چگونه با موهای خیس بخوابیم؟ آیا واقعا خوابیدن با موهای خیس خوب است؟


آنچه در این مقاله میخوانید: چگونه با موهای خیس بخوابیم؟ آیا واقعا خوابیدن با موهای خیس خوب است؟
درک اینکه وقتی از خشک کردن موهایتان نمی‌گذرید چه اتفاقی می‌افتد. بررسی معایب و فواید احتمالی خوابیدن با موی خیس
اگر متوجه شکستگی یا ناراحتی پوست سر شدید، خوابیدن با موی خیس ممکن است برای شما مناسب نباشد.
از آنجایی که موهای شما منحصر به فرد هستند، باید تصمیم بگیرید که آیا ارزش آن را دارد که با موهای خیس بخوابید یا خیر.

این را تصور کنید: شما فقط یک روز کامل کار کردید، شام پختید، تمیز کردید، به بچه ها در انجام تکالیفشان کمک کردید، بالاخره زمانی را برای دوش گرفتن اختصاص دادید،
و دیگر دیر می شود… و فرصتی برای خشک کردن موهایتان نیست!

آخرین کاری که در حال حاضر می خواهید انجام دهید چیست؟

اگر به «موهایم را خشک کنم» پاسخ دادید، پس مانند بسیاری از ما هستید که خیلی خسته هستیم یا میلیون‌ها کار دیگر قبل از خواب انجام می‌دهیم.

احتمالاً دلایل زیادی شنیده اید که چرا نباید با موهای خیس بخوابید، حتی ممکن است آن را ترجیح دهید. به هر حال، این موضوع بحث‌برانگیز برای نسل‌ها مورد بحث بوده است.

این یک سوال قدیمی را ایجاد می کند که آیا خوابیدن با موی خیس ایمن است یا خیر. بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم به اینکه واقعاً وقتی با موهای خیس می‌خوابید چه اتفاقی می‌افتد.

آیا خوابیدن با موهای خیس خوب است
آیا خوابیدن با موهای خیس خوب است

اگر با موهای خیس بخوابم آیا سرما خواهم خورد؟

از اینجا با سوال شماره یک شروع می کنیم. برخلاف گفته مادرت، نه، سرما نخواهی خورد. سرماخوردگی در اثر تماس با یکی از بیش از ۲۰۰ گونه ویروس ایجاد می شود. ما از یک ویروس سرما می خوریم نه از سرمای فیزیکی.
این یکی را می توان به فولکلور تبدیل کرد و دلیلی برای ترس از خوابیدن با موهای خیس نیست. گفته شد، خوابیدن با موهای خیس واقعاً چه کاری انجام می دهد …

موهای شما ممکن است در صبح کمی به هم ریخته به نظر برسد
بیایید با آن روبرو شویم، اکثر ما با موهایی به دنیا نیامده ایم که به سادگی با هوا تا حد کمال خشک شود. اکثر ما ترجیح می‌دهیم کمی حالت دادن به موهایمان را همان طور که می‌خواهیم با استفاده از سشوار انجام دهیم.
وقتی با موهای خیس می‌خوابید، بیشتر با اصطکاک، موخوره و گره‌خوردگی مواجه می‌شوید، مخصوصاً اگر زیاد درخواب سرتان را تکان می دهید و جابه جا میشوید.
به خاطر داشته باشید که هر جا که سرتان به بالش برخورد کند ممکن است باعث خشک شدن و بافت ناهموار شود. صبح، ممکن است یک طرف خیس تر یا فرفری تر از طرف دیگر باشد.

خوابیدن منظم با موهای خیس می تواند منجر به شکستگی موها و موخوره شود

موهای شما زمانی که خیس هستند ضعیف ترین حالت خود را دارند. موهای مرطوب متورم می شوند و باعث باز شدن کوتیکول (خارجی) می شوند که باعث می شود تارها کشیده، شکننده و مستعد شکستن شوند.
اساساً، شکستن موها در هنگام خیس بودن نسبت به خشکی، نیروی کمتری لازم است. مواردی مانند خوابیدن روی موهایتان، حرکت در خواب، و عادت کردن به خوابیدن با موهای خیس، به مرور زمان باعث آسیب ، وزی، شکنندگی و موخوره می شود.

احتمال ابتلای شما به عفونت قارچی با خوابیدن با موهای خیس بیشتر است

اگر مرتباً با شوره سر سروکار دارید، خوابیدن با موهای خیس احتمالاً ایده خوبی نیست. شوره سر در اثر فراوانی قارچ مخمر مانند (مالاسزیا) که همیشه روی پوست سر شما وجود دارد، ایجاد می شود.
مانند بسیاری از میکروارگانیسم‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند و می‌توانند باعث ایجاد انواع مشکلات پوست سر مانند شوره سر و فولیکولیت شوند.
نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، روبالشی شماست. یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ در مورد قارچ روی بستر بین ۴ تا ۱۶ سویه مختلف را در هر نمونه آزمایش شده نشان داد.

با این حال، همیشه استثناها و شرایط خارج از کنترل ما وجود دارد. اگر می خواهید با موهای خیس بخوابید، این کاری است که باید انجام دهید…

احتمال ابتلای شما به عفونت قارچی با خوابیدن با موهای خیس بیشتر است

چگونه با موهای خیس بخوابیم؟

به تارهای خود مقداری آبرسانی بی‌نظیر بدهید.، میتوانید از یک سرم تقویت کننده مو استفاده نمایید. این به حفظ رطوبت، تقویت بافت طبیعی و صاف کردن موخوره و جلوگیری از وز شدن در هوا کمک می کند.

یک گزینه عالی،موس مو محافظ مو بایوفول و یا سرم ترمیم کننده و ضد ریزش مو پلاسنتا بایوفول است. همانطور که از نامش پیداست، این محصول ویژگی های یک نرم کننده و محافظ مو را با یک محصول صاف کننده و تقویت کننده مو ترکیب می کند.
حاوی بیوتین تقویت کننده مو و روغن های ارگانیک مرطوب کننده و ویتامین های ضروری مو است. این سرم سبک وزن و یا فوم مو بایوفول به مهر و موم شدن کوتیکول، کاهش اصطکاک کمک می کند و به موها بافت و حالتی رویایی می بخشد.
حتی گزینه‌های عالی تر را در انتهای مقاله بررسی کنید.

مراقبت از موی خیس برای خوابین با موهای خیس

حوله نانو یا میکرو فیبر برای موهای خیس قبل از خوابیدن

بعد از دوش گرفتن از یک حوله بسته بندی موی میکروفیبر برای جذب آب اضافی استفاده کنید. مواد تخصصی و درمانی را روی موهای خود بزنید این مواد روی موهای شما ملایم است و با حوله مخصوص مو زمان خشک شدن (هوا و ضربه) را کاهش می دهد.

حوله نانو یا میکرو فیبر برای موهای خیس قبل از خوابیدن


موهایتان را پس از گرفتن آب اضافی در هوای آزاد بگذارید خشک شود

این کار باعث می شود موهای شما قبل از چرت زدن از شر رطوبت اضافی خلاص شوند. موها نباید در بالش شما خیس بخورند و در عوض باید کمی مرطوب باشند.

برای اینکه با موهای خیس بخوابید اما آسیب نبیند زودتر دوش بگیرید

با کمی زودتر حمام کردن موهایتان زمان بیشتری برای خشک شدن دارند و امکان آسیب بیشتر را از بین می برید و به موهای خود زمان بیشتری می دهید تا قبل از خواب با هوا خشک شوند.

هر شب حمام نکنید و گاهی موی خیس خود را اندکی سشوار بکشید

برای جلوگیری از آسیب بیش از حد، هر شب با موهای خیس به رختخواب نروید. آن را با سشوار کردن یک شب در میان تغییر دهید و شب دیگر به خودتان زمان کافی برای خشک کردن مو با هوا بدهید.

اگر وقت دارید، به آرامی موهایتان را با یک سشوار در حالت کم تا متوسط روی موهایتان بچرخانید تا به سرعت رطوبت را از بین ببرید. تنها ۵ دقیقه یا کمتر تفاوت زیادی را برای سلامت موهایتان ایجاد خواهد کرد.

هر شب حمام نکنید و گاهی موی خیس خود را اندکی سشوار بکشید
هر شب حمام نکنید و گاهی موی خیس خود را اندکی سشوار بکشید

از کش نرم با بافت لطیف استفاده کنید

به جای یک گره محکم، یک کش یا قیطان گشاد بپوشید تا کشش و اصطکاک را به حداقل برسانید. امتیازاین کار این است: با بافت زیبا و مواج بدون هیچ تلاشی بیدار می شوید.

خواب با پارچه ابریشمی

اسکرانچ های ابریشمی را به عنوان گزینه ای ملایم و راحت امتحان کنید یا می توانید به عنوان روبالشتی مفید از آن استفاده کنید تا از موهای خود محافظت کرده و از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. سعی کنید روی یک روبالشی ابریشمی بخوابید – موهای خیس کمتر خشک می شود و اصطکاک روی مو را به حداقل می رساند.


ملافه های خود را به طور منظم بشویید و عوض کنید

احتمالاً جای تعجب ندارد، اما شستن ملحفه و روبالشی خود حداقل یک بار در هفته عادت خوبی است. انجام این کار به شما کمک می کند تا تماس با میکروارگانیسم های مزاحم را که می توانند منجر به بیماری های مو و پوست شوند، به حداقل برسانید.

خوابیدن با بالش ابریشمی با موهای خیس

نتیجه گیری کلی درباره خوابیدن با موهای خیس

از آنجایی که موهای شما منحصر به فرد هستند، باید تصمیم بگیرید که آیا ارزش آن را دارد که با موهای خیس بخوابید یا خیر. ممکن است متوجه شوید که به موهای شما بافتی زیبا می دهد یا در وقت گرانبهای شما صرفه جویی می کند.
مهم است که وضعیت موها و پوست سر خود و نحوه واکنش آنها هنگام خواب با موهای خیس را در نظر داشته باشید. وقتی نوبت به آن می رسد، ژنتیک، دفعات حالت دادن به حرارت، رنگ مو، و وضعیت کلی موهای شما شاخص هایی هستند که نشان می دهد
آیا موهای شما به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند یا نه. بنابراین، اگر متوجه شکستگی یا ناراحتی پوست سر شدید، خوابیدن با موهای خیس ممکن است برای شما مناسب نباشد.

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو ارگانیک بایوفول کانادا

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان و هر نوع الگوی ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با محلول ضد ریزش مو شوک به راحتی امکان پذیر می شود. این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است و به صورت کاملا علمی و برپایه ترکیبات برگزفته از دل طبیعت، ریزش مو را درمان می کند.
این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو تقویت کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو و ساقه موی نازک و ضعیف است. محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس(جفت گیاهی) ، ب کمپلکس و آمینو اسید است. این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در هنگام شستشو و سشوار و حمام می شود.اگر در اثر استرس،رژیم لاغری، زایمان، فشار کاری زیاد و ارثی دچار ریزش مو هستید این محلول ضد ریزش مو آن را کاملا درمان می کند.

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها ی مفید و ارگانیک برای موها است.  
برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا که دارای مواد و ترکیباتی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.
پروتئین کراتین موجود در این ماسک صاف کننده و ماسک کراتینه مو به راحتی جذب کوتیکول و فولیکول مو شده و به همراه انواع ویتامین ها مورا به صورت کامل تغذیه می کند و انواع آسیب دیدگی مو را درمان میکند.
این ماسک ابریشمی مو لخت کننده ، صاف کننده و براق کننده مو بسیار قوی و موثر برای موهای خشک، وز و آسیب دیده است.   ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است. این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش مو بایوفول کانادا

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است که کاملا ارگانیک و ویتامینه است. 
درمان فوری ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادابه راحتی میسر می شود.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون است.

درمان فوری ریزش مو و حتی رشد مجدد موهای ریخته شده را این شامپو ضد ریزش مو فوری طی مدت زمان کوتاهی از شروع استفاده ممکن میکند.
شامپو رشد مو فوری بایوفول دارای ب کمپلکس و آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر و ساقه مو می رساند.

شامپو ضد ریزش مو بایوفول



Source link