مطالعه نشان می دهد که ویزیت های ED برای اختلالات طیف اسکیزوفرنی پس از شروع همه گیری افزایش می یابد


ویزیت ED برای اختلالات طیف اسکیزوفرنی پس از شروع همه گیری

بر اساس مطالعه‌ای که در 27 دسامبر در آنلاین منتشر شد، تعداد مراجعات به بخش اورژانس برای اختلالات طیف اسکیزوفرنی پس از شروع همه‌گیری COVID-19 افزایش یافت. شبکه JAMA باز است.

دکتر پارواتی سینگ از دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس و همکارانش الگوهای ماهانه بازدید از بخش اورژانس را برای اختلالات طیف اسکیزوفرنی پس از شروع همه گیری COVID-19 در یک مطالعه کوهورت مشاهده ای با استفاده از تجزیه و تحلیل سری زمانی بررسی کردند.

بازدیدهای بخش اورژانس برای اختلالات طیف اسکیزوفرنی و سایر بازدیدهای بخش اورژانس روانپزشکی از ژانویه 2016 تا دسامبر 2021 در پنج پردیس دانشگاه کالیفرنیا شناسایی شد.

داده ها برای 377872 ویزیت بخش اورژانس روانپزشکی، که 37815 ویزیت برای اختلالات طیف اسکیزوفرنی بود، وارد شد.

محققان دریافتند که برای اختلالات طیف اسکیزوفرنی، میانگین ماهانه مراجعه به بخش اورژانس قبل از همه‌گیری 519.9 بود که پس از شروع همه‌گیری COVID-19 به 558.4 افزایش یافت.

با کنترل تعداد ماهانه ویزیت‌های بخش اورژانس برای سایر شرایط روان‌پزشکی، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل سری‌های زمانی، 70.5 و 74.9 بازدید اضافی را برای اختلالات طیف اسکیزوفرنی به ترتیب در یک و سه ماه پس از مرحله اولیه همه‌گیری COVID-19 نشان داد.

«همه‌گیری COVID-19 توجه را به آسیب‌پذیری بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی در برابر شوک‌های کلان اجتماعی جلب می‌کند و بر اهمیت سیاست‌های اجتماعی مرتبط با حمایت از درآمد، مسکن و بیمه سلامت برای آمادگی اضطراری آینده و نیاز به تقویت سیستم‌های مراقبت سلامت روان تأکید می‌کند.» نویسندگان می نویسند

اطلاعات بیشتر:
پارواتی سینگ و همکاران، بازدیدهای ED برای اختلالات طیف اسکیزوفرنی در طول همه گیری COVID-19 در 5 سیستم بهداشت پردیس، شبکه JAMA باز است (2023). DOI: 10.1001/jamanetworkopen.2023.49305

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: مطالعه نشان می دهد بازدیدهای ED برای اختلالات طیف اسکیزوفرنی پس از شروع همه گیری (2023، 28 دسامبر) در 28 دسامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-12-ed-schizophrenia-spectrum-disorders-pandemic.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.