ادعاهای قصور پزشکی پرداخت شده قبلی، خطر ادعاهای آتی را پیش بینی می کند


ادعاهای قصور پزشکی پرداخت شده قبلی، خطر ادعاهای آتی را پیش بینی می کند

بر اساس مطالعه ای که در 10 فوریه به صورت آنلاین منتشر شد، یک ادعای قصور پزشکی پرداخت شده قبلی، با خطر ادعای آتی قابل توجه و طولانی مدت مرتبط است. انجمن سلامت جاما.

دیوید ای. هیمن، دکتر جی دی، از دانشگاه جورج تاون در واشنگتن دی سی و همکارانش ارتباط ادعاهای قصور پزشکی پرداخت شده قبلی را با مطالبات پرداخت شده آتی بررسی کردند. این تجزیه و تحلیل شامل تمام 881876 پزشک دارای مجوز فعالیت در ایالات متحده بود.

محققان دریافتند که 3.3 درصد از پزشکان بدون مطالبات پرداخت شده در دوره قبل، یک یا چند ادعا در دوره آینده داشته اند در مقابل 12.4 درصد از پزشکان با یک ادعای پرداختی در دوره قبل، 22.4 درصد از پزشکان با دو ادعای پرداخت شده در دوره قبل. دوره قبل، و 37 درصد از پزشکان با سه ادعای پرداخت شده در دوره قبل. هم برای تخصص‌های پرخطر قصور پزشکی و هم برای تخصص‌های کم‌خطر، ارتباط بین ادعاهای قبلی و ادعاهای آتی مشابه بود، با یک ادعای دوره قبل با احتمال 3.1 برابر بیشتر ادعای دوره آینده برای تخصص‌های پرخطر در مقایسه با یک ادعای دوره قبل مرتبط بود. احتمال 4.2 برابر بیشتر برای تخصص های کم خطر. با افزایش زمان از زمان ادعای قبلی، قدرت پیش بینی ادعای پرداخت شده قبلی برای مطالبات آتی به تدریج کاهش یافت. افشای عمومی بر ارتباط بین ادعاهای پرداخت شده قبلی و آتی تأثیری نداشت.

نویسندگان می نویسند: “یافته های این مطالعه نشان می دهد که ادعاهای قصور پزشکی پرداخت شده رویدادهای تصادفی نیستند؛ مداخله غیر اجباری به موقع پتانسیل کاهش ادعاهای آتی را دارد.”

اطلاعات بیشتر:
دیوید ا. هیمن و همکاران، انجمن ادعاهای قصور پزشکی پرداخت شده در گذشته و آینده، انجمن سلامت جاما (2023). DOI: 10.1001/jamahealthforum.2022.5436

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: ادعاهای قصور پزشکی پرداخت شده قبلی، خطر ادعاهای آتی را پیش بینی می کنند (2023، 16 فوریه) در 16 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-prior-paid-medical-malpractice-future.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.