لکه در چشم نوزاد چه دلیلی دارد و چطور درمان می شود؟


به طور کلی لکه های چشم اغلب در چندین رنگ از جمله سفید، قهوه ای و قرمز وجود دارند که این لکه ها روی خود کره چشم ایجاد می شوند نه روی پلک چشک یا پوست اطراف چشم شما. شرایط مختلفی می تواند موجب ایجاد لکه در چشم نوزاد و کودکان شود که شناخت این شرایط به فرآیند درمان آن کمک شایانی خواهد کرد.

لکه در چشم نوزاد

همانطور که می دانید دوران کودکی زمان بسیار مهمی برای حفظ و گسترش سلامت چشم به شمار می آید. به بیان دیگر دوران کودکی را می توان دوره ای حساس برای سلامت چشم دانست. که معمولا علائم مشکلات چشمی در کودکان گاهی آشکار است و در مواقع دیگر ممکن است ظریف تر و حتی پنهان باشد.

علل ایجاد لکه در چشم نوزاد

در این مواقع تشخیص و درمان زودهنگام مشکلات چشمی در حالی که بینایی هنوز در حال رشد است بسیار مهم خواهد بود. همچنین غربالگری های منظم با چشم پزشک کودکان نیز می تواند از بینایی فرزند شما در هنگام رشد تا حد زیادی محافظت نماید.

به طور کلی در صورت مشاهده نشانه های اولیه لک سفید در دهانه مردمک نوزاد بایستی معاینه چشم پزشکی انجام شود تا از تنبلی چشم و عدم تکامل بینایی کودک جلوگیری گردد. دقت داشته باشید که لکه های قرمز رنگ در روی سفید چشم ها را می توان علائم هشدار دهنده ای دانست اما در مواردی نیز ممنکن است چندان جدی نباشند.

ممکن است یک یا چند عروق خونی باشند که در چشم پاره شدند و یا نشت پیدا کرده اند. همچنین می تواند پس از یک سرفه یا عطسه ساده نیز اتفاق بیافتند. با این وجود ممکن است اصلا چیزی احساس نکنید زیرا این عارضه اغلب بدون ضرر است و بدون درمان نیز حل می شود.

چگونگی تشخیص لکه در چشم کودک

علل ایجاد لکه در چشم:

بهتر است بدانید لکه یا نقاط سیاهی که در میدان دید در سطح شبکیه پدید می آید در واقع یک نقطه کور در میدان دید به وجود خواهد آورد. در صورتی که لکه چشم به صورت ناگهانی و با ایجاد نقاط چشمک زن یا نقاط ثابت همراه با سایه باشد و همچنین در صورتی که لکه ها پس از وارد شدن ضربه ای به سر دیده شوند بایستی به پزشک متخصص مراجعه شود.

به صراحت می توان گفت که لکه های قرمز در هرسنی و برای هر کسی می تواند رخ دهد. به خاطر عروق خونی کوچکی که در چشم هستند و نازک هستند به راحتی پاره خواهند شد. در ادامه به بیان دلایل شایع بروز لکه قرمز روی چشم ها پرداخته ایم:

  • جهش در فشار خون چشم:

هر چیزی که موجب بروز خونریزی چشم شود می تواند موقتا جهش فشار خون چشم را در پی داشته باشد. برخی از فعالیت هایی که موجب این اتفاق می شوند شامل سرفه، عطسه، استفراغ، اجابت مزاج، بلند کردن وسایل سنگین، زایمان و فشار خون بالا خواهند بود.

علت های اصلی وجود لنه در جشم

اگر چیزی در چشم نوزاد رفت این آسیب ممکن است موجب خونریزی شود. حتی ترومای خفیف مانند زمانی که چشم تان را می مالید و کمی هم سمت می مالید همین موجب پاره شدن عروق چشمی می شود.

  • رینوپاتی دیابتی:

رینوپاتی دیابتی یک علت شایع نیست اما می تواند به رایج ترین دلیل از دست دادن بینایی در میان تمام دیابتی ها باشد.

  • مشکل با لنز چشمی:

به صراحت می توان گفت که یک آلودگی کوچک پشت لنز می تواند موجب حساسیت بزرگ شود حتی بیشتر از یک مالش چشم بلافاصله چیزی در چشم حس می کنید لنز را بردارید و آن را به صورت کامل تمیز کنید.

نشانه های ایجاد لکه در چشم

راهکار های درمان لکه های چشمی:

بهتر است بدانید به منظور درمان لکه های چشمی نوزاد بایستی چشم را ورزش دهید. برای ورزش دادن چشم ها بایستی آن را به سرعت بالا و پایین ببرید تا لکه ها کاملا برطرف شوند. با این کار شما توانسته اید مایع درون چشم را به هم بزنید و ذرات ایجاد شده را به خارج از میدان دید برانید.

می توانید پارگی ایجاد شده را ترمیم نمایید. اگر پزشک متخصص چشم تشخیص دهد که پارگی شبکیه علت ایجاد نقطه های سیاه است می تواند با لیزر و یا با منجمد کردن مطب و یا با بی حسی موضعی از پارکی شبکیه جلوگیری نماید.

راه های درمان لکه چشمی

همچنین پس از اتمام مبحث علل ایجاد لکه در چشم نوزاد، پیشنهاد می کنیم که با مطالب چگونگی تشخیص بینایی نوزادان و همچنین نحوه تشخیص رتینوپاتی در نوزادان آشنا شوید با ما همراه باشید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

منبع :

برچسب :



Source link