مطالعه نشان می‌دهد که بیماری کبدی مرتبط با الکل در طول همه‌گیری تقریباً در همه ایالات افزایش یافته است


الکل

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

مصرف الکل در طول همه‌گیری کووید-19 در سراسر ایالات متحده به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت، اما این تأثیر در میان جمعیت‌های سرخپوست آمریکا و بومیان آلاسکا (AIAN) بیشتر بود، جایی که مرگ و میر ناشی از بیماری کبدی مرتبط با الکل شش برابر افراد سفیدپوست بود. مطالعه توسط بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH)، یکی از اعضای موسس Mass General Brigham (MGB). محققان در مطالعه‌ای گزارش کردند که نرخ مرگ و میر به‌طور نامتناسب نه تنها نشان‌دهنده همه‌گیری، بلکه شکست سیستماتیک مراقبت‌های بهداشتی حمایتی و کمبود منابع حیاتی برای جمعیت AIAN است که نیازمند اقدام فوری رهبران سیاست‌های عمومی است. انجمن سلامت جاما.

Jagpreet Chhatwal، نویسنده ارشد، دکترا، استادیار دانشگاه می گوید: «حتی قبل از همه گیری، ما شاهد افزایش مداوم مصرف الکل در این کشور بودیم و همچنان سطوح بالایی از بیماری کبد مرتبط با الکل را تجربه می کنیم که توسط COVID-19 تشدید می شود. رادیولوژی، دانشکده پزشکی هاروارد و مدیر موسسه ارزیابی فناوری در MGH. “بررسی ما از همه گروه های نژادی یا قومی نشان داد که هیچ کدام آسیب پذیرتر از سرخپوستان آمریکایی و بومیان آلاسکا نیستند. در حالی که مصرف الکل در میان این گروه ها در مقایسه با سایر گروه ها کمتر است، مطالعات نشان داده است که افرادی که در هر سطحی از الکل مصرف می کنند. به احتمال زیاد در عادت خود افراط می کنند.”

بیماری کبد مرتبط با الکل (ALD) با بدتر شدن تدریجی کبد و از دست دادن عملکرد مشخص می شود و اکنون نشانه اصلی پیوند کبد در ایالات متحده است. نرخ ALD در سطح ملی از سال 2009 تا 2015 به میزان 43 درصد رشد کرد و تنها در سال 2015 بیش از 5 میلیارد دلار هزینه مستقیم مراقبت های بهداشتی را به خود اختصاص داد. در اوج همه گیری، مرگ و میر ناشی از ALD تنها در یک سال 23 درصد افزایش یافت. محققان Mass General با استفاده از پایگاه داده‌های WONDER Multiple Cause of Death CDC دریافتند که مرگ و میر ناشی از ALD تقریباً در هر ایالت از سال 2019 تا 2020 افزایش یافته است و بیشترین میزان مرگ و میر در وایومینگ، داکوتای جنوبی و نیومکزیکو رخ داده است – ایالت‌هایی با برخی از بالاترین غلظت‌ها. از جمعیت AIAN

در مورد اقدامات عملی، این مطالعه به نیاز به سطوح بالاتری از مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه و تخصیص منابع به آژانس هایی مانند سرویس بهداشت هند (IHS)، آژانس وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده که مسئول ارائه خدمات بهداشتی جامع به حدود 2.6 است اشاره می کند. میلیون سرخ پوست آمریکا و بومیان آلاسکا در 574 قبیله فدرال به رسمیت شناخته شده در 37 ایالت.

«بر اساس یافته‌های ما، باید اقدامات قوی در سطح سیاست‌های عمومی برای افزایش آگاهی در میان سرخپوستان آمریکایی و بومیان آلاسکا در مورد نرخ هشداردهنده مرگ و میر ناشی از بیماری کبدی مرتبط با الکل و اجرای برنامه‌های غربالگری جهانی الکل و برنامه‌های پیشگیرانه بهداشتی انجام شود.» Neeti Kulkarni، تحلیلگر پژوهشی در موسسه MGH برای ارزیابی فناوری، و نویسنده اصلی این مطالعه می گوید. برای ایالت‌ها و دولت فدرال ضروری است که این مشکل را قبل از اینکه به یک بحران بهداشتی بزرگ برای کشور ما تبدیل شود، بشناسند و مسئولانه آن را حل کنند.»

چااتوال اشاره می کند که مصرف الکل هیچ نشانه ای از کاهش نشان نداده است، حتی با کاهش همه گیری. او می‌گوید: تصادفی نیست که در سال 2021، امید به زندگی در این کشور به پایین‌ترین سطح خود از سال 1996 کاهش یافت و ALD مهمترین دلیل پس از کووید-19 و آسیب‌های غیرعمدی بود. “بیماری کبدی مرتبط با الکل در بین همه قومیت ها همچنان یک بار جدی بر سیستم مراقبت های بهداشتی کشور ما است و این مشکل تنها در صورتی تشدید خواهد شد که ما اکنون گام های معناداری برای رسیدگی به آن انجام ندهیم.”

اطلاعات بیشتر:
Neeti S. Kulkarni و همکاران، نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری کبدی مرتبط با الکل بر اساس نژاد قبل و در طول همه گیری COVID-19 در ایالات متحده، انجمن سلامت جاما (2023). DOI: 10.1001/jamahealthforum.2023.0527

ارائه شده توسط بیمارستان عمومی ماساچوست

نقل قول: مطالعه نشان می‌دهد که بیماری کبدی مرتبط با الکل تقریباً در همه ایالت‌ها در طول همه‌گیری افزایش یافته است (2023، 22 آوریل) که در 23 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-alcohol-related-liver-disease-soared بازیابی شده است. -states.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.