فواید تخم بلدرچین برای سلامتی نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی


فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن

تخم بلدرچین کوچک و غنی از مواد مغذی است. این پرندگان با جثه متوسط ​​در آسیا و اروپا یافت می شوند و با نام علمی Coturnix-coturnix japonica شناخته می شوند. آیا تخم بلدرچین برای شما مفید است؟ بله، تخم بلدرچین از بسیاری جهات برای سلامت انسان مفید است. در تاریخ، آنها در طب چینی برای درمان بسیاری از مسائل بهداشتی استفاده شده اند. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی با موضوع فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن با روش استفاده از تخم بلدرچین و فواید و عوارض جانبی تخم بلدرچین آشنا شوید.

امروزه بلدرچین به اندازه مرغ در مرغداری رایج است. فواید بسیاری برای سلامتی و طعم لذیذ آنها باعث محبوبیت محلی و بین المللی آنها شده است. آنها در یک محیط آزاد و ارگانیک خوب عمل می کنند و غذاهای تهیه شده با تخم مرغ آنها به لطف فرهنگ موک بانگ به یک روند تبدیل شده است. همچنین تقاضای زیادی در بازار برای آنها در غذاهای لذیذ وجود دارد.

این تخم مرغ ها به عنوان غذای پایدار در کشورهای توسعه نیافته و همچنین به عنوان یک منبع غذایی جایگزین توسط سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شناسایی شدند . این پیشرفت را می توان به محتوای بالای مواد مغذی آنها نسبت داد. بدنسازان از این تخم مرغ ها به عنوان مکمل های غذایی استفاده می کنند.

تخم بلدرچین چیست؟

فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن
فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن

تخم پرنده بلدرچین کوچک و غنی از مواد مغذی است.

فواید تخم بلدرچین چیست؟
ممکن است به درمان آلرژی، کمک به مدیریت دیابت و کمک به سم زدایی کمک کند.

چه کسی می تواند آن را مصرف کند؟
همه افراد می توانند تخم بلدرچین مصرف کنند به جز کسانی که فشار خون پایینی دارند.

چند وقت؟
می توان روزانه در حد اعتدال مصرف کرد.

احتیاط
در صورت داشتن ایمنی پایین از مصرف این تخم مرغ خودداری کنید.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، باعث کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی می شود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

تغذیه تخم بلدرچین

فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن

مری سابات ، MS، RD، LD، می گوید: «تخم بلدرچین در بسیاری از نقاط جهان یک غذای لذیذ محسوب می شود. آنها یک راه سالم و خوشمزه برای افزودن پروتئین، ویتامین و مواد معدنی بیشتر به رژیم غذایی شما هستند، بنابراین در حد اعتدال از آنها لذت ببرید. یک تخم بلدرچین تنها ۱۴ کالری دارد اما مقدار زیادی ویتامین B12، سلنیوم، ریبوفلاوین و کولین همراه با مقداری آهن فراهم می کند.

  • تخم بلدرچین سرشار از کالری (۱۵۸)، چربی کل (۱۱ گرم)، چربی اشباع شده (۳٫۶ گرم)، کلسترول (۸۴۴ میلی گرم)، سدیم (۱۴۱ میلی گرم)، پروتئین (۱۳ گرم)، ویتامین D (55 میکروگرم) کلسیم است. ۶۴ میلی گرم)، آهن (۳٫۶۵ میلی گرم) و پتاسیم (۱۳۲ میلی گرم).
  • آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها، سلنیوم، لسیتین، ید و کولین هستند.

تخم بلدرچین در کشورهای آسیایی به ویژه در غذاهای ژاپنی یک غذای لذیذ محسوب می شود. اغلب به صورت خام مصرف می شود یا به عنوان تاماگو (املت رول شده) در سوشی استفاده می شود.

تخم بلدرچین برای بهبود ایمنی، تقویت سلامت استخوان، مدیریت دیابت، تقویت پوست سالم و جلوگیری از ریزش مو شناخته شده است . همچنین ادعا می شود که آنها به مدیریت افسردگی و بهبود سلامت جنسی و بینایی کمک می کنند. اجازه دهید این مزایا را با جزئیات بررسی کنیم.

۱۸ فواید سلامتی و زیبایی تخم بلدرچین

فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن
فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن

فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن

۱٫ تخم بلدرچین غنی از مواد مغذی است

تخم بلدرچین سه تا چهار برابر بیشتر از تخم مرغ مغذی است. همچنین تخم بلدرچین حاوی ۱۳ درصد پروتئین است در حالی که تخم مرغ فقط ۱۱ درصد پروتئین دارد. آنها همچنین تقریباً ۳ برابر ویتامین B1 بیشتری دارند و ویتامین B2 و ویتامین A را دو برابر تخم مرغ دارند.

ساباط می افزاید: «تخم بلدرچین به عنوان یک غذای خاص برای کاهش وزن برجسته نمی شود. با این حال، آنها دارای مواد مغذی هستند، بنابراین وقتی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف شوند، می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

بر اساس پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، تخم بلدرچین سرشار از ویتامین E، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب، آهن و روی است. در موارد خاص، تخم مرغ می تواند باعث واکنش های آلرژیک با علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ، درد معده و بثورات پوستی شود. از طرف دیگر تخم بلدرچین ضد حساسیت بوده و مصرف آن بی خطر است.

۲٫ ممکن است در درمان اختلالات تنفسی کمک کند

روش‌های پزشکی باستانی شامل استفاده از تخم بلدرچین برای درمان آسم و برونشیت بود. یک مطالعه منتشر شده در Food Science & Nutrition نشان داد که یک مکمل غذایی حاوی تخم بلدرچین در کاهش علائم رینیت آلرژیک موثر  است.

۳٫ ممکن است به درمان آلرژی کمک کند

تخم بلدرچین ممکن است به درمان آلرژی کمک کند، زیرا دارای اووموکوئید، یک مهارکننده آنزیم (تریپسین) است.

ساباط می گوید: «تخم بلدرچین برای کمک به آسم، آلرژی و سایر مشکلات تنفسی نیز شناخته شده است. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین و چربی های سالم هستند که می توانند به التهاب کمک کنند.

مطالعه ای که در چین روی موش ها انجام شد نشان داد که تخم بلدرچین ممکن است به تسکین علائم آلرژی غذایی کمک کند. آنها فعالیت فاکتورهای رونویسی را که مسیرهای درگیر در التهاب مری را تنظیم می کنند، مهار کردند. با این حال، برای اثبات این فایده، تحقیقات روی افراد انسانی مورد نیاز است.

۴٫ ممکن است به مدیریت دیابت کمک کند

تخم بلدرچین در مدیریت دیابت نقش دارد. مطالعه ای که بر روی موش های دیابتی انجام شد نشان داد که تخم بلدرچین باعث کاهش سطح گلوکز و کراتینین خون می شود. همچنین اثرات مثبتی بر عملکرد کلیه نشان داد.

خوردن منظم این تخم مرغ ها همچنین می تواند خطر ابتلا به دیابت و اختلالات کلیوی را کاهش دهد.

تخم بلدرچین دارای شاخص گلیسمی پایینی است . بنابراین، قند را به آرامی در خون شما آزاد می کند، که به تنظیم سطح گلوکز خون کمک می کند.

۵٫ ممکن است خطر کم خونی را کاهش دهد

آهن جزء ساختاری مهم گلبول های قرمز خون ما است که اکسیژن را به تمام سلول های بدن ما حمل می کند. تخم بلدرچین منبع غنی آهن است. کمبود آهن می تواند باعث کم خونی شود. بنابراین، گنجاندن تخم بلدرچین در رژیم غذایی می تواند سیستم گردش خون شما را بهبود بخشد.

تخم بلدرچین ۵ برابر بیشتر از تخم مرغ پتاسیم دارد. پتاسیم یک ماده معدنی ضروری است که در چندین عملکرد مهم بدن نقش دارد. این یک گشادکننده عروق طبیعی است، بنابراین می تواند رگ های خونی شما را باز و شل کند .

این به کنترل فشار خون کمک می کند و فشار خون را تنظیم می کند.

۶٫ ممکن است در سم زدایی کمک کند

تخم بلدرچین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن و ویتامین های A، C و E است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مضر (سموم) مبارزه می کنند و به حذف آنها از بدن شما کمک می کنند. محتوای آب در تخم بلدرچین نیز زیاد است. این به دفع سموم از سیستم کمک می کند.

مطالعات انجام شده بر روی موش‌ها نشان داد که تخم بلدرچین می‌تواند از سلول‌های کبد در برابر آسیب ناشی از مواد شیمیایی در موش‌ها محافظت کند. ترکیبات موجود در تخم بلدرچین باعث تثبیت آنزیم هایی مانند آلانین آمینوترانسفراز و آلکالین فسفاتاز در کبد می شود . این فعالیت محافظ کبدی تخم بلدرچین باید در انسان مورد مطالعه قرار گیرد تا بفهمیم چگونه به جلوگیری از تخریب سلول های کبدی کمک می کند. 

۷٫ ممکن است درد معده را تسکین دهد

تخم بلدرچین برای قرن ها به عنوان یک درمان خانگی برای درمان ورم معده مورد استفاده قرار گرفته است. آنها حاوی آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه هستند . گفته می شود که این ترکیبات سلول های مخاطی پوشش معده را بازسازی می کنند. ادعا می شود که مصرف منظم تخم بلدرچین می تواند به درمان اختلالات شکمی مانند درد معده و زخم معده کمک کند. با این حال، هیچ تحقیقی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.

۸٫ ممکن است بینایی را بهبود بخشد

تخم بلدرچین سرشار از ویتامین A است . ویتامین A می تواند از چشمان شما در برابر انحطاط محافظت کند و خطر آب مروارید و گلوکوم  را کاهش دهد.

۹٫ ممکن است ایمنی را بهبود بخشد و متابولیسم را افزایش دهد

تخم بلدرچین سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین B است. این مواد مغذی ممکن است متابولیسم را بهبود بخشند زیرا در فرآیندهای سلولی مختلف، مانند رشد سلولی و تنظیم سلولی نقش دارند.

لوسین، اسید آمینه ای که برای حفظ سیستم ایمنی قوی ضروری است، در تخم بلدرچین نیز یافت می شود.

۱۰٫ ممکن است به کاهش کلسترول و خطر بیماری های قلبی کمک کند

تخم بلدرچین حاوی حدود ۶۰ درصد چربی های ضروری است، یعنی لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول خوب. این چربی سالم سطح کلسترول بد یا LDL را در بدن شما کاهش می دهد. لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) بیش از حد می تواند شریان ها را مسدود کند و باعث تصلب شرایین شود  . بنابراین، مصرف تخم بلدرچین ممکن است به پیشگیری از بیماری های مختلف قلبی کمک کند. با این حال، مطالعات علمی یا مدرک کافی برای تأیید این ادعا وجود ندارد.

۱۱٫ ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند

غلظت بالای آنتی اکسیدان ها در تخم بلدرچین به حذف سموم از بدن شما کمک می کند. وجود آنتی اکسیدان ها در غلظت های بالا می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند. وقتی رادیکال های آزاد کنترل نمی شوند، خطر جهش در DNA و سرطان را افزایش می دهند.

زرده تخم بلدرچین حاوی لسیتین است. لسیتین در ترمیم سلولی و مبارزه با آسیب سلولی نقش دارد.

سفیده تخم بلدرچین همچنین حاوی ovomucoid است، یک عامل ضد سرطان که از رشد تومورها جلوگیری می کند.

۱۲٫ ممکن است سلامت پوست را بهبود بخشد

همانطور که قبلا ذکر کردیم، تخم بلدرچین حاوی آنتی اکسیدان است . این آنتی اکسیدان ها ممکن است به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید و مبارزه با علائم پیری کمک کنند.

تخم بلدرچین حاوی لیزین، یک اسید آمینه است . لیزین به تولید کلاژن کمک می کند . کلاژن برای سلامت پوست ضروری است زیرا مسئول خاصیت ارتجاعی آن است. بنابراین، تخم بلدرچین ممکن است به کنترل آکنه و بهبود چهره کمک کند. شواهد حکایتی همچنین نشان می دهد که آفتاب سوختگی را می توان با استفاده موضعی از تخم بلدرچین خام درمان کرد.

۱۳٫ ممکن است کیفیت مو را بهبود بخشد

تخم بلدرچین حاوی روی، آهن، سلنیوم، اسیدهای آمینه و ویتامین های A، B، C و E است که برای سلامت مو و پوست سر و جلوگیری از ریزش مو مفید است.

اینها همچنین حاوی آنتی اکسیدان هستند. این ممکن است به جذب رادیکال های آزاد سمی و کاهش ریزش مو و سفیدی زودرس کمک کند.

به غیر از گنجاندن تخم بلدرچین در رژیم غذایی خود، می توانید آن را به موهای خود بمالید تا آنها را حالت دهند.

فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن

۱۴٫ ممکن است در دوران بارداری مفید باشد

تخم بلدرچین برای زنان باردار مفید است زیرا دارای مقادیر زیادی کولین و ویتامین B12 است. کولین برای رشد مغز جنین مهم است. این تخم مرغ ها همچنین غنی از پروتئین ها و مواد مغذی ضروری مانند روی، سلنیوم و آهن هستند.

تخم بلدرچین به طور سنتی توسط زنان در دوران بارداری و بعد از آن مصرف می‌شود، زیرا این باور وجود دارد که برای شیردهی مفید است. تحقیقات در مورد تأثیر تخم بلدرچین بر روی موش های شیرده نشان داد که علیرغم محتوای کلسترول بالای آنها، بر پروفایل لیپیدی یا وزن بدن موش ها تأثیری نداشت. تحقیقات بیشتری برای افراد انسانی در این زمینه مورد نیاز است.

در مقایسه با تخم مرغ، که می تواند حامل عفونت هایی مانند سالمونلا باشد، تخم بلدرچین جایگزین مطمئن تری است. با این حال، باید از تخم بلدرچین خام در دوران بارداری اجتناب شود. قبل از مصرف حتی تخم بلدرچین پخته شده در دوران بارداری یا شیردهی، همیشه بهتر است از نظر متخصص تغذیه یا پزشک خود استفاده کنید.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن می باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی میبلین آمریکا در ایران و امارات می باشد.

۱۵٫ ممکن است به درمان اختلالات جنسی کمک کند

تخم بلدرچین در طب سنتی چینی برای درمان اختلالات جنسی و بهبود قدرت مردانگی استفاده می شد. گفته می شود که مواد مغذی موجود در تخم بلدرچین برای غده پروستات مفید است، اگرچه تحقیقات در این زمینه کمیاب است. مطالعه ای که روی موش های دیابتی انجام شد نشان داد که زرده تخم بلدرچین می تواند به ترمیم آسیب های بیضه کمک کند.

۱۶٫ ممکن است اختلالات کلیه را درمان کند و از سنگ مثانه جلوگیری کند

تخم بلدرچین سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که فلزات سنگین سمی و رادیکال های آزاد را از بدن حذف می کند. آنتی اکسیدان ها می توانند از تشکیل سنگ در کلیه ها و مثانه جلوگیری کنند.

۱۷٫ ممکن است استخوان ها، دندان ها و ناخن ها را تقویت کند

گفته می شود که مصرف منظم تخم بلدرچین باعث تقویت استخوان های شما می شود. آنها حاوی مواد مغذی ضروری برای رشد استخوان هستند، مانند ویتامین D و لیزین. ویتامین D میزان سایر مواد معدنی درگیر در سلامت استخوان مانند فسفر و کلسیم را تنظیم می کند. بنابراین، گنجاندن تخم بلدرچین در رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را  کاهش دهد .

همچنین ادعا می شود که این مواد مغذی باعث تقویت دندان ها و ناخن ها می شوند. از آنجایی که تخم بلدرچین منبع غنی پروتئین است، ممکن است به جلوگیری از شکنندگی ناخن‌های شما کمک کند. مصرف پوسته تخم بلدرچین غنی از کلسیم نیز ممکن است به جلوگیری از کمبود کلسیم کمک کند. با این حال، تحقیقات کافی برای اثبات همین موضوع وجود ندارد.

۱۸٫ ممکن است به کاهش افسردگی کمک کند

تخم بلدرچین حاوی مواد مغذی مانند کولین و ویتامین D است که برای سلامت مغز ضروری هستند. کولین برای سنتز انتقال دهنده های عصبی مهم است. ویتامین D ممکن است در کاهش علائم افسردگی موثر باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. شواهد حکایتی همچنین نشان می دهد که تخم بلدرچین می تواند اثرات افسردگی پس از یائسگی را کاهش دهد.

بهترین راه برای خوردن تخم بلدرچین چیست؟

فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن
فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن

تخم بلدرچین را می توان در اکثر دستور العمل ها جایگزین تخم مرغ معمولی کرد. بیشتر اوقات، تخم بلدرچین در سالادها، پیش غذاها و جعبه های نهار بنتو ژاپنی گنجانده می شود . آنها معمولا در بسیاری از غذاهای لذیذ آسیای شرقی استفاده می شوند. این میان وعده پر پروتئین را می توان آب پز، سرخ شده، پخته، کبابی و ترشی کرد.

protip_iconتخم بلدرچین دارای پوسته سخت تر، غشای ضخیم است و به سختی شکسته می شود. می توانید یک قیچی تخم بلدرچین داشته باشید تا به شما کمک کند تا از تخم بلدرچین استفاده کنید.
شما همچنین می توانید از این تخم مرغ ها در درمان های خانگی برای پوست و موهای خود استفاده کنید.

۱٫ به عنوان یک ماسک صورت سفت کننده پوست

شما نیاز خواهید داشت

  • یک عدد تخم بلدرچین
  • آب لیمو

روند

  1. آبلیمو و تخم بلدرچین را با همزن بزنید.
  2. مخلوط را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید.
  3. اجازه دهید ماسک صورت به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت بماند تا کمی خشک شود.
  4. قبل از اینکه خیلی سفت شود آن را با آب ولرم بشویید.

۲٫ به عنوان یک حالت دهنده مو

شما نیاز خواهید داشت

  • یک عدد تخم بلدرچین (بسته به طول موهایتان می توانید از تعداد بیشتری تخم مرغ استفاده کنید)

روند

  1. تخم بلدرچین را هم بزنید و به طور یکنواخت از ریشه تا نوک موهای خود بمالید. مطمئن شوید که هر تار مو را بپوشانید.
  2. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.
  3. ماسک مو را با آب خنک بشویید تا از پختن تخم مرغ جلوگیری کنید.
  4. موهایتان را طبق معمول شامپو رشد مو بزنید و حالت دهید.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان، با ترکیباتی ارگانیک، برنزه ای خوشرنگ و یکدست را بر روی بدن دارد.

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری این لوسیون سولار تا ۴ ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

اکنون، حتماً از خود می‌پرسید که چند عدد تخم بلدرچین می‌توانید در روز بخورید. 

چند عدد تخم بلدرچین می توانید در روز بخورید؟

یک تخم بلدرچین حدود ۱۰ گرم وزن دارد. مصرف بین ۳ تا ۵ تخم بلدرچین به جای یک تخم مرغ که حدود ۵۰ گرم وزن دارد، توصیه می شود. بحث در مورد حد بالای مصرف تخم بلدرچین وجود دارد. با این حال، بهتر است بیش از ۱۰ عدد در روز مصرف نکنید زیرا سرشار از کلسترول هستند. تعداد تخم بلدرچین هایی که می توان مصرف کرد به سن و وضعیت سلامتی شما بستگی دارد.

عوارض جانبی تخم بلدرچین

مصرف تخم بلدرچین در حد اعتدال بی خطر است. اگر علائمی مانند نفخ یا درد معده را تجربه کردید، با پزشک متخصص مشورت کنید. اگرچه تخم بلدرچین برای زنان باردار بی خطر است، قبل از گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

هیپوگلیسمی و فشار خون پایین

افرادی که هیپوگلیسمی دارند یا افت فشار خون دارند باید از خوردن بیش از حد تخم بلدرچین خودداری کنند زیرا می توانند سطح قند خون و فشار خون شما را کاهش دهند. با این حال، این تصور غلط وجود دارد که تخم بلدرچین باید به طور کامل توسط کسانی که سطح قند خون و فشار خون پایین دارند اجتناب شود. در حقیقت، خوردن آنها تا زمانی که در حد اعتدال مصرف شوند، خوب است. 

افراد مبتلا به آلرژی

افرادی که به تخم بلدرچین حساس هستند باید از خوردن آنها خودداری کنند زیرا گزارش شده است که آنها باعث واکنش آنافیلاکتیک می شوند.

فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن

فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن
فواید تخم بلدرچین برای سلامتی، نحوه استفاده از تخم بلدرچین و عوارض جانبی آن

تخم بلدرچین کوچکتر و مغذی تر از تخم مرغ است. آنها سرشار از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها و ترکیبات زیست فعال هستند. فواید تخم بلدرچین بسیار زیاد است. آنها به مدیریت دیابت، بهبود گردش خون و تسکین درد معده کمک می کنند. آنها همچنین ممکن است به تقویت بینایی، ایمنی و متابولیسم کمک کنند.

ماهیت ضد حساسیت تخم بلدرچین آنها را به یک جایگزین ایده آل برای افراد مبتلا به آلرژی تبدیل می کند. کودکان، زنان باردار و سالمندان برای تغذیه بهینه باید از تخم بلدرچین استفاده کنند. با این حال، مصرف بیش از حد این تخم مرغ ها ممکن است سطح قند خون و فشار خون شما را تا حد زیادی کاهش دهد. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی با پزشک خود مشورت کنید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا تخم بلدرچین می تواند به درمان نقرس کمک کند؟

به گفته مری سابات، “تخم بلدرچین برای درمان نقرس موثر شناخته نشده است و به ویژه هیستامین بالایی ندارد.”

چند دقیقه باید تخم بلدرچین را بجوشانید؟

تخم بلدرچین را می توان به مدت ۲ تا ۳ دقیقه آب پز کرد. هنگام برداشتن پوسته دقت کنید زیرا کاملاً ظریف و نرم است. تخم بلدرچین پخته شده را در آب سرد یا یخ قرار دهید تا پوسته آن به راحتی جدا شود.

طعم تخم بلدرچین چگونه است؟

تخم بلدرچین طعمی شبیه به تخم مرغ دارد به جز طعم ملایم گیمی. آنها بافت خامه ای و غنی تری نسبت به تخم مرغ دارند.

آیا می توانید تخم بلدرچین را سرخ کنید؟

سرخ کردن تخم بلدرچین بسیار شبیه به سرخ کردن تخم مرغ است. تابه را گرم کنید و روغن را اضافه کنید. تخم مرغ ها را در تابه با احتیاط بشکنید. بعد از سرخ شدن تخم‌مرغ، می‌توانید آن را برگردانید یا آن را به سمت بالا قرار دهید.

در دوران بارداری روزانه چند عدد تخم بلدرچین می توانید بخورید؟

هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد تخم بلدرچین در دوران بارداری وجود ندارد. باید مراقب بود که از مقادیر توصیه شده روزانه تجاوز نکند. بهتر است هنگام خوردن تخم بلدرچین مصرف سایر مواد غذایی با ویتامین A بالا را کاهش دهید زیرا این تخم بلدرچین ها نیز سرشار از این ویتامین هستند. خوردن تا ده تخم بلدرچین باید مفید باشد.

کدامیک کلسترول بیشتری دارد – تخم مرغ یا بلدرچین؟

تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ کلسترول بیشتری دارد. یک وعده تخم بلدرچین حاوی ۴۲۲ میلی گرم کلسترول است، در حالی که تخم مرغ حاوی ۲۱۱ میلی گرم است.

آیا خوردن تخم بلدرچین خام بی خطر است؟

تخم بلدرچین را می توان به صورت خام مصرف کرد. آنها خطر عفونت سالمونلا را که در تخم مرغ خام رایج است، ندارند. با این حال، اجتناب از تخم بلدرچین خام ایمن تر است.

ماندگاری تخم بلدرچین در یخچال چقدر است؟

تخم بلدرچین زمانی که در دمای زیر ۴۰ درجه فارنهایت در یخچال نگهداری می شود می تواند تا ۵ تا ۶ هفته خوب بماند.

چگونه می توان فهمید که تخم بلدرچین تازه نیست؟

با یک هک ساده می توانید کیفیت تخم مرغ را تعیین کنید. آنها را در یک کاسه آب قرار دهید. تخم های قدیمی در آب شناور می شوند، در حالی که تخم مرغ های خوب غرق می شوند. علاوه بر این، پوسته تخم بلدرچین تازه خشن و مات به نظر می رسد. اگر براق به نظر می رسند، تخم ها کهنه هستند.

سخن پایانی
  • تخم بلدرچین ممکن است به مدیریت دیابت و بهبود سلامت قلب و استخوان کمک کند.
  • برای تقویت بینایی و ایمنی می توانید آنها را به صورت آب پز، سرخ شده یا خام مصرف کنید.
  • مصرف بیش از حد تخم بلدرچین ممکن است باعث کاهش سطح قند خون و فشار خون شود.
  • شما می توانید روزانه ۳ تا ۵ تخم بلدرچین به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف کنید.

منبع



Source link