پروتئین های شوک گرما و سرما فواید پروتئین های شوک گرما و سرما برای سلامتی


فواید پروتئین های شوک گرما و سرما برای سلامتی

آیا می دانستید قرار گرفتن بدن در معرض دمای شدید می تواند برای سلامتی شما مفید باشد؟ وقتی خیلی گرم یا خیلی سرد هستید، موادی به نام پروتئین های شوک گرما و سرما تولید می شود. اینها به بازسازی سلول ها، حمایت از سیستم ایمنی، بهبود انعطاف پذیری شما در برابر استرس و حتی محافظت از مغز کمک می کنند. در ادامه این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی با موضوع فواید پروتئین های شوک گرما و سرما برای سلامتی را بخوانید تا متوجه شوید چرا باید به پروتئین های شوک توجه کنید.

پروتئین های شوک روی زمین چیست؟

فواید پروتئین های شوک گرما و سرما برای سلامتی
فواید پروتئین های شوک گرما و سرما برای سلامتی

بدن شما وقتی احساس می کند که در معرض استرس کوتاه مدت هستید پروتئین های شوک ایجاد می کند. استرس های کوتاه مدت و استرس مزمن و کنترل نشده اثرات بسیار متفاوتی بر بدن شما دارند. عوامل استرس زای طبیعی معمولاً مختصر هستند و بدن شما مکانیسم های مقابله ای را برای مقابله با اثرات آنها ایجاد کرده است،

در حالی که استرس مداوم به سلول ها آسیب می رساند و التهاب و بیماری های مزمن را تشویق می کند.

نوع طبیعی استرس به طور فزاینده ای به عنوان مفید شناخته می شود. این به عنوان استرس هرمتیک شناخته می شود، یکی از مثال ها این است که ماهیچه های شما را کار می دهد و باعث آسیب به فیبرهای عضلانی می شود. پس از آن، آنها قوی تر و انعطاف پذیرتر می شوند.

بدن شما با تولید پروتئین های شوک، خود را برای هر گونه استرس کوتاه مدت آینده آماده می کند،

بنابراین بهتر می تواند با عامل استرس زا در آینده کنار بیاید.

پروتئین‌های شوک شکل سایر پروتئین‌ها را در سلول‌های شما تغییر می‌دهند و همچنین بر نحوه ارتباط سلول‌ها تأثیر می‌گذارند،

از آنها در برابر استرس محافظت می‌کنند و هر گونه آسیب ناشی از استرس را ترمیم می‌کنند. آنها حتی به DNA شما کمک می کنند تا خودش را ترمیم کند.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، با ترکیباتی خاص و ارگانیک، باعث کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی می شود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

دما و تاثیر آن بر سلامتی

یکی از انواع استرس که باعث افزایش پروتئین های شوک می شود، تغییر دمای بدن است. این باعث شده است که آنها نام پروتئین های شوک گرما و سرما را به خود اختصاص دهند. آنها زمانی تولید می شوند که دما در نوسان است و به بدن شما کمک می کند تا با استرس گرما و سرمای شدید مقابله کند.

در دنیای مدرن، انسان‌ها یاد گرفته‌اند که چگونه محیط خود را کنترل کنند تا دیگر مانند دوران رشد انسان در معرض نوسانات دما نباشیم.

فواید شنا در آب سرد برای سلامتی

پروتئین های شوک و سلامت شناختی
دانشمندان کشف کرده اند که برخی از پروتئین های شوک حرارتی می توانند پیشرفت پارکینسون و بیماری آلزایمر را به تاخیر بیندازند. تصور می‌شود که آنها از آسیب به سلول‌های عصبی مغز ناشی از پروتئین‌هایی که به‌طور نادرست تا شده و روی هم جمع شده‌اند، جلوگیری می‌کنند.

مطالعات انجام شده بر روی حیوانات در خواب زمستانی نشان داده است که بسیاری از سیناپس ها – اتصالات ارتباطی در مغز آنها – هنگام خواب زمستانی حذف می شوند، تا زمانی که دمای بدن در بهار افزایش یابد، دوباره بازسازی می شوند. این فرآیند به یک پروتئین شوک سرد معروف به RMB3 بستگی دارد. اگر به طور موثر تولید نشود، سیناپس ها بازسازی نمی شوند. مغز انسان همچنین سیناپس‌های اضافی را در طول زمان از بین می‌برد و تصور می‌شود که ناتوانی در ایجاد اتصالات جدید در پس آسیب اتصالات عصبی و کاهش حافظه است که در زوال عقل و بیماری آلزایمر مشاهده می‌شود.

یک مطالعه اخیر نشان داد که سطوح بالاتر از میانگین RMB3 در خون افرادی که به طور منظم با شنا کردن در فضای باز در معرض آب سرد قرار می‌گیرند.

مصونیت و خلق و خو

پروتئین های شوک حرارتی از سیستم ایمنی سالم حمایت می کنند و تضمین می کنند که سلول های آسیب دیده بدن در زمانی که باید می میرند، فرآیندی که در سرطان معیوب است. در یک مطالعه روی افسردگی، ۶۰ درصد از افرادی که تحت درمان حرارتی مادون قرمز قرار گرفتند، گزارش کردند که علائم افسردگی آنها بهبود یافته است.

تحقیقات نشان داده است که اگر به طور مکرر خود را در معرض گرما و سرما قرار دهید، پاسخ استرس شما به تغییرات دما در طول زمان کاهش می یابد. این سازگاری ممکن است به پاسخ‌های بدن شما به سایر عوامل استرس‌زا تداخل پیدا کند و به طور بالقوه التهاب ناشی از استرس مزمن مرتبط با زندگی مدرن را کاهش دهد.

چگونه پروتئین های شوک را تشویق کنیم؟

فواید پروتئین های شوک گرما و سرما برای سلامتی
فواید پروتئین های شوک گرما و سرما برای سلامتی

ورزش
هنگامی که عضلات در طول تمرینات قلبی و قدرتی سخت کار می کنند، دمای بدن افزایش می یابد و پروتئین های شوک حرارتی تولید می شود. به نظر می رسد HIIT به ویژه موثر باشد.

سونا
حمام کردن در سونا دمای مرکزی بدن شما را افزایش می دهد و به همراه آن پروتئین های شوک حرارتی را افزایش می دهد. استفاده از سونا با سلامت مغز، ریه و پوست بهتر و سطوح کمتر التهاب مرتبط است. مشخص شد افرادی که به طور مرتب از سونا استفاده می کنند کمتر از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند.

دوش آب سرد

دوش آب سرد بعد از ورزش یا سونا، یا پایان دادن به دوش آب گرم با ۲۰ تا ۳۰ ثانیه آب سرد باعث ترشح پروتئین های شوک سرد می شود. به آرامی با دمای آب کسری کمتر از حد معمول شروع کنید و حرارت را به تدریج کاهش دهید. اگر طاقت انجام این کار را ندارید، قرار دادن حتی قسمتی از بدنتان در معرض آب سرد می تواند به شما کمک کند مزایای پروتئین شوک سرد را تجربه کنید، بنابراین سعی کنید صبح ها آب سرد را روی صورت خود بپاشید.

شنای وحشی
تبدیل‌های شنای وحشی گزارش می‌دهند که استفاده از آب سرد برای سلامت روحی و جسمی آن‌ها فواید دارد. سعی کنید هنگام شنای وحشی یکی از دوستان شما کنار شما باشند، فقط برای مدت کوتاهی در آنجا بمانید – برای شروع کمتر از ده دقیقه – و مطمئن شوید که چگونه از آن خارج شوید، با در نظر گرفتن جریان های جزر و مدی اگر در آب های آزاد هستید.

آفتاب گرفتن

تنها ده دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند دمای مرکزی بدن شما را افزایش دهد.

تولید پروتئین شوک حرارتی حلقه، و همچنین افزایش ویتامین D بسیار مورد نیاز.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان، با ترکیباتی خاص، برنزه ای جذاب و خوشرنگ را بر روی بدن دارد.

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری این لوسیون سولار تا ۴ ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

یکی از بهترین چیزها در مورد افزایش پروتئین شوک با روش های فوق این است که شما با اقدامات سبک زندگی طبیعی هماهنگ با بدن خود کار می کنید. برای کشف راه‌های دیگر برای حمایت طبیعی از سلامتی‌تان، با ما در سفری به سوی سلامتی و سرزندگی بهینه از طریق طب عملکردی همراه باشید.

منبع



Source link