هوش مصنوعی برای پیش بینی شعله های آتی فعالیت کولیت اولسراتیو استفاده می شود


ارزیابی کولیت اولسراتیو پس از تحقیقات جدید نشان می‌دهد که یک مدل هوش مصنوعی می‌تواند شعله‌ور شدن و عوارض پس از خواندن بیوپسی را پیش‌بینی کند، می‌تواند بهبود یابد.

در مقاله جدیدی که در گوارش امروز (جمعه 3 مارس)، محققان با حمایت موسسه ملی تحقیقات بهداشتی و مراقبتی مرکز تحقیقات زیست پزشکی بیرمنگام یک ابزار تشخیصی هوش مصنوعی را آزمایش کرده اند که می تواند بیوپسی های دیجیتالی گرفته شده در طول کولونوسکوپی را بخواند.

مدل تشخیصی به کمک رایانه قادر به پیش‌بینی خطر شعله‌ور شدن کولیت اولسراتیو بود، که یک وضعیت عودکننده و فروکش‌کننده است و پیش‌آگهی بیماری را نامشخص می‌سازد. در این کارآزمایی، این مدل قادر بود بیمارانی را که در معرض خطر شعله ور شدن بیماری و همچنین انسان ها هستند، پیش بینی کند.

این سیستم بر روی بیوپسی های دیجیتالی موجود آموزش دیده بود و قادر بود فعالیت های مربوط به کولیت اولسراتیو را با دقت 89 درصد برای نتایج مثبت تشخیص دهد. همچنین قادر به شناسایی نشانگرهای فعالیت التهابی و بهبود در همان ناحیه بود که نمونه‌برداری‌ها با دقت 80 درصد مشابه پاتولوژیست‌های انسانی گرفته شدند.

پروفسور Marietta Iacucci از موسسه ایمونولوژی و ایمونوتراپی در دانشگاه بیرمنگام و دانشگاه کالج کورک در ایرلند، و نویسنده ارشد مقاله گفت:

قدرت هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی در آزمایش‌هایی مانند این مشهود است، که در آن می‌توان از یک مدل برای استانداردسازی در ارزیابی بافت‌شناسی بلادرنگ فعالیت بیماری کولیت اولسراتیو استفاده کرد. خطر عود علائم و دوره بیماری.

کولیت اولسراتیو یک وضعیت پیچیده برای پیش‌بینی است، و توسعه سیستم‌های مشتق از یادگیری ماشین برای سریع‌تر و دقیق‌تر کردن این کار تشخیصی می‌تواند بازی را تغییر دهد. با توسعه بیشتر مدل‌هایی مانند این، احتمالاً کیفیت پیش‌بینی حتی بیشتر خواهد شد. مقاله ما نشان می دهد که چنین فناوری چقدر می تواند برای پزشکان و به ویژه بیماران مفید باشد.”

اطلاعات بیشتر:
هوش مصنوعی پیش‌بینی بافت‌شناختی بهبودی یا فعالیت و نتایج بالینی در کولیت اولسراتیو را امکان‌پذیر کرد. گوارش (2023).

ارائه شده توسط دانشگاه بیرمنگام

نقل قول: هوش مصنوعی برای پیش‌بینی شعله‌های آتی کولیت اولسراتیو استفاده می‌شود (2023، 3 مارس) در 3 مارس 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-03-ai-future-flares-ulcerative-colitis.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.