محققان یک “کارت امتیازی” جدید برای پیشرفت در سلامت جنسی ایجاد کردند


مردم شاد

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققی از دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا انجام شد، دور شدن از تمرکز بر خطر بیماری به رویکردی مثبت تر، جامع تر و ارتقاء دهنده سلامت برای سلامت جنسی کلیدی برای بهبود نتایج سلامت است. این مطالعه، که شاخص هایی را برای ارزیابی پیشرفت گسترده در نتایج سلامت جنسی پیشنهاد می کند، در مجله دسترسی آزاد ظاهر می شود. مرزها در بهداشت عمومی.

نرخ عفونت های مقاربتی (STIs) در طول همه گیری کووید-19 به طور قابل توجهی افزایش یافته است که به دلیل تأخیر در درمان و مراقبت کمک شده است. بیماری‌های مقاربتی شایع‌ترین بیماری‌های عفونی گزارش‌شده در ایالات متحده هستند، سرطان‌های دستگاه تناسلی سالانه صدها هزار نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهند و تقریباً نیمی از بارداری‌ها ناخواسته هستند. پیامدهای نامطلوب سلامتی پرهزینه است، به طوری که هزینه های پزشکی مستقیم بیماری های مقاربتی سالانه 16 میلیارد دلار و هزینه های تخمینی سالانه حاملگی های ناخواسته 9 میلیارد دلار برآورد شده است.

در داخل ایالات متحده، محققان بهداشت عمومی تا حد زیادی بر روی چالش های سلامت جنسی مانند این یکی در یک زمان تمرکز کرده اند. با این حال، بسیاری از این پیامدها در افراد و خرده‌جمعیت‌های یکسان رخ می‌دهند، و سندمیک‌هایی (اپیدمی‌های همپوشانی دو یا چند موضوع مرتبط با سلامت) را ایجاد می‌کنند که ناشی از شرایط اجتماعی مانند فقر، انگ، و خشونت ساختاری است. با این حال، در سال‌های اخیر، کشورهای دیگر به سمت رویکردی جامع‌تر برای ارزیابی پیامدهای سلامت جنسی حرکت کرده‌اند، که با تعریف سازمان بهداشت جهانی از سلامت جنسی هماهنگ است، که محققان از آن به عنوان چارچوبی برای مطالعه خود استفاده کردند.

تیم تحقیقاتی با کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) برای شناسایی شاخص‌های کلیدی سلامت جنسی برای اندازه‌گیری نتایج بلندمدت، متمرکز بر جمعیت عمومی، و همسو با اهداف موجود دولت، کار کردند. شاخص هایی انتخاب شدند که در یکی از چهار هدف قرار می گرفتند: 1) افزایش دانش، ارتباط و نگرش محترمانه نسبت به سلامت جنسی. 2) افزایش رفتارها و روابط جنسی سالم، مسئولانه و محترمانه. 3) افزایش استفاده از خدمات آموزشی، بالینی و سایر خدمات پیشگیرانه با کیفیت بالا برای بهبود سلامت جنسی. و 4) کاهش پیامدهای نامطلوب سلامتی.

این مطالعه 23 شاخص مرتبط با این اهداف را شناسایی می کند. محققان می‌نویسند که تلاش‌هایشان در شناسایی شاخص‌های معیارهای سنتی سلامت عمومی مانند خدمات بالینی و پیامدهای نامطلوب (مثلاً: عفونت‌های جدید HIV در میان نوجوانان و بزرگسالان) و کمتر برای سنجش نگرش‌ها و روابط مرتبط با سلامت جنسی موفقیت‌آمیز بود (مثال: درصد افرادی که در ازدواج بسیار خوشحال هستند).

محققان پیش بینی می کنند که این شاخص های اصلی سلامت جنسی در قالب شاخصی منتشر شود که در دسترس عموم است و به طور مکرر به روز می شود. این شاخص‌های سلامت جنسی می‌تواند برای نظارت مستمر و هدایت تحقیقات، برنامه‌ریزی و توسعه سیاست‌های مرتبط برای کمک به ارتقای سلامت جنسی در سال‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد. این تیم امیدوار است که شاخص‌های پیشنهادی برای اطمینان از مفید بودن، در اضافه‌کاری بررسی و بازنگری شوند.

جسی وی فورد، نویسنده این مطالعه، دکترای تخصصی، استادیار دانشگاه می‌گوید: «در حالی که درخواست‌هایی برای تمرکز مثبت‌تر و کل‌نگر بر سلامت جنسی وجود داشته است، این مقاله این درخواست‌ها را یک قدم جلوتر می‌برد و اهمیت اندازه‌گیری را نشان می‌دهد.» علوم اجتماعی پزشکی در مدرسه میلمن کلمبیا.

“تصور کنید اگر ایالات متحده یک کارت امتیازی در دسترس عموم داشته باشد که بتوانیم سلامت جنسی خود را به راحتی ردیابی کنیم. این به ما کمک می کند تا به این فکر کنیم که کجا پیروزی های خود را جشن بگیریم و کجا تغییرات ایجاد کنیم و منابع سرمایه گذاری کنیم. ما این مقاله را به عنوان نوعی خط پایه در نظر می گیریم. برای ایجاد اقدامات و نظارت حتی بهتر در آینده.”

نویسندگان همکار این مطالعه مگان بی. ایوانکوویچ از دفتر مرجع جمعیت و الی کلمن از موسسه سلامت جنسی و جنسیتی دانشگاه شهرهای دوقلوی مینه سوتا هستند.

اطلاعات بیشتر:
جسی وی فورد و همکاران، شاخص‌های سلامت جنسی برای ایالات متحده: اندازه‌گیری پیشرفت و مستندسازی نیازهای بهداشت عمومی، مرزها در بهداشت عمومی (2023). DOI: 10.3389/fpubh.2022.1040097

ارائه شده توسط دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا

نقل قول: محققان یک “کارت امتیازی” جدید برای پیشرفت در سلامت جنسی (2023، 9 مارس) ایجاد کردند که در 9 مارس 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-03-scorecard-sexual-health.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.