پزشکان اطفال اروپایی هشدار کمبود دارو را به صدا در می آورند


دارو

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

پزشکان اطفال از کشورهای اروپایی هشدار کمبود دارو برای کودکان از جمله آنتی بیوتیک و درمان آسم را به صدا درآورده و هشدار داده اند که این وضعیت سلامتی را به خطر می اندازد.

در نامه‌ای خطاب به وزرای بهداشت که روز شنبه توسط خبرگزاری فرانسه مشاهده شد، پزشکان تاکید کردند که “فورایت یافتن راه حلی سریع، قابل اعتماد و پایدار” برای مشکلات پیش روی سهام در اروپا است.

آنها نوشتند: «به دلیل کمبود دارو در سراسر اروپا، سلامت کودکان و جوانان ما در خطر است.

این نامه خطاب به وزرای بهداشت اتریش، فرانسه، آلمان، منطقه تیرول جنوبی ایتالیا و سوئیس ارسال شده است.

به ویژه توسط آندریاس ورنر، رئیس انجمن اطفال سرپایی فرانسه، همتای آلمانی او توماس فیشباخ و لورا رئالی، رئیس کنفدراسیون اروپایی متخصصان اطفال مراقبت های اولیه، مشترکاً امضا شد.

پزشکان گفتند که این مسئولیت تصمیم گیرندگان سیاسی است که تولید و عرضه کافی را تضمین کنند تا اطمینان حاصل شود که داروها برای مراقبت های اولیه کودکان در دسترس هستند.

آنها گفتند که در دسترس بودن آنتی بیوتیک، مسکن، داروهای تب و آسم و واکسن بسیار مهم است.

کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان روز شنبه در واکنش به این نامه در توییتر گفت که این نگرانی ها “موجه” است.

او گفت که قانونی با هدف رسیدگی به مسائل تحویل در حال حاضر در پارلمان آلمان مطرح است.

در طول زمستان، اروپا شاهد کمبود آنتی بیوتیک کلیدی آموکسی سیلین و سایر داروها بوده است، زیرا بیماری های فزاینده به ویژه در بین کودکان تقاضا برای این داروها را افزایش داده است.

© 2023 AFP

نقل قول: پزشکان اطفال اروپایی در مورد کمبود دارو هشدار می دهند (2023، 29 آوریل) بازیابی شده در 29 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-european-pediatricians-alarm-medicine-shortage.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.