مطالعه جدید روند نگران کننده مرگ و میر میانسالی را در ایالات متحده و بریتانیا نشان می دهد


مطالعه جدید روند نگران کننده مرگ و میر میانسالی را در ایالات متحده و بریتانیا نشان می دهد

شکل مطالعه: مرگ و میر استاندارد شده سنی ناشی از علل مرتبط با دارو از 2000-2019. CEE، کشور اروپای مرکزی و شرقی. “همتا” نشان دهنده کشوری با درآمد بالا است که با ایالات متحده قابل مقایسه است. اعتبار: بهداشت جمعیت آکسفورد

یک مطالعه جدید توسط محققان مرکز علوم جمعیتی Leverhulme (LCDS) و دانشگاه پرینستون نشان می دهد که بزرگسالان در سن کار ایالات متحده با نرخ های بالاتری نسبت به همسالان خود در کشورهای با درآمد بالا جان خود را از دست می دهند. بریتانیا نیز عقب افتاده است. این مطالعه امروز در مجله منتشر شده است مجله بین المللی اپیدمیولوژی.

این مطالعه با استفاده از داده های سالانه مرگ و میر از پایگاه داده مرگ و میر سازمان بهداشت جهانی، روند مرگ و میر میانسالی را برای بزرگسالان 25 تا 64 ساله بین سال های 1990 تا 2019 در بین 15 علت اصلی مرگ در 18 کشور پردرآمد، از جمله ایالات متحده و بریتانیا، مقایسه کرد. هفت کشور اروپای مرکزی و شرقی

در طول سه دهه گذشته، این مطالعه نشان داد که اکثر این کشورها کاهش قابل توجهی در مرگ و میر میانسالی به دلیل همه علل احتمالی مرگ، که به عنوان مرگ و میر ناشی از همه علل شناخته می شود، تجربه کرده اند. با این حال، بهبودهای ایالات متحده، بسته به سن و جنس، آهسته تر بود و با دوره های اخیر توقف و معکوس متوقف شد. در نتیجه، تا سال 2019، ایالات متحده شاهد نرخ مرگ و میر ناشی از همه علل بود که 2.5 برابر بیشتر از میانگین سایر کشورهای پردرآمد مورد مطالعه بود.

بدتر شدن مرگ و میر میانسالی در ایالات متحده ناشی از چندین علت مرگ است، از جمله مواردی که بسیار قابل پیشگیری هستند مانند تصادفات حمل و نقل، قتل، خودکشی و مصرف بیش از حد مواد مخدر. به عنوان مثال، مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در ایالات متحده بین سال‌های 2000 تا 2019 تا 10 برابر (بسته به ترکیب جنسیت و گروه سنی) افزایش یافته است که به شدت از کشورهای دیگر متفاوت است.

دکتر Katarzyna Doniec، نویسنده مسئول این مطالعه و محقق فوق دکتری در LCDS و واحد علوم جمعیتی، گفت: “در طول سه دهه گذشته، مرگ و میر میانسالی در ایالات متحده در مقایسه با سایر کشورهای با درآمد بالا و برای جوانان 25 ساله به طور قابل توجهی بدتر شده است. – در گروه سنی 44 سال، در سال 2019 حتی از میزان مرگ و میر میانسالی در کشورهای اروپای مرکزی و شرقی نیز فراتر رفت. بحران پسا سوسیالیستی دهه 1990.”

این مطالعه آسیب سلامتی زنان جوان آمریکایی 25 تا 44 ساله را برجسته می کند که تنها گروهی در 25 کشور مورد مطالعه بودند که نرخ مرگ و میر بالاتری را در سال 2019 نسبت به سال 1990 تجربه کردند.

بریتانیا همچنین با افزایش مرگ و میر میانسالی برای افراد 45 تا 54 ساله و نرخ مرگ و میر در بین 25 تا 54 سال به جای بهبود، از همتایان پردرآمد خود عقب مانده است. مرگ و میر میانسالی در بین 25 تا 44 سال نیز در کانادا از سال 2013 همراه با افزایش اندک برای مردان هم سن در لهستان و سوئد افزایش یافته است، اگرچه این افزایش ها بسیار کمتر از ایالات متحده بود.

مطالعه جدید روند نگران کننده مرگ و میر میانسالی را در ایالات متحده و بریتانیا نشان می دهد

شکل مطالعه: درصد تغییر در میزان مرگ و میر ناشی از همه علل از سال 1990. CEE، کشور اروپای مرکزی و شرقی. “همتا” نشان دهنده کشوری با درآمد بالا است که با ایالات متحده قابل مقایسه است. اعتبار: بهداشت جمعیت آکسفورد

در حالی که بریتانیا در زمینه علل خارجی مرگ مانند خودکشی، قتل و تصادفات رانندگی نسبتاً خوب عمل کرد، با توقف پیشرفت در بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان و افزایش مرگ و میر ناشی از مواد مخدر مقابله کرد. این مطالعه همچنین نشان داد که تا سال 2019، زنان جوان (25 تا 44 ساله) در بریتانیا بدتر از همه همسالان با درآمد بالا، به جز ایالات متحده، و حتی برخی از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی بودند.

پروفسور جنیفر داود، نویسنده اصلی و معاون مدیر LCDS و واحد علوم جمعیتی گفت: “مطالعه ما به شواهدی اضافه می کند که مرگ و میر در بریتانیا به طور فزاینده ای از همسالان پردرآمد خود، به ویژه برای زنان جوان، متفاوت است. برای درک آینده مهم است.”

این مطالعه نتیجه می گیرد که کاهش مرگ و میر در سایر کشورهای با درآمد بالا نشان دهنده فضای قابل توجهی برای بهبود مرگ و میر در ایالات متحده و بریتانیا است. این مطالعه سال‌های همه‌گیری COVID-19 را که شکاف امید به زندگی بین ایالات متحده و کشورهای پردرآمد بیشتر شد، پوشش نداد.

اطلاعات بیشتر:
جنیفر داود و همکاران، استثناگرایی ایالات متحده؟ روند بین المللی مرگ و میر میانسالی، مجله بین المللی اپیدمیولوژی (2024). DOI: 10.1093/walk/dyae024

ارائه شده توسط دانشگاه آکسفورد

نقل قول: مطالعه جدید روندهای نگران کننده در مرگ و میر میانسالی در ایالات متحده و بریتانیا را برجسته می کند (2024، 20 مارس) که در 20 مارس 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-03-highlights-trends-midlife-mortality-uk.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.