ممکن است پزشکان از نحوه تقلب بیماران اعتیاد در آزمایشات مواد مخدر غافل شوند


توسط کارلا کی جانسون

ممکن است پزشکان از نحوه تقلب بیماران اعتیاد در آزمایشات مواد مخدر غافل شوند

این عکس فایل 23 ژوئیه 2018 بسته‌های بوپرنورفین را نشان می‌دهد، دارویی که برای کنترل میل به هروئین و مواد مخدر استفاده می‌شود. چهارشنبه، 22 مارس 2023، توسط JAMA Psychiatry نشان می دهد که ممکن است پزشکان برخی از متقلبان را از دست بدهند. اعتبار: AP Photo/Elise Amendola

پزشکان اغلب از آزمایش ادرار استفاده می کنند تا مطمئن شوند بیمارانی که داروهای اعتیاد به مواد افیونی مصرف می کنند به درمان پایبند هستند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که آنها ممکن است برخی از متقلبان را از دست بدهند.

نزدیک به 8 درصد از این بیماران گاهی اوقات با افزودن داروی درمانی خود، بوپرنورفین، به نمونه ها، ادرار خود را افزایش می دهد. پزشکانی که به جای آزمایش‌های پیچیده‌تر آزمایشگاهی که می‌توانند نشان دهند چه کسی تقلب می‌کند، از آزمایش‌های سریع استفاده می‌کنند، چنین افزایشی ممکن است مورد توجه قرار نگیرد.

دکتر جارت پایتل از دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو، سرپرست این مطالعه که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: «این بیماران به ویژه در معرض خطر بالای مصرف بیش از حد مواد افیونی هستند، زیرا اثرات محافظتی بوپرنورفین را دریافت نمی کنند. روانپزشکی جاما.

حدود 2.4 میلیون بزرگسال ایالات متحده این داروی استاندارد طلایی را برای اعتیاد به مواد افیونی تجویز می کنند. این با جلوگیری از ولع خوردن عمل می کند و اغلب با مشاوره و سایر حمایت ها همراه است. با افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد، کنگره اخیراً تجویز بوپرنورفین را که با نام تجاری Suboxone به فروش می رسد، برای پزشکان بیشتری آسان کرده است.

در این مطالعه، محققان بیش از 500000 نتیجه آزمایش ادرار از آزمایشگاه بزرگ Millennium Health را بررسی کردند. این آزمایش ها از سال 2017 تا آوریل 2022 توسط پزشکان سفارش داده شده بود.

کمتر از 2 درصد از نمونه ها – از 7.6 درصد از بیماران – شواهدی داشتند که نشان می داد بیماران به طور مستقیم بوپرنورفین را به نمونه ادرار اضافه کردند. مشخص شد که مقدار کمی از ماده ای که بوپرنورفین در کبد تجزیه می شود تولید می شود.

نمونه‌های مشکوک بیشتر در مطب‌های پزشکان مراقبت‌های اولیه جمع‌آوری می‌شوند تا در کلینیک‌های درمان تخصصی. و بیمارانی که شواهدی از نمونه‌های مشخصی داشتند، بیشتر احتمال داشت که تست هروئین یا فنتانیل مثبت شوند.

پایتل گفت که پزشکان نباید بیمارانی را که تقلب می کنند قطع کنند. که می تواند منجر به مصرف بیش از حد شود. در عوض، یک نتیجه مشکوک باید یک بحث صریح و احتمالاً سطح بالاتر مراقبت را تحریک کند. پزشکان باید در مورد اینکه آیا بیماران با مسکن نامناسب، مسائل بهداشت روانی یا فشار مالی دست و پنجه نرم می کنند، بحث کنند.

برندان سالونر، یکی از نویسندگان این مطالعه، از دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ، گفت: “وقتی بیماران نمونه ادرار خود را دستکاری می کنند، اغلب نشان می دهد که در بهبودی خود ناپایدار هستند و می توانند از کمک بیشتری استفاده کنند.” “متاسفانه، بسیاری از بیماران یا توسط برنامه خود یا توسط برخی مقامات قانونی مجازات می شوند، و بنابراین آنها دلایلی دارند که ممکن است بخواهند بوپرنورفین خود را طبق دستور مصرف نکنند.”

دکتر کیم دوگان، پزشک مراقبت های اولیه در منطقه سیاتل، صدها بیمار را با بوپرنورفین درمان کرده است.

دوگان گفت: “مردم نه تنها زندگی خود را پس می گیرند، بلکه شغل خود را پس می گیرند، آنها خانواده های خود را نیز پس می گیرند.” بیماران جدید او یک آزمایش ادرار هفتگی می گیرند که به آزمایشگاه فرستاده می شود. بیماران طولانی مدت و پایدار یک آزمایش سالانه انجام می دهند.

اگر نتایج آزمایشگاهی مشکوک به نظر می رسد، او آن را با بیمار مطرح می کند، اما مجازات یا قضاوت نمی کند.

دوگان گفت: “کار من این است که بگویم اینجا چه خبر است؟” “باز بودن و قضاوت نکردن مهم است.”

اطلاعات بیشتر:
Jaratt D. Pytell و همکاران، انجمن بیماران افزودن مستقیم بوپرنورفین به نمونه‌های آزمایش دارویی ادرار با عوامل بالینی در اختلال مصرف مواد افیونی، روانپزشکی جاما (2023). DOI: 10.1001/jamapsychiatry.2023.0234

© 2023 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان بدون اجازه منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

نقل قول: پزشکان ممکن است از نحوه تقلب بیماران اعتیاد در تست های مواد مخدر غافل شوند (2023، 22 مارس) بازیابی شده در 22 مارس 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-03-doctors-addiction-patients-drug.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.