نرخ بازگشت SARS-CoV-2 مشابه با، بدون ضد ویروس های خوراکی


نرخ بازگشت SARS-CoV-2 مشابه با، بدون ضد ویروس های خوراکی

بر اساس تحقیقات منتشر شده در شماره 22 دسامبر، بازگشت مجدد سندرم تنفسی حاد ویروس کرونا 2 (SARS-CoV-2) در افرادی که درمان ضد ویروسی خوراکی دریافت می‌کنند یا دریافت نمی‌کنند و برای کسانی که داروی نیرماترولویر/ریتوناویر یا دارونما دریافت می‌کنند با سرعت مشابهی رخ می‌دهد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گزارش هفتگی عوارض و مرگ و میر.

دالاس جی. اسمیت، فارم. دی.، از CDC در آتلانتا، و همکارانش مطالعات بازگشت SARS-CoV-2 را که در طول 1 فوریه 2020 تا 29 نوامبر 2023 منتشر شده بود، مرور کردند تا درک فعلی از بازگشت مجدد را افزایش دهند. هفت مطالعه معیارهای ورود را برآورده کردند: یک کارآزمایی تصادفی و شش مطالعه مشاهده‌ای، که بازگشت مجدد را برای افرادی که درمان ضد ویروسی دریافت کرده و دریافت نکرده‌اند، مقایسه کردند. محققان در چهار مطالعه، از جمله کارآزمایی تصادفی، تفاوت قابل توجهی را در میزان بازگشت مجدد برای کسانی که درمان دریافت کردند در مقابل دریافت نکردند مشاهده نکردند. بیماران سرپایی که ریباند را تجربه کردند، هیچ بستری یا مرگی گزارش نشد.

پاتریک آر. هرینگتون، دکترا، از سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سیلور اسپرینگ، مریلند، و همکارانش ریزش RNA ویروسی را از دو کارآزمایی تصادفی شده با دارونما کنترل شده فاز 2/3 از nirmatrelvir/ritonavir برای بررسی نقش درمان در بازگشت کووید-19 محققان دریافتند که بیمارانی که nirmatrelvir/ritonavir یا دارونما دریافت می‌کنند، بر اساس سطوح RNA ویروسی نازوفارنکس از روز 5 (پایان درمان) تا روز 10 یا 14، نرخ‌های مشابهی از ریزش RNA SARS-CoV-2 داشتند. بازگشت RNA ویروسی در 6.4 تا 8.4 درصد از دریافت کنندگان nirmatrelvir/ritonavir و 5.9 تا 6.5 درصد از دریافت کنندگان دارونما در میان افرادی که تا روز 5 پاسخ ویروسی داشتند.

هرینگتون و همکارانش می نویسند: «این یافته ها از تعیین ایمنی و کارایی nirmatrelvir/ritonavir در بیماران واجد شرایط در معرض خطر بالای COVID-19 شدید حمایت می کند.

اطلاعات بیشتر:
دالاس جی اسمیت و همکاران، بازگشت SARS-CoV-2 با و بدون استفاده از داروهای ضد ویروسی خوراکی COVID-19، MMWR. گزارش هفتگی عوارض و مرگ و میر (2023). DOI: 10.15585/mmwr.mm7251a1

پاتریک آر. هرینگتون و همکاران، ارزیابی بازگشت RNA SARS-CoV-2 پس از درمان با Nirmatrelvir/Ritonavir در کارآزمایی‌های تصادفی، دوسوکور، کنترل‌شده با دارونما – ایالات متحده و سایت‌های بین‌المللی، 2021-2021، MMWR. گزارش هفتگی عوارض و مرگ و میر (2023). DOI: 10.15585/mmwr.mm7251a2

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: نرخ بازگشت SARS-CoV-2 مشابه با، بدون ضد ویروس های خوراکی (2023، 22 دسامبر) بازیابی شده در 23 دسامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-12-sars-cov-rebound-similar-oral-antivirals .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.