچنین ادعا می شود که به سم زدایی پوست شما، کاهش جوش های آکنه و به طور کلی سلامت پوست شما کمک می کند.

۳٫ ممکن است لکه ها را درمان کند

آب شور دریا حاوی بسیاری از مواد معدنی از جمله عوامل خشک کننده مانند گوگرد است . این مواد معدنی اقیانوسی معمولا در محصولات ضد لک پوست استفاده می شود. اگر آکنه و لک دارید، غوطه وری در دریا ممکن است ایده خوبی باشد. ترکیبی از اشعه های خورشید با آب نمک ممکن است به بهبود لک های شما کمک کند. با این حال، اگر تصمیم دارید برای سلامت پوست خود در دریا شنا کنید، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

به غیر از غوطه وری، می توانید مقداری آب دریا را نیز در یک بطری به خانه بیاورید. از آن به عنوان یک پاک کننده در روتین مراقبت از پوست فعلی خود استفاده کنید .

۴٫ ممکن است زخم ها را التیام بخشد

آب نمک از اعماق دریا (عمق بیش از ۲۰۰ متر) در یک محیط تحقیقاتی برای التیام زخم ها یافت شده است . با این حال، کاربرد آن در زندگی واقعی برای التیام زخم به خوبی تحقیق نشده است.

۵٫ به عنوان یک تونر صورت عمل می کند

دکتر قاضی می گوید: «آب نمک می تواند پوست را سفت کند. گردش سلولی را تشویق می کند و به از بین بردن پوست مرده کمک می کند. نمک های دریایی، نمک های اپسوم و نمک های هیمالیا نیز حاوی منیزیم هستند که می تواند ترمیم سلولی و تکثیر یا بازسازی سلولی را افزایش دهد.

آب نمک یک تونر عالی برای صورت است. استفاده از آب نمک بر روی پوست به کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند و چربی آن ها را از بین می برد و به پوست شما احساس طراوت می بخشد.

برای استفاده از آب نمک به عنوان تونر صورت، آن را با یک نازل اسپری داخل بطری بریزید. بهترین زمان برای استفاده از تونر آب نمک بعد از شستن صورت و قبل از آرایش است. این تضمین می کند که پوست شما در طول روز بدون چربی و شاداب باقی می ماند!

۶٫ ممکن است جوش های سر سیاه را از بین ببرد

دکتر قاضی می‌گوید: «برخی ترکیبات موجود در نمک، به‌ویژه نمک‌های اپسوم، نمک دریا و نمک هیمالیا، وقتی در آب حل می‌شوند، به‌ویژه یون‌های منیزیم و سولفات به حالت‌های عنصری خالص‌تر تجزیه می‌شوند. هنگامی که با آب جذب پوست می شود، ممکن است سموم و ناخالصی ها را از پوست خارج کند، سبوم را تجزیه کرده و دانه های سرسیاه کوچکتر را استخراج کند. برای دانه‌های سرسیاه بزرگ‌تر، به متخصص پوست مراجعه کنید تا احتمال ایجاد جای زخم را به حداقل برسانید.

شواهد حکایتی نشان می دهد که آب نمک دریا نیز می تواند به پاکسازی چربی از پوست سر کمک کند. همچنین ممکن است به از بین بردن شوره سر کمک کند.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، باعث کاهش وزن فوری و چربیسوزی موضعی می شود.

ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

نحوه استفاده از آب نمک برای پوست

فواید و عوارض آب نمک برای پوست

نمک به راحتی در همه خانه ها یافت می شود و آب نمک به راحتی تهیه می شود. در اینجا چند راه برای استفاده از آب نمک برای بهره مندی از فواید پوست وجود دارد:

۱٫ ماسک ضد التهاب

اگر می خواهید قرمزی و سوزش صورت خود را کاهش دهید، کارهایی که باید انجام دهید این است:

  1. یک قاشق چایخوری نمک دریا، چند قاشق آب و مقداری عسل را با هم مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود.
  2. این را در تمام صورت خود بمالید.
  3. بگذارید حدود ۱۰ دقیقه روی آن بماند.
  4. خمیر را با آب گرم بشویید و صورت خود را خشک کنید.

دکتر قاضی می افزاید: «آب نمک را بیش از ۱۰ دقیقه روی صورت بگذارید. نمک ممکن است به جای کمک به پوست، پوست را تحریک کند. آب نمک باید در حد اعتدال مصرف شود تا زمانی که پوست به آن عادت کند. با استفاده از آن هفته ای یک بار شروع کنید و زمانی که پوست به آن عادت کرد تعداد دفعات آن را افزایش دهید.

۲٫ اسکراب لایه بردار

نمک و آب نمک هر دو لایه بردارهای عالی هستند که به حذف سلول های مرده پوست از سطح پوست کمک می کنند. آب نمک دریا حاوی مواد معدنی است که سطح هیدراتاسیون پوست شما را بازیابی می کند. برای تهیه این اسکراب می توانید در خانه آب نمک درست کنید یا از آب نمک دریا استفاده کنید:

یک چهارم فنجان نمک و مقداری آب را مخلوط کنید یا از یک فنجان آب دریا استفاده کنید.

  1. نصف فنجان روغن زیتون یا نارگیل را به آب نمک اضافه کنید. همچنین می توانید چند قطره از اسانس های مورد علاقه خود را اضافه کنید.
  2. این محلول را روی پوست خود بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای اسکراب کنید.
  3. صورت خود را با آب خنک یا ولرم بشویید.

۳٫ حمام نمک آرامش بخش

استفاده از آب نمک برای حمام کردن آرامش بخش است. آب نمک چربی اضافی پوست، آلودگی، سموم و سلول های مرده پوست را از سراسر بدن پاک می کند. حمام آب نمک می تواند به شما کمک کند بعد از یک روز خسته کننده احساس شادابی کنید. فقط ۲ تا ۳ فنجان نمک دریا را به یک وان آب اضافه کنید و برای یک تجربه آرامش بخش وارد شوید.

۴٫ تونر صورت

تونر بخشی جدایی ناپذیر از روتین روزانه پوست شماست. هدف اصلی تونر حذف هرگونه چربی اضافی از روی پوست، باز کردن منافذ پوست و سفت کردن آنها است. شما می توانید تونر صورت مبتنی بر آب نمک خود را در خانه تهیه کنید:

  1. یک قاشق غذاخوری نمک دریا را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید.
  2. کمی نمک اپسوم اضافه کنید و هر دو نمک را حل کنید.
  3. این محلول را با اسپری نازل داخل بطری بریزید.

این تونر را قبل از آرایش روی صورت خود اسپری کنید. مقدار اضافی آن را با یک پد پنبه ای تمیز پاک کنید.

۵٫ ازبین بردن پف و حلقه سیاه دور چشم

چشمان شما می توانند در مورد روحیه و سلامت شما صحبت کنند. متأسفانه، پف‌کردن چشم‌ها و حلقه‌های تیره می‌تواند به مشکلات پوستی موجود اضافه کند. ادعا می شود که آب نمک با خواص ضدالتهابی خود، چشمان شما را از بین می برد.

  1. یک قاشق چایخوری نمک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. محلول را مخلوط کنید تا نمک حل شود.
  2. دو تکه پنبه را در این محلول خیس کنید و چند دقیقه روی چشمان خود بگذارید. این مطمئناً چشمان شما را تسکین می دهد و التهاب اطراف آنها را کاهش می دهد.

شما می توانید یک اسکراب بدن برای جوان سازی پوست درست کنید. ½ فنجان نمک، ¼ فنجان آب، ¼ فنجان ژل آلوئه ورا، ۱ قاشق غذاخوری اسطوخودوس خشک و ۱۰ قطره اسانس اسطوخودوس را به صورت خمیری مخلوط کنید. از آن در جلسه بعدی اسپای خانگی خود استفاده کنید.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان، با ترکیباتی ارگانیک، برنزه ای جذاب با تناژ شکلاتی طلایی روی پوست ایجاد می کند.

برنزه کننده فلورسان

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

عوارض آب نمک روی پوست

عوارض آب نمک برای پوست

مانند هر ماده دیگری، استفاده از آب نمک بر روی پوست اثرات نامطلوبی دارد. اگرچه آب نمک برای افرادی که پوست خشک دارند مفید است، اما می تواند پوست را بیشتر خشک کند. بنابراین، مهم است که آن را با یک محصول آبرسان پیگیری کنند تا از خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری شود.

اگر می خواهید برای فواید پوستی آن در دریا شنا کنید، استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی ضروری است .

از عوارض آب نمک برای پوست این است که آب نمک می تواند روی پوست شما بسیار ساینده باشد. بنابراین، مطمئن شوید که آن را کاملا بشویید و همیشه بعد از شنا در دریا یا حمام آب نمک از مرطوب کننده استفاده کنید.

فواید و عوارض آب نمک برای پوست

فواید و عوارض آب نمک برای پوست
عوارض آب نمک برای پوست

آب نمک فواید متعددی برای سلامتی نه تنها برای بدن بلکه برای پوست شما نیز دارد. شواهد حکایتی نشان می دهد که استفاده منظم از آب نمک برای پوست شما ممکن است جوش های آکنه را کاهش دهد و زخم ها، لکه ها و مجموعه ای از بیماری های پوستی مانند اگزما را التیام بخشد.

 همچنین ممکن است به آبرسانی پوست کمک کند و به لایه برداری ملایم کمک کند. آب نمک به راحتی در خانه تهیه می شود و می توان از آن به عنوان تونر، ماسک ضد التهابی یا اسکراب لایه بردار بنا به نیاز خود استفاده کرد. به راحتی می توان آن را در داروهای طبیعی مختلف برای مبارزه با مشکلات رایج پوست گنجاند.

 به یاد داشته باشید که هر بار پس از استفاده از آب نمک به درستی مرطوب کنید تا از خشکی جلوگیری کنید و از مزایای استفاده از آب شور بهره مند شوید.

رژ لب اصل میبلین آمریکا، پوششی جذاب و یکدست را بر روی لب ها بدون ایجاد حساسیت برای شما دارد.

رژ لب میبلین آمریکا

رژ لب میبلین آمریکا

رژلب بدون سرب میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف

رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و این رژ لب مات و کرمی آرایش

لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شده با  با ویتامین E , A است.

پاسخ به سوالات متداول

آیا می توانم روزانه از آب نمک برای صورتم استفاده کنم؟

می توانید روزانه از آب نمک برای صورت خود استفاده کنید. با این حال، ممکن است یک اثر ساینده داشته باشد، پس مراقب باشید که پوست را کاملاً بشویید. علاوه بر این، آب نمک ممکن است پوست خشک را بیشتر خشک کند، بنابراین کسانی که به طور طبیعی پوست خشک دارند باید با احتیاط و کمتر از آن استفاده کنند.

آیا آب نمک پوست را روشن می کند؟

نمک ممکن است به عنوان یک لایه بردار عمل کند و به پاکسازی پوست از سلول های مرده، کثیفی و تجمع کمک کند. از این رو ممکن است به روشن تر و درخشندگی پوست کمک کند.

آیا آب نمک می تواند پوست را تیره کند؟

خیر، این درست نیست که آب نمک پوست را تیره می کند. برعکس، لایه برداری می کند و به روشن شدن پوست کمک می کند.

آب نمک چگونه بر تعادل pH پوست تاثیر می گذارد؟

آب نمک می تواند تعادل pH پوست شما را تغییر دهد. در حالی که مواد معدنی آب نمک می تواند به تسکین سوزش و آکنه پوست کمک کند، اما می تواند خشکی پوست را بدتر کند. PH پوست به طور طبیعی اسیدی است و محدوده آن بین ۴٫۵ تا ۵٫۵ است و استفاده از محصولات مراقبت از پوست که خیلی قلیایی هستند می تواند پوست شما را خشک، تحریک شده و بیشتر مستعد جوش کند.

آیا آب نمک می تواند به درمان پیری پوست یا آسیب آفتاب کمک کند؟

خیر، موثر بودن آن در درمان پیری پوست یا آسیب های ناشی از نور خورشید ثابت نشده است. تحقیقات علمی کمی برای حمایت از این ادعا وجود دارد که آب نمک می تواند به تسکین قرمزی یا تحریک ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید کمک کند.

آیا استفاده از آب نمک در نواحی حساس پوست مانند اطراف چشم یا دهان بی خطر است؟

خیر، اگر پوست حساسی دارید، هنگام استفاده از آب نمک روی صورت خود باید احتیاط کنید، زیرا می تواند به ویژه روی پوست ظریف اطراف چشم و دهان خشن باشد و منجر به بریدگی شود. مهم است بدانید که استفاده بیش از حد نمک می تواند منجر به خشکی و تحریک شود. بنابراین اگر تصمیم به استفاده از آب نمک برای پوست خود دارید، توصیه می‌شود از مقدار کمتری شروع کنید، با احتیاط بمالید و پوست خود را با یک محصول مناسب پوست مرطوب کنید.

سخن پایانی
  • آب نمک سرشار از مواد معدنی ضروری است و دارای خواص درمانی است و به همین دلیل آن را به یک ماده موثر در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست تبدیل می کند.
  • آب نمک ممکن است شرایط پوستی مانند اگزما و پسوریازیس را تسکین دهد و آکنه را از بین ببرد.
  • می توانید از آب نمک به عنوان اسکراب لایه بردار، ماسک ضد التهابی یا تونر صورت استفاده کنید.

منبع



Source link