چگونه والدین تصمیم می گیرند که آیا باید فرزندان خود را در برابر SARS-CoV-2 واکسینه کنند؟


واکسن بچه

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله منتشر شده است، برای والدین، تصمیم برای واکسینه کردن فرزندانشان در برابر SARS-CoV-2 پیچیده است و تحت تأثیر شواهد علمی، فشارهای سیاسی و اجتماعی، و دیدگاه‌های مربوط به مزایای فردی و جمعی واکسیناسیون است. CMJ (مجله انجمن پزشکی کانادا).

محققان یک مطالعه کیفی را با مصاحبه های عمیق با 20 والدین انجام دادند تا نظرات آنها را در مورد واکسیناسیون SARS-CoV-2 با هدف حمایت از طرح های واکسیناسیون آتی درک کنند.

دکتر جاناتون مگوایر، متخصص اطفال در بیمارستان سنت مایکل، می گوید: «با توجه به اختلاف مشاهده شده بین قصد والدین و تصمیم برای واکسینه کردن فرزندانشان در برابر SARS-CoV-2، مهم است که بدانیم چگونه و چرا والدین تصمیم می گیرند. سایت Unity Health تورنتو و دانشگاه تورنتو. درک عواملی که بر تصمیمات والدین در مورد واکسیناسیون SARS-CoV-2 برای فرزندانشان تأثیر می گذارد، به بهبود سیاست ها و مداخلات بهداشت عمومی کمک می کند و همچنین متخصصان مراقبت های بهداشتی را در مورد دیدگاه ها و نگرانی های والدین آگاه می کند.

تعداد کمی از مطالعات قبلی به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که چگونه والدین تصمیم می‌گیرند تا فرزندان خود را زمانی که واجد شرایط واکسیناسیون بودند، واکسینه یا واکسینه نکنند.

این تصمیم برای اکثر والدین در مطالعه چالش برانگیز بود. ملاحظات والدین مربوط به موارد زیر است:

  • جدید بودن واکسن‌های SARS-CoV-2 و شواهدی که استفاده از آن‌ها را تأیید می‌کند
  • سیاسی شدن راهنمایی برای واکسیناسیون
  • فشارهای اجتماعی پیرامون واکسیناسیون SARS-CoV-2
  • سنجش مزایای فردی در مقابل جمعی واکسیناسیون

این یافته ها پیامدهایی برای انتقال اطلاعات در مورد واکسیناسیون SARS-CoV-2 دارند.

“راهنمای آینده باید مزایای فردی و جمعی واکسیناسیون SARS-CoV-2 برای کودکان را برجسته کند؛ با این حال، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید بحث های فردی با والدین را برای کمک به تفسیر شواهد، در نظر گرفتن درک آنها از خطرات و فواید، و ارائه توصیه های متناسب، اولویت بندی کنند.” دکتر جانت پارسونز، دانشمند محقق در بیمارستان سنت مایکل، سایت Unity Health تورنتو، و دانشیار دانشگاه تورنتو، گفت.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نقش کلیدی در حمایت از والدین در تصمیم گیری دارند.

دکتر پارسونز گفت: “برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مهم است که درک کنند که والدینی که به نظر می رسد برای واکسینه کردن فرزندان خود مردد هستند، ممکن است دلایل مختلفی برای این احساس داشته باشند و ممکن است از ترس از انگ ننگ از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی سوال بپرسند.” . نویسندگان توصیه می کنند که این گفتگوها با همدلی و گشاده رویی انجام شود.

اطلاعات بیشتر:
دیدگاه والدین در مورد واکسیناسیون SARS-CoV-2 برای کودکان: تجزیه و تحلیل کیفی، مجله انجمن پزشکی کانادا (2023). DOI: 10.1503/cmaj.221401

ارائه شده توسط مجله انجمن پزشکی کانادا

نقل قول: چگونه والدین تصمیم می گیرند که آیا باید فرزندان خود را در برابر SARS-CoV-2 واکسینه کنند؟ (2023، 21 فوریه) در 21 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-parents-vaccinate-kids-sars-cov-.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.