واکسیناسیون کووید-19 اختلافات بیماری را بین جوامع کم درآمد و پردرآمد کاهش داد


واکسن

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

بر اساس تحلیل جدیدی که توسط محققان Cedars-Sinai انجام شد، واکسیناسیون کووید-19 به کاهش نابرابری در بروز بیماری بین جوامع کم درآمد و پردرآمد کمک کرد.

در حالی که جوامع کم درآمد نسبت به جوامع با درآمد بالاتر نرخ واکسیناسیون کمتری داشتند، تأثیر واکسیناسیون بر بروز بیماری در جوامع کم درآمد بیشتر بود. در نتیجه، محققان می گویند، واکسیناسیون منجر به کاهش نابرابری های مرتبط با درآمد در بروز COVID-19 شد.

این یافته ها امروز در مجله منتشر شد گزارش هفتگی عوارض و مرگ و میر، انتشارات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC).

تیموتی داسکیویچ، MD، استادیار جراحی در Cedars-Sinai و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: “این مطالعه یک نمایش منحصر به فرد از چگونگی واکسیناسیون برابری سلامتی است.” از طریق این بررسی، ما همچنین دریافتیم که تفاوت در بروز کووید-19 بین جوامع کم درآمد و پردرآمد در دو موج اول در لس آنجلس در اولین افزایشی که پس از توزیع گسترده واکسن‌ها رخ داد، مشاهده نشد.

داسکیویچ گفت این یافته ها همچنین به عنوان الگویی برای همه گیری های آینده و نیازهای واکسیناسیون انبوه در سراسر کشور عمل می کند.

داسکیویچ گفت: «این مطالعه مزایای اولویت‌بندی تلاش‌های واکسن در جوامع محروم را برای کاهش نابرابری‌ها و بهبود سلامت کلی جمعیت نشان می‌دهد.»

این تجزیه و تحلیل شامل واکسیناسیون و داده های بیماری کووید-19 از 81 جامعه لس آنجلس بود که بیش از 5 میلیون نفر را نشان می دهد.

داده‌های مربوط به پوشش واکسیناسیون COVID-19 در سطح جامعه از آوریل 2020 تا سپتامبر 2021 از مخزن داده‌های COVID-19 لس آنجلس تایمز، که پر از داده‌های وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا است، به‌دست آمد.

یافته های کلیدی از تحلیل Cedars-Sinai عبارتند از:

  • در 81 جامعه مورد ارزیابی لس آنجلس، بروز کووید-19 طی دو افزایش قبل از در دسترس بودن واکسن ها – جولای 2020 و ژانویه 2021 – در جوامع کم درآمد نسبت به جوامع با درآمد بالاتر بیشتر بود.
  • در طول اولین افزایش پس از در دسترس شدن واکسن ها -سپتامبر 2021- اختلاف در بروز کووید-19 بین جوامع پردرآمد و کم درآمد ناپدید شد.
  • تأثیر واکسیناسیون بر بروز کووید-19 در جوامع کم درآمد علیرغم پوشش کمتر واکسیناسیون، بالاترین میزان بود.

نویسندگان مطالعه به برنامه های بهداشت عمومی اشاره می کنند که به کاهش نابرابری های بروز بیماری کمک می کند. به عنوان مثال، تلاش‌ها در کالیفرنیا شامل تخصیص 40 درصد از قرار ملاقات‌های واکسیناسیون به جوامعی در پایین‌ترین چارک شاخص مکان‌های سالم کالیفرنیا در اوایل عرضه واکسن بود.

برنان اشپیگل، MD، MSHS، مدیر تحقیقات خدمات بهداشتی در گفت: «مطالعه ما، در کنار ابتکار کالیفرنیا برای هدف قرار دادن واکسن، اهمیت بهبود دسترسی به واکسیناسیون و کاهش تردید واکسن در جوامع محروم را برای کاهش نابرابری در بروز کووید-19 نشان می‌دهد. Cedars-Sinai و نویسنده این مطالعه. “کاهش موانع واکسیناسیون در جوامع کم درآمد، از جمله ارائه تقویت کننده های واکسن کووید-19 به روز، برای کاهش نابرابری در بار بیماری و کاهش بیماری های مرتبط با کووید-19 در ایالات متحده ضروری است.”

دیگر نویسندگان Cedars-Sinai درگیر در این مطالعه عبارتند از John Masterson، MD، و Michael Luu، MPH.

اطلاعات بیشتر:
جان ام مسترسون و همکاران، تفاوت در بروز بیماری کووید-19 بر اساس درآمد و پوشش واکسیناسیون – 81 انجمن، لس آنجلس، کالیفرنیا، ژوئیه 2020 تا سپتامبر 2021، MMWR. گزارش هفتگی عوارض و مرگ و میر (2023). DOI: 10.15585/mmwr.mm7226a5

ارائه شده توسط مرکز پزشکی Cedars-Sinai

نقل قول: واکسیناسیون کووید-19 نابرابری بیماری را بین جوامع کم درآمد و پردرآمد کاهش داد (2023، 1 ژوئیه) در 2 ژوئیه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-07-covid-vaccination-disease-disparities-low بازیابی شده است. -.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.