«وضعیت اضطراری» کووید به پایان رسیده است. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید


«وضعیت اضطراری» کووید به پایان رسیده است.  در اینجا چیزی است که شما باید بدانید

در حالی که وضعیت اضطراری رسمی بهداشت عمومی COVID-19 به پایان رسیده است، ویروس ناپدید نشده است.

با این حال، برخی از برنامه‌های ویژه‌ای که در طول همه‌گیری ایجاد شده بود، به پایان رسیده‌اند و دانشگاه میشیگان راهنمایی ارائه می‌دهد تا به آمریکایی‌ها کمک کند بفهمند چه چیزی تغییر کرده است و چه چیزی تغییر نکرده است.

واکسن بزنید

چیزی که تغییر نکرده این است که این ویروس همچنان باعث بیماری جدی و مرگ می شود. بنابراین برای افراد 6 ماهه یا بزرگتر مهم است که در مورد واکسیناسیون به روز باشند. واکسن کووید هنوز رایگان است، اما بررسی کنید که آیا مکانی که می‌خواهید عکس خود را دریافت کنید در شبکه بیمه شما است یا خیر.

اگر بیمه ندارید، واکسیناسیون رایگان باید در بخش بهداشت محلی شما یا مکان های دیگر در دسترس باشد.

افراد 65 سال و بالاتر و افرادی که دچار نقص ایمنی هستند، واجد شرایط دومین واکسن تقویت کننده دو ظرفیتی هستند.

تست بزن

تست‌های سریع کووید هنوز در دسترس هستند، اما ممکن است مجبور باشید اکنون هزینه آن را بپردازید. بخش‌های بهداشت و برخی از کلینیک‌ها ممکن است هنوز برخی از آنها را به صورت رایگان در دسترس داشته باشند، اما داروخانه‌های زنجیره‌ای بزرگ آنها را می‌فروشند.

اگر به آزمایش PCR نیاز دارید که نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهد، بیمه شما ممکن است از شما بخواهد که بخشی از هزینه را به عنوان کمک هزینه یا بخشی از فرانشیز خود متقبل شوید. ممکن است برای انجام آزمایش به دستور پزشک نیاز داشته باشید.

اگر یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی آزمایش را سفارش دهد و شما در حال استفاده از Medicaid هستید، ممکن است همچنان بتوانید آزمایش PCR را به صورت رایگان دریافت کنید.

اگر می خواهید قبل از سفر آزمایش PCR انجام دهید اما هیچ علامت یا مواجهه ای ندارید، ممکن است مجبور شوید تمام هزینه را بپردازید.

با دکترت تماس بگیر

این دانشگاه هنوز مسری است، بنابراین اگر علائم کووید-19 دارید یا تست مثبت داشتید، همچنان باید از افراد دیگر دوری کنید و استراحت کنید. فوراً با پزشک خود تماس بگیرید تا دریابید که آیا باید برای درمان آن داروی تجویزی مصرف کنید یا خیر.

اگر به دلیل سن یا شرایط سلامتی واجد شرایط هستید، مصرف Paxlovid می تواند علائم شما را کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری شدید را کاهش دهد. شما باید ظرف پنج روز از شروع علائم خود شروع کنید.

دکتر پریتی مالانی، پزشک بیماری های عفونی، در خبرنامه پزشکی میشیگان گفت: «حتی اگر در حال حاضر دارویی مصرف می کنید که ممکن است با Paxlovid تداخل داشته باشد، ممکن است بتوانید مصرف آن داروی دیگر را به طور موقت متوقف کنید یا دوز آن را تغییر دهید.

Paxlovid همچنان برای افرادی که تحت پوشش Medicare یا Medicaid هستند رایگان است. همچنین اگر دولت هنوز یک منبع داشته باشد، ممکن است برای دیگران رایگان باشد، اگرچه ممکن است بیمه شما به پرداخت مشارکت نیاز داشته باشد.

در صورت مشاهده علائم جدی مانند مشکل تنفسی، درد یا فشار در قفسه سینه که از بین نمی رود، فوراً به پزشک مراجعه کنید. پوست یا ناخن هایی که رنگ پریده، آبی یا خاکستری می شوند. یا سردرگمی

ماسک بزن

اگر در حال بهبودی از کووید-19 هستید یا با فردی که مبتلا شده زندگی می‌کنید، در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنید.

اگر خود را در معرض خطر بالا می‌دانید، یا با فردی که خطرات بیشتری دارد زندگی می‌کنید یا قصد ملاقات با آن‌ها را دارید، ماسک زدن را در فضاهای داخلی عمومی در نظر بگیرید.

فقط به این دلیل که دیگر نیازی به ماسک نیست، به این معنی نیست که در مکان‌هایی که افراد زیادی نزدیک هم هستند و تهویه هوا ضعیف است، مفید نیستند. استفاده از ماسک KN-95 یا N-95 می تواند احتمال عفونت را کاهش دهد.

وقتی علائمی مانند تب، آبریزش بینی یا سرفه دارید، حتی اگر کووید-19 ندارید، همیشه از ماسک در اطراف دیگران استفاده کنید. با علائمی مانند تب، استفراغ، اسهال و چشم صورتی در خانه بمانید.

هنوز هم می‌توانید داده‌های COVID-19 را در وب‌سایت مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، و همچنین مواردی که توسط دولت‌های ایالتی و محلی اداره می‌شوند، دریافت کنید.

در صورت تمایل از تله هلث استفاده کنید

اگر پزشک شما این خدمات را ارائه می دهد و آن چیزی است که شما ترجیح می دهید، مراجعه به پزشک از طریق بهداشت راه دور همچنان یک گزینه است.

کسانی که واجد شرایط مراقبت در سطح بیمارستان در منزل برای هر شرایطی هستند، در صورت توصیه ارائه دهندگان آنها همچنان می توانند آن را دریافت کنند.

بیماران، از جمله کودکان، که داروهای تجویزی را مصرف می‌کنند که مواد کنترل‌شده‌ای هستند، می‌توانند تا 11 نوامبر به دریافت داروهای تجویزی از طریق بهداشت از راه دور ادامه دهند. این داروها شامل مسکن‌های اپیوئیدی، آرام‌بخش‌ها، برخی از داروهای ADHD و درمان‌های اعتیاد به مواد افیونی است.

واجد شرایط بودن خود را برای Medicaid بدانید

اگر پوشش Medicaid دارید یا فرزندتان تحت پوشش CHIP (برنامه بیمه سلامت کودکان) است، باید یک پیام مهم از ایالت خود دریافت کنید.

به مدت سه سال، یک الزام سالانه برای اثبات صلاحیت برای این برنامه‌های مبتنی بر درآمد به حالت تعلیق درآمد. اکنون، شما باید هر سال ثابت کنید که هنوز واجد شرایط هستید.

اگر دیگر برای این پوشش واجد شرایط نباشید، سایر پوشش های کم هزینه ممکن است از طریق Healthcare.gov در دسترس باشد. شما می توانید در هر زمانی پس از از دست دادن پوشش Medicaid ثبت نام کنید.

اطلاعات بیشتر:
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده اطلاعات بیشتری در مورد COVID-19، از جمله پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی دارد.

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: «وضعیت اضطراری» کووید به پایان رسیده است. این چیزی است که باید بدانید (2023، 15 مه) در 15 مه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-05-covid-emergency-1.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.