نکاتی برای حفظ سلامت موها بهترین راهکارهای طبیعی و خانگی برای داشتن موهایی سالم


نکاتی برای حفظ سلامت موها

تقریباً هر خانمی در مورد داشتن موهای پرپشت و بلند خیال پردازی می کند. با این حال، آلودگی و استفاده از محصولات حالت دهنده و رنگ‌ها به طور منظم به مو آسیب می‌رساند و آن را نازک، خشک و شکننده می‌کند. به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم چگونه موهایی سالم داشته باشید و از آنها نگهداری کنید.  چند نکته اساسی وجود دارد که می توانید برای کمک به حفظ سلامت موهای خود رعایت کنید. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی نکاتی برای حفظ سلامت موها، اعم از تقویت رشد مو، درمان ریزش مو، درمان شوره سر و نحوه داشتن موهای سالم تر و پرپشت تر آورده شده است. 

در این مقاله

  • ۲۰ نکته موثر برای موهای سالم
  • درمان های خانگی برای موهای سالم
  • مراقبت از مو برای انواع مختلف مو
  • درمان های خانگی برای خلاص شدن از شر شوره سر
  • ماسک های مو
  • سوالات متداول

۲۰ نکته موثر برای حفظ سلامت موها

نکاتی برای حفظ سلامت موها، درمان شوره سر، رشد مو

نکته ۱: از موهای خود محافظت کنید

همیشه از موهای خود در برابر آفتاب، باد و باران محافظت کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، گرما، کثیفی و آلودگی به مشکلات موی ما می افزاید. این می تواند منجر به تجمع کثیفی، خشک شدن مو و پوست سر و افزایش حساسیت به عفونت در پوست سر شود. موهای خود را با یک چتر یا کلاه بپوشانید.

نکته ۲: با احتیاط با موهای خیس برخورد کنید

موهای خیس بسیار شکننده هستند و به راحتی می شکنند. وقتی خیس می شود، ساقه و ریشه موهای شما بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند. هنگام شامپو زدن خیلی تند رفتار نکنید زیرا ممکن است منجر به شکستگی شود. همچنین بلافاصله پس از حمام از برس زدن موها خودداری کنید. اگر مجبور هستید به جای آن از کلاه دوش استفاده کنید.

نکته ۳: استفاده از ماسک مو

بعد از هر شستشو از ماسک مو استفاده کنید. از دست دادن این مرحله می تواند دلیل وز شدن موهای شما باشد.

نکته ۴: شرایط را به روش درست انجام دهید

نرم کننده ها طوری فرموله شده اند که رطوبت ساقه مو را حفظ میکنند. 

روش مصرف: ماسک مو را روی ساقه مو زده و بین ۳ تا ۵ دقیقه بگذارید بماند سپس موها را بشویید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی

ماسک کراتینه اولتراشاین بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو، با ابریشمی کردن موها، باعث درمان موخوره، خشکی مو و درمان وزی موها میشود.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین 

ماسک کراتینه اولتراشاین

ماسک ابریشمی ارگانیک کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد (هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو را به آن می رساند و تأمین می کند.

همچنین ماسک ترمیم کننده و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو ضد موخوره، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک مو کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به صورت عمقی درمان می کند.

نکته ۶: حرارت را بیش از حد روی موها نمالید

از استفاده از گرما روی موهای خود خودداری کنید. گرما رطوبت موهای شما را از بین می برد و آن را خشک و وز می کند. در صورت استفاده بیش از حد، می تواند موهای شما را نیز بسوزاند. فقط در صورت لزوم از اتو/فر، صاف کننده استفاده کنید و به یاد داشته باشید که از محافظ مو استفاده کنید.

نکته ۵: از شامپو و ماسک مو همان برند استفاده کنید

شامپو و نرم کننده را از همان خط انتخاب کنید زیرا فرمولاسیون مشابهی دارند. اینها برای یک نوع موی خاص و یک هدف خاص ساخته شده اند. وقتی از یک خط به جای دو محصول مجزا استفاده می کنید، نتایج بهتری نشان می دهد.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، ریزش موها را قطع کرده و باعث تقویت رشد موها میشود.

شامپو ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو  فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

این شامپو ضدریزش گیاهی و ارگانیک، ضدشوره و ضد پیری بایوفول دارای ترکیبات مؤثر ارگانیک بوده و به عنوان شامپو ضد شوره مو سر هم می توان از آن استفاده کرد
همچنین به خاطر دارا بودن ترکیبات پروتئین کراتین ارگانیک نیز به عنوان شامپو کراتینه ارگانیک مو کاربرد دارد.

این شامپو رشد مو گیاهی و درمانی بایوفول کانادا درمان قطعی انواع الگوهای ریزش مو می باشد حتی عامل وراثت و فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و هورمونی بوده و نتیجتا با قطع درمان، ریزش مو برگشت پذیر نیست.

نکته ۷: از بستن موهای سفت خودداری کنید

از استفاده از کش های موی بسیار سفت خودداری کنید. در عوض، اسکراچ هایی را انتخاب کنید که پارچه ای در اطراف آن ها قرار دارد. گره های موی سفت معمولاً موهای شما را به سمت عقب می کشد، که اصطکاک را افزایش می دهد و می تواند باعث شکستگی شود.

نکته ۸: در زمان خواب محکم نبافید

وقتی شب ها به رختخواب می روید، موهای خود را شل ببافید تا از وز شدن آن جلوگیری کنید. باز گذاشتن موها باعث ایجاد گره می شود، به این معنی که باید صبح آن را در معرض کشیدن و برس کشیدن قرار دهید.برس زدن بیش از حد می تواند منجر به وز شود.

ساتن بهترین دوست موهای شماست! از لوازم جانبی مو مانند کش، روسری و حتی اسکراچ های پیچیده شده با ساتن استفاده کنید و کاهش قابل توجهی در ریزش و شکستگی موها مشاهده کنید.

نکته ۹: روکش های بالش ساتن را انتخاب کنید

نکاتی برای حفظ سلامت موها، درمان شوره سر،رشد مو
نکاتی برای حفظ سلامت موها

خوابیدن روی روکش های ساتن باعث کاهش شکستگی مو به دلیل اصطکاک می شود. پنبه و سایر مواد از نظر بافت کاملاً زبر هستند و به همین دلیل باعث اصطکاک بیشتر موهای شما می شوند.

نکته ۱۰: موها را با احتیاط خشک کنید

موهای خود را خشک کنید. به شدت با حوله مالش ندهید. ممکن است موهای خود را سریعتر خشک کنید، اما میزان موهایی که می شکند و می ریزند نیز دو برابر می شود.

نکاتی برای حفظ سلامت موها

نکته ۱۱: پوست سر را مرتب چرب کنید

تا جایی که می توانید موهای خود را چرب کنید و از یک شامپورشد مو برای از بین بردن چربی استفاده کنید. چرب کردن پوست سر برای موهای شما مفید است. اما زیاده روی نکنید زیرا در نهایت از شامپوهای بیشتری استفاده خواهید کرد که هر چقدر هم که ملایم باشد، چربی طبیعی پوست سر را از بین می برد.

ماساژ با روغن قدیمی ترین درمان برای موهای براق و نرم است. این نیز بهترین درمان خانگی برای موهای سالم است. می توانید از روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام استفاده کنید. روغن را کمی گرم کنید و پوست سر خود را کاملا ماساژ دهید. بگذارید یک ساعت قبل از شستن موهایتان بماند. همچنین می توانید برای حالت دادن بهتر آن را یک شبه بگذارید.

نکته ۱۲: ماسک موی مناسب

از ماسک های مناسب برای موهای شما استفاده کنید. نیازهای مو بسته به نوع مو و مشکلات شما متفاوت است. لازم است از ماسک های مناسب استفاده کنید، در غیر این صورت می تواند مشکل شما را تشدید کند.

نکته ۱۳: از اذیت کردن موها خودداری کنید

از اذیت کردن موها خودداری کنید. حتی اگر حجم زیادی ایجاد کند، بافت مو را خراب می کند.

نکته ۱۴: آب سرد برای مو مفید است

هنگام شستن موها ، آب گرم یا سرد را به آب داغ ترجیح دهید. سرما دقیقاً به معنای یخ زدن نیست – می توانید از آب در دمای اتاق استفاده کنید. آب گرم و گرم کوتیکول های مو و منافذ روی اپیدرم  را باز می کند اگر آب خیلی داغ باشد، می تواند به موهای شما آسیب برساند. برای شامپو کردن از آب گرم استفاده کنید. بعد از اینکه موهای خود را نرم کردید، آن ها را با آب سرد بشویید.

نکته ۱۵: از سرم تقویت کننده مو استفاده کنید

استفاده از سرم تقویت کننده مو ایده خوبی است. سرم های تقویت کننده مو به درمان ریزش مو کمک زیادی میکنند.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو شوک بایوفل کانادا، روش قطعی برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها میباشد.

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش مو شوک

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

سرم ضد ریزش مو شوک بایوفول عملکردی استثنایی برای درمان ریزش مو بدون بهره گیری از ترکیبات شیمیایی دارد.

سرم ضد ریزش مو گیاهی و سریع شوک بایوفول فاقد ترکیبات حساسیت زا بوده و کاملا ارگانیک می باشد.

به همین منظور این سرم ضد ریزش و رشد مو مناسب برای استفاده افراد با بیماری های زمینه ای نیز می باشد.

این تونیک ضد ریزش مو فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

نکاتی برای حفظ سلامت موها

نکته ۱۶: به طور موثر برس بزنید

برس زدن یک راه مطمئن برای افزایش درخشندگی موهای شماست. روغن های طبیعی را در طول موهای شما پخش می کند. اما در این مورد زیاده روی نکنید. از برس های پلاستیکی استفاده نکنید زیرا باعث افزایش شکستگی می شوند.

نکته ۱۷: تغذیه سالم

رژیم غذایی بر سلامت مو تاثیر می گذارد . هر چه سالم تر باشید، موهایتان بهتر به نظر می رسد. برخی مواد مغذی مانند ویتامین ها، آهن و پروتئین ها برای رشد و سلامت مو ضروری هستند. اگر نمی توانید از رژیم غذایی خود به اندازه کافی استفاده کنید، باید پس از مشورت با پزشک مکمل ها را در نظر بگیرید. یک رژیم غذایی خوب برای مو نیز اعتماد به نفس شما را برای سالم ماندن و باهوش بودن افزایش می دهد. رژیم غذایی شما نیز بر سلامت مو تاثیر می گذارد. بنابراین مهم است که مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غذاهای پر پروتئین مصرف کنید تا موهای خود را به طور طبیعی حالت دهید.

نکته ۱۸: از محصولات حالت دهنده شیمیایی زیاد استفاده نکنید

از استفاده بیش از حد از محصولات حالت دهنده شیمیایی روی موهای خود خودداری کنید. 

نکته ۱۹: از استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی خودداری کنید

استفاده بیش از حد از شامپوها و نرم کننده های شیمیایی می تواند موها را کدر و خشک کند. مواد شیمیایی، جدا از اینکه هیچ فایده ای برای موهای شما ندارند، هیچ فایده ای برای محیط زیست ندارند. از این رو، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که به طور طبیعی یا گیاهی هستند.

نکته ۲۰: شانه و برس

مهم است که بدانید از چه نوع شانه ها و برس هایی برای مدیریت مو استفاده می شود. شانه‌ها و برس‌های باکیفیت نسبت به محصولات بی‌کیفیت قابل استفاده هستند، زیرا به ماساژ و آرامش پوست سر کمک می‌کنند. اگر موهای مجعد دارید، یک برس نایلونی به شما کمک می کند. مطمئن شوید که شانه ها و برس هایی که استفاده می کنید تمیز و مرتب باشند. از اشتراک گذاری آنها خودداری کنید زیرا احتمال انتقال شوره سر و سایر عفونت های پوستی را افزایش می دهد.

درمان های خانگی برای حفظ سلامت موها

نکاتی برای حفظ سلامت موها، درمان شوره سر
درمان شوره سر

به رخ کشیدن موهای زیبا و سالم لزوماً به معنای استفاده از محصولات مراقبت از موی پیشرفته یا درمان های گران قیمت مراقبت از مو در سالن های خاص نیست. برخی از درمان‌های خانگی وجود دارد که می‌تواند به شما موهای سالمی بدهد.

نکاتی برای حفظ سلامت موها

۱٫ موز

موز به سادگی برای داشتن موهای سالم عالی است. از آنجایی که آنها سرشار از پتاسیم هستند، به بهبود خاصیت ارتجاعی و سلامت طبیعی موهای شما کمک می کنند. یک موز را در یک کاسه له کنید و آن را از ریشه تا نوک موهایتان بمالید. بگذارید حدود ۱۵ دقیقه بماند و سپس با یک شامپو گیاهی بشویید. این درمان به درمان موهای آسیب دیده و خشک کمک می کند.

۲ عدد تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین درمان های خانگی برای داشتن موهایی نرم و ابریشمی است. زرده تخم مرغ می تواند به بهبود رشد مو کمک کند. می توانید مستقیماً سر خود را با زرده ماساژ دهید. همچنین می توانید مخلوطی از ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۳ زرده تخم مرغ و ۲ تا ۳ قطره روغن ویتامین E درست کنید. بگذارید ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بماند و سپس موهای خود را به خوبی با شامپو ضد ریزش مو بشویید. هر هفته یک بار این کار را تکرار کنید تا موهای خود را به طور طبیعی حالت دهید.

۳٫ سس مایونز

سس مایونز می تواند به حالت دادن عمیق موهای شما کمک کند. موهایتان را خیس کنید و سس مایونز بزنید. آن را به مدت یک ساعت بیشتر نگذارید. خوب بشویید و شامپو بزنید.

۴٫ عسل

عسل دارای خواص نرم کنندگی  و رطوبت رسان است و موهای شما را حالت می دهد. این یک درمان خانگی عالی برای ترمیم موهای آسیب دیده و جلوگیری از ریزش مو است. ۲-۳ قطره عسل را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید و از آن برای شستن موهای خود استفاده کنید. 

۵٫ دانه شنبلیله و درمان شوره سر

شنبلیله دارای خواص ضد قارچی و اثرات تسکین دهنده پوست است . از این رو، ممکن است به تسکین پوست سر و کاهش و درمان شوره سر کمک کند. دو قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد، دانه ها را آسیاب کنید تا خمیر صافی به دست آید. آن را روی تمام پوست سر خود بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. پوست سر خود را کاملا بشویید.

۶٫ آبجو درمانی

آبجو اغلب برای درخشندگی مو استفاده می شود. موهای خود را با کمی آبجو بشویید. شما همچنین می توانید آبجو را در یک بطری اسپری نگهداری کنید. این را به آرامی روی موهای شامپو شده و با حوله خشک شده اسپری کنید تا درخشش فوری داشته باشید.

۷٫ آمله

آملا می تواند به شما کمک کند موهای قوی تر و سالم تری داشته باشید. مخلوط خوبی از آب لیمو و پودر آملا درست کنید. این کار را به آرامی از ریشه تا نوک موها ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. خوب بشویید و شامپو بزنید.

۸٫ سرکه سیب

این یکی دیگر از داروهای خانگی محبوب برای موهای براق است. مخلوطی از سرکه سیب و آب گرم را به موهای خود بمالید تا جهش باورنکردنی به آنها بدهید.

۹٫ توت فرنگی

این توت های آبدار حالت دهنده طبیعی مو هستند. ۸ توت فرنگی له شده را با ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز مخلوط کنید. این مخلوط را روی موهای خود ماساژ دهید و بگذارید مدتی بماند. با یک شامپو و ماسک مو خوب بشویید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی

محلول رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو، با آبرسانی کردن به موها باعث حفظ سلامت موها شده و باعث رشد طولی موها میشود.

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس

سرم رشد مو و حجم دهنده، آبرسان و ترمیم کننده سی کمپلکس بایوفول کانادا ، علاوه بر قطع ریزش مو آن را کنترل و منجر به افزایش سرعت رشد مو میشود.

با استفاده از این سرم رشد مو درمانی، رویش مجدد موها با استحکام و ضخامت بیشتری همراه می باشد.

محلول رشد مو سی کمپلکس بایوفول درمان نازکی، ضعیفی و کم حجمی مو می باشد.

این محلول رشد مو قوی و ترمیم کننده، آبرسان قوی مو بوده و موها را بازسازی،احیاء و ویتامینه می کند.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

مراقبت از مو برای انواع مختلف مو

آ. موهای چرب

۱٫ نشاسته ذرت

نشاسته ذرت یک شامپوی خشک عالی برای موهای چرب است. آن را روی پوست سر خود بپاشید، اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند و آن را برس بکشید.

۲٫ مولتانی میتی

شواهد حکایتی نشان می دهد که زمین فولر می تواند پوست سر را تمیز کند، چربی اضافی را جذب کند و تجمع محصول را پاک کند.

۳٫ شستشو با سرکه سیب

نصف فنجان سرکه سیب را با نصف سطل آب مخلوط کنید و از آن به عنوان آخرین آبکشی برای موهای درخشان استفاده کنید.

۴٫ روغن درخت چای

روغن درخت چای می تواند به درمان شوره سر، کاهش خارش و بهبود چربی کمک کند. می توانید چند قطره روغن درخت چای را به شامپوی معمولی خود اضافه کنید و موهای خود را با آن آبکشی کنید.

۵٫ آب لیمو

موهای خود را با آب یک لیموترش مخلوط شده در یک فنجان کوچک آب بشویید.

نکاتی برای حفظ سلامت موها

ب موی خشک

۱٫ زیتون + عسل

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با نصف فنجان عسل مخلوط کرده و به موهای خود بمالید. آن را به مدت یک ساعت نگه دارید و سپس طبق معمول بشویید. هم روغن زیتون و هم عسل موهای شما را مرطوب می کنند.

۲٫ زرده تخم مرغ + عسل + ماست

زرده یک تخم مرغ را با عسل و ماست مخلوط کنید تا یک بسته پروتئینی برای موهای خشک خود داشته باشید.

درمان های خانگی برای درمان شوره سر

  • آب لیمو + روغن زیتون

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون به از بین بردن و درمان شوره سر کمک می کند و احساس خارش روی پوست سر را کاهش می دهد.

جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. آن را روی پوست سر ماساژ دهید و با یک شامپو گیاهی بشویید تا رسوبات آن به راحتی پاک شود. جوش شیرین خواص ضد قارچی دارد. اینها می توانند به از بین بردن شوره سر و درمان شوره سر کمک کنند.

ماسک های خانگی مو برای حفظ سلامت موها

نکاتی برای حفظ سلامت موها،درمان شوره سر

نکاتی برای حفظ سلامت موها

  • شنبلیله + ماست

یک بسته شنبلیله خیس شده را با ماست بمالید. شب قبل آن را آسیاب کرده و صبح روز بعد از آن استفاده کنید. آن را با یک شامپو گیاهی بشویید. حالت دادن به موهایتان را فراموش نکنید.

خمیر عسل و موز رسیده موهای شما را نرم می کند و باعث درمان شوره سر نیز میشود.

یک ماسک ماست ساده موها را نرم می کند و ظاهری براق ایجاد می کند.

از حنا به عنوان رنگ مو استفاده می شود. همچنین می تواند به درمان ریزش مو و رشد مو کمک کند. 

پاسخ به سؤالات متداول

چند وقت یکبار باید موهایم را بشوییم؟

افرادی که موهای معمولی دارند (نه خشک و نه چرب) می توانند هفته ای دو یا سه بار موهای خود را بشویند. اگر موهایتان خشک است، یک یا دو بار در هفته موهایتان را بشویید. اطمینان حاصل کنید که یک ساعت قبل از شستن موهای خود از یک نرم کننده عمیق استفاده کنید یا موهای خود را روغن کنید. اگر موهای چرب دارید، هفته ای دو یا سه بار موهای خود را بشویید.

کدام غذا برای مو مفید است؟

داشتن یک رژیم غذایی متعادل متشکل از پروتئین، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه کلیدی برای سلامت موهای شماست. غذاهایی مانند تخم مرغ، سبزیجات، میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند که موهای شما برای رشد و شکوفایی به آن نیاز دارند.

کدام روغن برای مو مناسب است؟

روغن های موی مختلف بسته به مشکلی که با آن مواجه هستید، سلامت موهای شما را بهبود می بخشد. روغن نارگیل یکی از بهترین روغن های مو است زیرا موهای شما را از درون مرطوب می کند. ریشه های شما را تقویت می کند، پوست سر را تمیز و سالم نگه می دارد و از شوره سر و شکستگی مو جلوگیری می کند. همچنین می توانید روغن زیتون، روغن آرگان، روغن کرچک یا روغن جوجوبا را امتحان کنید.

منبع: stylecraze.com



Source link