ماسک چای سیاه و تاثیر فوق العاده آن بر انواع پوست های خشک و چرب


چای سیاه حاوی آنتی اکسیدان و مواد مغذی فراوانی می باشد که سبب رفع عفونت و لک پوستی و به تاخیر انداختن علائم پیری می شود. می توان از برگ های چای سیاه ماسک تهیه و برای پوست استفاده کرد. در این مطلب با فواید ماسک چای سیاه برای پوست آشنا می شوید.

فواید ماسک چای سیاه برای سلامتی پوست

در گذشته یکی از روش های زیبایی این بود که برگ های چای سیاه را روی چشم و اطراف آن قرار می دادند تا از پف دور چشم و سیاهی اطراف آن رهایی یابند. همچنین یکی از فواید اصلی چای سیاه برای پوست جذب سبوم یا چربی اضافی روی پوست بوده تا تعادل آن برقرار شود.

به طور کلی در مورد تاثیر چای سیاه بر پوست کمتر پژوهش صورت گرفته در حالی که این گیاه به روش های مختلفی سبب سلامت پوست می شود. چای سیاه حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی بسیاری است که سبب از بین رفتن سموم بدن شده و به روند بهبود پوست کمک می کند.

ضمنا ماسک حاصل از چای سیاه سبب رفع عفونت ها و لکه های پوستی شده و علائم پیری را به تاخیر می اندازد. این محصول سرشار از مواد شیمیایی مانند پلی فنول و تانن بوده که سبب بازسازی پوست می گردد. به طور کلی برای این که از خواص چای سیاه بهره مند شوید هم می توانید آن را به عنوان نوشیدنی مصرف کنید و هم می توانید با آن ماسک تهیه و به صورت موضعی استفاده نمایید.

در ادامه قبل از این که به فواید ماسک چای سیاه برای پوست بپردازیم. به مزیت های نوشیدن چای سیاه اشاره می کنیم. ضمنا روش استفاده از چای سیاه برای تهیه ماسک  لایه بردار خانگی آن نیز بیان می شود. امیدواریم پس از مطالعه این مطلب هم به اطلاعات شما در مورد خواص چای سیاه اضافه شود و هم با تهیه ماسک چای سیاه یا درست کردن ماسک خانگی آن از فواید آن بهره مند شوید.

مزایای چای سیاه برای سلامت پوست

امروزه چای بعد از آب یکی از نوشیدنی های پرطرفدار بوده و اکثر مردم روزانه چند مرتبه آن را میل می کنند. چای سیاه خواص بسیاری برای پوست دارد از جمله این که به کاهش پف زیر چشم کمک کرده و لکه و کدری روی پوست را برطرف می کند. نوشیدن چای سیاه به علت دارا بودن میزان زیادی آنتی اکسیدان سبب کاهش فشار خون بالا و کاهش التهاب بدن می شود.

این محصول سبب تقویت تمرکز و حافظه، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش پوکی استخوان، سلامت قلب و … می شود. ضمنا مزایای بی نظیری برای پوست دارد از جمله:

  • نوشیدن چای سیاه روند پیری را معکوس می کند. از این رو سبب شده پوست خیلی جوان تر از آنچه هست دیده شود. علت آن نیز حضور آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در آن بوده که سبب کاهش چین و چروک پوستی می گردد.
  • برخی مطالعات نشان داده که چای سیاه سبب سرکوب ژنی می شود که کلاژن موجود در پوست را از بین می برد. همانطور که می دانید کلاژن ماده اساسی برای شادابی پوست می باشد.
  • تانن ها و آنتی اکسیدان های موجود در چای سیاه سبب مبارزه پوست با اثرات محیطی و رشد باکتریها می شود. در عین حال سبب آبرسانی و تغذیه پوست می گردد. ضمنا شاخص بالای کافئین موجود در چای سیاه سبب سفت شدن بیشتر پوست می گردد.

  • چای سیاه تازه دم شده سبب تسریع روند بهبود پوست می شود و التهاب پوستی را کاهش می دهد. همچنین سبب تحریک کلاژن سازی می شود.
  • چای سیاه اثرات سفید کنندگی برای پوست دارد و همانطور که اشاره شد آنتی اکسیدان های موجود در آن سبب دفع سموم بدن و کاهش لکه ها می شود. نوشیدن یک فنجان چای سیاه سبب داشتن پوست درخشان و صاف می شود.
  • اشاره شده که نوشیدن چای سیاه از پوست در مقابل اشعه یو وی محافظت می کند و مشکلات پوستی نظیر رنگدانه، لکه های تیره، پوسته پوسته شدن و لکه های خشک را برطرف می کند. در ضمن ماسک برگ چای سیاه هم روشی عالی برای تسکین پوست در پایان یک روز گرم محسوب می شود.

همچنین وقتی که نوشیدن چای سیاه را به پایان رساندید، می توانید با چای سرد شده ماسک صورت تهیه و از خواص آن بهره بگیرید. این کار به درمان سریع کاهش پف زیر چشم کمک می کند. برای این کار یک پد پنبه ای را به چای سیاه سرد شده آغشته کرده و روزی یک مرتبه روی چشم قرار دهید. پس از چند هفته شاهد رفع پف زیر چشم می شوید.

روش های استفاده از چای سیاه برای زیبایی پوست

ساده ترین روش استفاده از چای سیاه برای زیبایی پوست این است که چای سیاه را دم کرده و اجازه دهید در دمای اتاق خنک گردد. بعد پنبه ای را به آن آغشته و به آرمی روی تمام صورت اعمال کنید. انجام این کار به طور منظم سبب رفع لک های روی پوست شده و کمک می کند پوست سفت تر شود.

روش دیگر این است که به چای سیاه عسل نیز اضافه شود. به این صورت که بعد از دم کردن چای صبر کنید تا خنک شود. سپس با رسیدن دمای چای به دمای اتاق به آن یک قاشق عسل اضافه و به تمام صورت و گردن اعمال کنید. بیست دقیقه صبر کرده بعد با آب ولرم شستشو دهید.

روش سوم آن است که به چای سیاه آواکادو که حاوی چربی سالم و ویتامین های ای و آ است اضافه کنید. به این ترتیب نصف آواکادو را له کرده به آن دو قاشق چایخوری چای سیاه اضافه و خوب ترکیب کنید. این مخلوط را به پوست صورت و گردن اعمال کرده و بعد از ۲۰ دقیقه شستشو دهید. می توانید به این ماسک مقداری جو دوسر یا پودر بلغور اضافه کنید.

فواید ماسک چای برای مشکلات پوستی

در این بخش خواص ماسک چای برای انواع مشکلات پوستی را بیان می کنیم.

۱. پوست های چرب

افرادی که دارای پوست چربی هستند می توانند به کمک ماسک چای به بستن منافذ باز پوست صورت کمک بسیاری نمایند که این کار موجب زیبایی و شفافیت پوست هم می شود. برای تهیه این ماسک درون لیوانی یک قاشق چای خوری، چای ریخته بعد به آن آب جوش اضافه کنید.

یک ربع صبر کرده بعد آن را از صافی عبور و به کمک پارچه ای نرم آن را روی پوست زده و ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد صورت را با آب ولرم بشویید و از مرطوب کننده مناسبی نیز استفاده کنید. برای کسب نتیجه بهتر این ماسک را هر دو روز یک مرتبه استفاده کنید.

۲. پوست دارای جوش

یکی از ماسک هایی مورد استفاده برای درمان جوش صورت استفاده از ماسک چای است. برای تهیه این ماسک کمی چای را درون قالب یخ ریخته بعد آن را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس قالب ها را خارج کرده و روی صورت به آرامی بکشید تا موقعی که ذوب شوند. این کار تاثیر خوبی روی پوست دارد. ضمنا سبب طراوت و شادابی پوست هم می گردد.

۳. لکه های پوستی

برای این کار کمی چای سیاه را دم کرده و اجازه دهید به دمای اتاق برسد. سپس پنبه ای را به آن آغشته و روی لکه های پوستی اعمال کنید. بعد از نیم ساعت صورت را با آب ولرم شستشو دهید. برای کسب نتیجه بهتر این کار را به مدت یک ماه هر روز تکرار کنید.

شایان ذکر است امروزه از برگ چای ماسک تولید و عرضه می شود که می توانید با خریداری آن از فواید آن بهره بگیرید.

البته قبل از استفاده از هر نوع ماسکی ابتدا آن را روی ناحیه کوچکی از پوست بازو تست و در صورت عدم مشاهده هر نوع حساسیت پوستی مصرف کنید. یک روش این است که کمی از ماسک مورد نظر را روی بازو قرار داده و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

اگر طی ۲۴-۴۸ ساعت پوست بازو با قرمزی، خارش، سوزش و … روبرو نشد می توانید ماسک را برای پوست استفاده کنید.

ماسک لایه بردار چای و عسل

برای تهیه این ماسک به ۱ قاشق غذاخوری برگ چای، ۱ قاشق غذاخوری عسل خام، ۳ قاشق غذاخوری آب، ۱ قاشق چایخوری آب لیمو تازه و ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب طبیعی نیاز است. بعد از تهیه این مواد برگ های چای را در لیوانی ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید.

پس از چند دقیقه آب را از ظرف خارج نمایید. به برگ های چای سیاه ته نشین شده در لیوان عسل، آب لیمو و سرکه سیب را اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کرده و روی صورت  به جز اطراف چشم قرار دهید. بعد از ۱۵- ۲۰ دقیقه آنرا با آب گرم شستشو دهید.

در نهایت از یک مرطوب کننده کمک بگیرید تا پوست آبرسانی شود. ضمنا به خاطر داشته باشید قبل از استفاده از هر ماسک صورت ابتدا باید پوست را کاملا شسته تا آلودگی در منافذ پوستی وجود نداشته باشد.

از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم. و امیدواریم نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با فواید ماسک قهوه و ماسک پونه روی لینک ها کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

منبع :

برچسب :



Source link