گزارش حاکی از افزایش قابل توجه مرگ و میر ناشی از مونوکسید کربن در ایالات متحده است


گزارش حاکی از افزایش قابل توجه مرگ و میر ناشی از مونوکسید کربن در ایالات متحده است

گزارش جدیدی از کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده (CPSC) نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن در ایالات متحده در حال افزایش است.

این گزارش مرگ و میر ناشی از مونوکسید کربن (CO) را از سال 2009 تا 2019 بررسی کرد و 250 مورد مرگ و میر ناشی از گاز CO را در سال 2019 نشان داد که بیش از هر سال دیگری است.

ژنراتورها و سایر ابزارهای موتور محور بیشترین درصد مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

از سال 2009، ژنراتورهای قابل حمل به تنهایی با 765 مورد مرگ ناشی از مسمومیت با CO مرتبط با آتش سوزی مرتبط بوده اند. در بیانیه خبری CPSC اشاره شده است که این 40 درصد از کل مرگ و میر CO2 مربوط به محصولات مصرفی است.

سیستم‌های گرمایشی با 69 مرگ یا 28 درصد از کل موارد مرتبط با محصولات این دسته، با دومین درصد مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت با CO غیرشامل آتش سوزی در سال 2019 همراه بودند.

بیش از نیمی از کل مرگ و میر CO2 در ماه های سردتر نوامبر، دسامبر، ژانویه و فوریه رخ می دهد.

CO یک قاتل نامرئی است زیرا بی رنگ و بی بو است. می تواند در عرض چند دقیقه بکشد. فردی که در معرض آن قرار دارد ممکن است قبل از تشخیص علائم تهوع، سرگیجه یا ضعف بیهوش شود.

CPSC هشدار می دهد که ژنراتورهای قابل حمل فقط باید در خارج استفاده شوند. آنها باید حداقل 20 فوت از خانه فاصله داشته باشند و اگزوز از هر ساختمان مجاور دور باشد.

این کمیسیون همچنین سایر اقدامات احتیاطی ایمنی را ارائه می دهد:

  • کمیسیون توصیه می کند هرگز یک ژنراتور قابل حمل را در داخل خانه، گاراژ، زیرزمین، فضای خزنده یا سوله راه اندازی نکنید. باز کردن درها یا پنجره ها در این فضاها تهویه کافی برای جلوگیری از تجمع سطوح کشنده CO را فراهم نمی کند.
  • اطمینان حاصل کنید که ژنراتورهای قابل حمل به درستی نگهداری شده اند. برچسب ها، دستورالعمل ها و هشدارهای روی ژنراتور و دفترچه راهنمای مالک را بخوانید و دنبال کنید.
  • به دنبال ژنراتورهای قابل حملی باشید که دارای ویژگی ایمنی قطع CO هستند. این برای خاموش کردن خودکار ژنراتور در صورت وجود سطوح بالای CO طراحی شده است. آنهایی که بر اساس آخرین استانداردهای ایمنی برای ژنراتورهای قابل حمل گواهی شده اند، دارای برچسب PGMA G300-2018 و UL 2201 هستند. CPSC تخمین می زند که این موارد مرگ و میر ناشی از مسمومیت با CO را به ترتیب 87٪ و 100٪ کاهش می دهد. مدل‌های دارای گواهینامه UL 2201 علاوه بر ویژگی خاموش کردن CO، انتشار CO را کاهش داده‌اند.
  • قبل از استفاده از محصولات گرمایشی با سوخت سوز، هر سال یک بازرسی حرفه ای داشته باشید. این شامل کوره ها، دیگ ها، شومینه ها، اجاق های هیزمی، آبگرمکن ها، دودکش ها، دودکش ها و دریچه ها می شود. این محصولات و سایر محصولات گرمایشی در صورت نصب نادرست، نگهداری نامناسب، سیستم های تهویه معیوب یا مسدود شده یا استفاده نادرست می توانند باعث مسمومیت با CO شوند.
  • برف را دور از دریچه های بیرونی برای وسایل سوخت سوز مانند کوره ها پاک کنید. در غیر این صورت، سطوح خطرناک CO می تواند در خانه ایجاد شود.
  • مطمئن شوید که خانه شما دارای آلارم CO2 در هر سطح و خارج از محل خواب است. هشدارهایی که با باتری کار نمی کنند باید در صورت قطع برق دارای باتری پشتیبان باشند. آلارم‌های به هم پیوسته بهترین هستند، زیرا وقتی کسی به صدا در می‌آید، همه آنها به صدا در می‌آیند.
  • آلارم های خود را هر ماه تست کنید تا مطمئن شوید که کار می کنند. باتری ها را حداقل یک بار در سال تعویض کنید یا هشدارهای CO را با باتری های مهر و موم شده و 10 ساله نصب کنید.

اطلاعات بیشتر:
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده بیشتر در مورد مسمومیت با مونوکسید کربن صحبت می کنند.

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: گزارش افزایش چشمگیر مرگ و میر ناشی از مونوکسید کربن در ایالات متحده (2023، 30 مارس) در 30 مارس 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-03-big-carbon-monoxide-deaths.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.