مصرف مکرر سیگار در نوجوانان ممکن است خطر قرار گرفتن در معرض سمی سرب و اورانیوم را افزایش دهد


ویپ

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

مطالعه ای که به صورت آنلاین در مجله منتشر شده نشان می دهد که مصرف مکرر سیگار در نوجوانان ممکن است خطر قرار گرفتن در معرض سرب و اورانیوم را افزایش دهد و به طور بالقوه به رشد مغز و اندام آسیب برساند. کنترل تنباکو.

به گفته محققان، یافته‌ها بر لزوم اجرای مقررات و تلاش‌های پیشگیرانه برای هدف قرار دادن نوجوانان تاکید می‌کند.

ویپینگ در بین نوجوانان محبوب است. به گفته محققان، در سال 2022، حدود 14 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی ایالات متحده – حدود 2.14 میلیون – و بیش از 3 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی – حدود 380000 نفر – گزارش داده‌اند که در ماه قبل بخار کرده‌اند.

فلزات خاصی در آئروسل ها و مایعات سیگار الکترونیکی شناسایی شده اند. محققان با استناد به تحقیقاتی که نشان می دهد افزایش سطح قرار گرفتن در معرض با اختلالات شناختی، اختلالات رفتاری، عوارض تنفسی، سرطان و بیماری های قلبی عروقی در کودکان مرتبط است، می گویند جذب آنها به ویژه در دوره های رشد مضر است.

محققان می خواستند دریابند که آیا سطوح فلزات سمی بالقوه ممکن است با فرکانس بخار مرتبط باشد و آیا طعم ممکن است تاثیرگذار باشد.

آن‌ها پاسخ‌هایی را به موج 5 نماینده ملی (دسامبر 2018 تا نوامبر 2019) مطالعه جوانان PATH، شامل 1607 نوجوان بین 13 تا 17 سال، جلب کردند. پس از حذف، 200 ویپر در تحلیل نهایی گنجانده شد.

نمونه‌های ادرار آن‌ها برای حضور کادمیوم، سرب و اورانیوم مورد آزمایش قرار گرفت و دفعات بخار دهی گاه به گاه (1-5 روز در ماه)، متناوب (6-19 روز) و مکرر (20+ روز) تعیین شد.

طعم های ویپ به چهار دسته متقابل منحصر به فرد گروه بندی شدند: منتول یا نعناع. میوه؛ شیرین، مانند شکلات یا دسر؛ و سایر موارد مانند تنباکو، میخک یا ادویه و نوشیدنی های الکلی یا غیر الکلی.

از میان 200 ویپر انحصاری (63 درصد زن)، 65 مورد استفاده گاه به گاه، 45 مورد متناوب و 81 مورد استفاده مکرر را گزارش کردند. اطلاعات فرکانس بخار برای 9 وجود نداشت.

میانگین تعداد پف‌های اخیر در روز همراه با دفعات بخار افزایش یافته است: گاه به گاه = 0.9 پف; متناوب = 7.9 پف; مکرر = 27 پف.

در 30 روز قبل، 1 در 3 (33%) بخارپزها گفتند که از طعم منتول/نعناع استفاده کرده اند. نیمی (50%) طعم میوه های مورد علاقه. فقط بیش از 15٪ طعم های شیرین را انتخاب کردند. و 2% از طعم های دیگر استفاده کردند.

تجزیه و تحلیل نمونه‌های ادرار نشان داد که سطح سرب در بین بخار‌کننده‌های متناوب 40 درصد و در بین بخار‌دهنده‌های مکرر 30 درصد بیشتر از بخار‌کننده‌های گاه به گاه بود. سطح اورانیوم ادراری نیز در بین بخارپزهای مکرر دو برابر بیشتر از بخارسازهای گاه به گاه بود

مقایسه انواع طعم نشان داد که سطح اورانیوم 90 درصد در بین بخارپزهایی که طعم شیرین را ترجیح می‌دهند نسبت به کسانی که منتول/نعنا را انتخاب می‌کنند، نشان می‌دهد.

هیچ تفاوت آماری معنی داری در سطح کادمیوم ادرار بین دفعات بخار یا انواع طعم یافت نشد.

این یک مطالعه مشاهده‌ای است و به همین دلیل نمی‌توان نتیجه‌گیری قطعی در مورد سطوح فلزات سمی و فرکانس بخار/طعم‌های بخار گرفت، آنها همچنین هشدار می‌دهند که سطوح فلزات سمی در ویپ‌ها بسته به برند و نوع تبخیرکننده مورد استفاده متفاوت است. مخزن، غلاف، مد).

آنها می افزایند که اگرچه سطوح ادراری نشان دهنده قرار گرفتن در معرض مزمن است، اما فقط در یک نقطه از زمان مورد ارزیابی قرار گرفت، که به آن افزوده شد که وجود اورانیوم در ادرار ممکن است به منابع مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض محیطی از رسوبات طبیعی، فعالیت های صنعتی و دریافت رژیم غذایی نسبت داده شود.

آنها می نویسند: «با این وجود، این ترکیبات به عنوان مضراتی در انسان شناخته شده اند. آنها می افزایند که نگرانی خاصی افزایش سطح اورانیوم موجود در دسته طعم شیرین بود.

“محصولات سیگار الکترونیکی با طعم آب نبات بخش قابل توجهی از ویپرهای نوجوانان را تشکیل می دهند و طعم شیرین در سیگارهای الکترونیکی می تواند اثرات خشن نیکوتین را سرکوب کرده و اثرات تقویت کننده آن را افزایش دهد و در نتیجه واکنش مغز را افزایش دهد.”

و آنها نتیجه گرفتند، “استفاده از سیگار الکترونیکی در دوران نوجوانی ممکن است احتمال قرار گرفتن در معرض فلز را افزایش دهد، که می تواند بر رشد مغز و اندام تاثیر منفی بگذارد.

این یافته ها مستلزم تحقیقات بیشتر، مقررات مربوط به بخارپز و مداخلات هدفمند در سلامت عمومی برای کاهش مضرات بالقوه استفاده از سیگار الکترونیکی، به ویژه در میان نوجوانان است.

اطلاعات بیشتر:
نشانگرهای زیستی قرار گرفتن در معرض فلز در نوجوانان مصرف کننده سیگار الکترونیکی: همبستگی با فرکانس بخار و طعم دهنده، کنترل تنباکو (2024). DOI: 10.1136/tc-2023-058554

ارائه شده توسط مجله پزشکی بریتانیا

نقل قول: سیگار کشیدن مکرر نوجوانان ممکن است خطر قرار گرفتن در معرض سرب و اورانیوم سمی را افزایش دهد (2024، 29 آوریل) بازیابی شده در 29 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-frequent-teen-vaping-boost-toxic.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.