مطالعه نشان می دهد که بیمه درمانی همگانی عفونت های جدید HIV را کاهش می دهد و مزایای اقتصادی در ویتنام ایجاد می کند


بیمه درمانی همگانی عفونت های جدید HIV را کاهش می دهد و مزایای اقتصادی در ویتنام ایجاد می کند

نقشه راه اصلاحات بیمه سلامت (HI). اعتبار: مجله سیاست بهداشت عمومی (2023). DOI: 10.1057/s41271-023-00411-y

مطالعه اخیر توسط دانشجوی دکتری Thinh Vu و استادیار شان هیلی نشان می دهد که یک برنامه بیمه درمانی جهانی برای افراد مبتلا به HIV/AIDS (PLHIV) در ویتنام می تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد.

این مطالعه سیاست‌های بیمه سلامت موجود از ویتنام را برای شناسایی موانع و پیشنهاد استراتژی‌های جایگزین برای حفظ و گسترش بودجه دارویی و درمان HIV/AIDS بررسی کرد. یافته ها در نشریه منتشر شده است مجله سیاست بهداشت عمومی.

با توجه به اثرات مداوم COVID-19 و کاهش بودجه بین المللی، اجرای یک برنامه بیمه سلامت جهانی برای PLHIV در ویتنام هزینه ملی قابل توجهی را اضافه می کند. با این حال، این مقاله نشان می دهد که یک رویکرد افزایشی برای گسترش درمان ضد رتروویروسی مادام العمر (ART) برای افراد فاقد بیمه نه تنها سلامت PLHIV را بهبود می بخشد، بلکه انتقال عفونت های جدید HIV را نیز کاهش می دهد.

به گفته Vu، سیاست‌های بیمه سلامت موجود، دسترسی به درمان افراد مبتلا به HIV را با تحمیل بار مالی قابل‌توجه بر PLHIV بیمه شده و جلوگیری از واجد شرایط بودن افراد بدون بیمه برای برنامه‌های ART محدود می‌کند.

وزارت بهداشت ویتنام با اجرای یک برنامه بیمه سلامت همگانی در میان جمعیت‌های آسیب‌پذیر بدون در نظر گرفتن وضعیت اقامت یا اسناد، می‌تواند پذیرش درمان ART را افزایش دهد، مرگ‌ومیر و عفونت‌های زودرس را کاهش دهد و به طور بالقوه سلامت جمعیت را بهبود بخشد و در عین حال مزایای اقتصادی از درمان ART از طریق افزایش بهره‌وری ایجاد کند. و کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی.

اطلاعات بیشتر:
Thinh T. Vu و همکاران، برنامه بیمه درمانی جهانی برای افراد مبتلا به HIV در ویتنام: یک رویکرد جاه طلبانه، مجله سیاست بهداشت عمومی (2023). DOI: 10.1057/s41271-023-00411-y

ارائه شده توسط دانشگاه شهر نیویورک

نقل قول: مطالعه نشان می دهد که بیمه سلامت همگانی عفونت های جدید HIV را کاهش می دهد و مزایای اقتصادی در ویتنام ایجاد می کند (2023، 21 آوریل) بازیابی شده در 21 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-universal-health-hiv-infections-generates .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.