مطالعه نشان می دهد که نوروپاتی بسیار شایع است اما کمتر تشخیص داده شده است


عصب

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

بر اساس مطالعه‌ای که در 8 می 2024 در شماره آنلاین منتشر شد، نوروپاتی، آسیب عصبی که باعث درد و بی‌حسی در پاها و دست‌ها می‌شود و در نهایت می‌تواند منجر به افتادن، عفونت و حتی قطع عضو شود، بسیار شایع است و تشخیص داده نمی‌شود. عصب شناسی.

Melissa A. Elafros نویسنده این مطالعه گفت: بیش از یک سوم افراد مبتلا به نوروپاتی درد تیز، گزگز یا شوک مانندی را تجربه می کنند که باعث افزایش میزان افسردگی و کاهش کیفیت زندگی آنها می شود. دانشگاه میشیگان در آن آربور و عضو آکادمی نورولوژی آمریکا.

در افراد مبتلا به نوروپاتی نیز خطر مرگ زودهنگام افزایش می یابد، حتی زمانی که شرایط دیگر آنها را در نظر بگیرید، بنابراین شناسایی و درمان افراد مبتلا به نوروپاتی یا در معرض خطر ابتلا به نوروپاتی ضروری است.

این مطالعه شامل 169 نفر از یک کلینیک داخلی سرپایی بود که عمدتاً به بیماران Medicaid در فلینت، میشیگان خدمات ارائه می داد. میانگین سنی شرکت کنندگان 58 سال و 69 درصد از آنها سیاه پوست بودند. نیمی از افراد دیابت داشتند که می تواند باعث نوروپاتی شود.

در مجموع 67٪ مبتلا به سندرم متابولیک بودند که به عنوان داشتن چربی اضافی شکم به اضافه دو یا بیشتر از عوامل خطر زیر تعریف می شود: فشار خون بالا، تری گلیسیرید بالاتر از حد طبیعی (نوعی چربی موجود در خون)، قند خون بالا و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول “خوب”. این عوامل خطر نیز با نوروپاتی مرتبط هستند.

همه شرکت کنندگان برای پلی نوروپاتی متقارن دیستال مورد آزمایش قرار گرفتند. اطلاعات مربوط به سایر شرایط بهداشتی نیز جمع آوری شد.

در مجموع 73 درصد از افراد نوروپاتی داشتند. از این تعداد، 75 درصد قبلاً با این بیماری تشخیص داده نشده بودند. نزدیک به 60 درصد از مبتلایان به نوروپاتی درد داشتند.

از بین مبتلایان به نوروپاتی، 74 درصد مبتلا به سندرم متابولیک بودند، در حالی که 54 درصد از کسانی که نوروپاتی نداشتند.

پس از تنظیم سایر عواملی که می‌توانند بر خطر نوروپاتی تأثیر بگذارند، محققان دریافتند که افراد مبتلا به سندرم متابولیک بیش از چهار برابر بیشتر از افرادی که این سندرم را ندارند، در معرض نوروپاتی قرار دارند.

محققان همچنین به دنبال هر گونه رابطه بین نژاد و درآمد و نوروپاتی بودند، زیرا مطالعات کمی در مورد این موضوعات انجام شده است. بین درآمد کم و نوروپاتی رابطه ای وجود نداشت. از نظر نژاد، افراد سیاهپوست خطر ابتلا به نوروپاتی را کاهش دادند. سیاه پوستان 60 درصد از مبتلایان به نوروپاتی و 91 درصد از افراد بدون نوروپاتی را تشکیل می دهند.

الافروس گفت: «میزان افراد مبتلا به نوروپاتی در این مطالعه، به ویژه نوروپاتی تشخیص داده نشده، با تقریباً سه چهارم جمعیت مورد مطالعه، فوق‌العاده بالا بود.

این امر نیاز فوری به مداخلاتی را که تشخیص و مدیریت این بیماری را بهبود می بخشد و همچنین نیاز به مدیریت عوامل خطری که می تواند منجر به این بیماری شود را برجسته می کند.

محدودیت مطالعه این است که یک عکس فوری در زمان است. مردم را دنبال نکرد تا ببیند چه کسانی در طول زمان دچار نوروپاتی شده اند. همچنین به دلایلی که چرا افراد قادر به مدیریت عوامل خطری که می‌توانند منجر به نوروپاتی می‌شوند، نباشند.

اطلاعات بیشتر:
عصب شناسی (2024)

ارائه شده توسط آکادمی نورولوژی آمریکا

نقل قول: مطالعه نشان می‌دهد که نوروپاتی بسیار شایع است اما کمتر تشخیص داده شده است (2024، 8 مه) در 8 مه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-05-neuropathy-common-underdiagnosed.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.