مصرف حشیش جوانان در ایالات ماری جوانای پزشکی بالاترین میزان را دارد


ویپ

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

تعداد بیشتری از دانش‌آموزان دبیرستانی ایالات متحده، مصرف حشیش را در ایالت‌هایی که فقط برای مقاصد پزشکی قانونی هستند، گزارش کردند تا در ایالت‌هایی که استفاده از آن برای بزرگسالان مجاز است – یافته‌های مطالعه‌ای که محققان را شگفت‌زده کرد.

طبق مطالعه دانشگاه ایالتی واشنگتن، حدود 27 درصد از دانش‌آموزان کلاس دوازدهم در ایالت‌های ماری‌جوانای پزشکی، مصرف حشیش را در مقایسه با 19 درصد در ایالت‌هایی که مصرف حشیش را ممنوع می‌کردند یا برای بزرگسالان مجاز می‌دانستند، گزارش کردند.

کریستین مینارد، دکترای جامعه‌شناسی WSU، می‌گوید: «بیش از یک چهارم جوانان ما در ایالات پزشکی حشیش را بخار می‌دادند. این مقدار زیادی است. دانشجو و اولین نویسنده این مطالعه که در مجله منتشر شد گزارش های وابستگی به مواد مخدر و الکل. “ما انتظار داشتیم حالت های استفاده پزشکی و بزرگسالان مشابه تر باشد. در عوض، ما هیچ تفاوت آماری بین حالت های استفاده ممنوع و بزرگسالان پیدا نکردیم.”

برای این مطالعه، مینارد و استاد مشاورش، جنیفر شوارتز، جامعه‌شناس WSU، پاسخ‌های 3770 دانش‌آموز دبیرستانی را به نظرسنجی نظارت بر آینده در سال 2020 تجزیه و تحلیل کردند، پروژه‌ای که از سال 1975 به بررسی جوانان ایالات متحده پرداخته است.

محققان همچنین زیرمجموعه‌ای از 556 شرکت‌کننده را تجزیه و تحلیل کردند که به سؤالات مربوط به دسترسی به محصولات ویپینگ حشیش و درک خطر پاسخ داده بودند. آنها دریافتند که 62 درصد از دانش آموزان سال آخر دبیرستان در ایالت های ماری جوانای پزشکی، دسترسی بسیار آسان به کارتریج های ویپینگ حشیش یا «گاری» را گزارش کردند و تنها 31 درصد مصرف منظم حشیش را یک خطر بزرگ می دانستند.

در هر دو ایالت ممنوعه و بزرگسالان، تعداد کمتری از سالمندان دبیرستان، 52 درصد، دسترسی آسان به کارتریج را گزارش کردند. بیشتر افراد نیز احساس کردند که مصرف منظم شاهدانه خطرناک است: 40٪ در ایالات ممنوعه و 36٪ در ایالات مصرف بزرگسالان.

این مطالعه نتوانست دلایل دقیقی برای میزان بالای استعمال دخانیات نوجوانان در ایالت‌های ماری‌جوانای پزشکی را شناسایی کند، اما مینارد مشکوک بود که ممکن است چند عامل دخیل باشند.

مینارد گفت: «ممکن است زمینه گفتن اینکه حشیش به دلایل پزشکی است به این واقعیت کمک می کند که جوانان آن را کم خطرتر می دانند. “تفاوت در دسترس بودن همچنین ممکن است این باشد که ایالت های مصرف کننده بزرگسالان حشیش قانونی را به طیف وسیع تری از مردم ارائه می دهند که به نوبه خود ممکن است بازار غیرقانونی را تحت تاثیر قرار دهد و یک نوجوان نمی تواند به یک داروخانه مراجعه کند.”

مینارد تاکید کرد که برای رسیدن به دلایل این تفاوت باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

در حالی که مصرف حشیش و تنباکو در بین نوجوانان به طور کلی در حال کاهش است، مصرف بخارپز این روند را کاهش داده است. در میان دانش‌آموزان دبیرستانی، مصرف حشیش طی 30 روز گذشته، دومین جهش بزرگ یک ساله در سال 2019 برای هر ماده در تاریخ 45 ساله مطالعه نظارت بر آینده بوده است. این تنها دومین پس از ویپینگ نیکوتین بود.

ویپینگ حتی پس از بحران آسیب‌های ریوی مرتبط در سال‌های 2019 و 2020 که منجر به بستری شدن بیش از 2000 نفر از جمله 68 مورد مرگ شد، همچنان محبوب است. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بسیاری از این کیس ها به کارتریج های فروخته شده در خارج از فروشگاه ها که حاوی ویتامین E بودند متصل بودند.

مینارد گفت که افزایش مصرف حشیش در میان نوجوانان نیاز به والدین و مربیان را برای کمک به آگاه کردن جوانان از خطرات نشان می دهد.

او گفت: «بخواهیم یا نخواهیم، ​​به نظر می رسد قانونی سازی حشیش در سراسر کشور در حال انجام است. صحبت کردن با نوجوانان بسیار مهم است. ما می دانیم که در سنین پایین تر، زمانی که مغز در حال رشد است، شاهدانه با عوارض جانبی مضر همراه است. همچنین خرید گاری های حشیش از خیابان ها بی خطر نیست. شما نمی دانید آنها چه هستند. آن گاری‌های بی‌نظم را می‌گذاریم.”

اطلاعات بیشتر:
کریستین پی مینارد و همکاران، استعمال حشیش در میان سالمندان دبیرستان در زمینه‌های مصرف بزرگسالان، پزشکی و قانونی ممنوع، گزارش های وابستگی به مواد مخدر و الکل (2023). DOI: 10.1016/j.dadr.2023.100136

ارائه شده توسط دانشگاه ایالتی واشنگتن

نقل قول: مصرف حشیش جوانان در ایالت های ماری جوانا پزشکی (2023، 9 فوریه) بالاترین میزان است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.