چگونه خلاقیت از طریق بازداری پاسخ ممکن می شود


چگونه خلاقیت با وجود بازداری پاسخ ممکن است؟

دکتر ردوا خلیل، محقق علوم اعصاب در دانشگاه Constructor در برمن، اخیراً نتایج حاصل از مطالعه خود در مورد تفکر خلاق را منتشر کرده است. مجله تحقیقات خلاقیت. اعتبار: رضوا خلیل/دانشگاه سازنده

شناخت و کنترل احساسات برای افزایش خلاقیت ما بسیار مهم است. محققان اطراف دکتر رادو خلیل، محقق علوم اعصاب در دانشگاه سازنده در برمن، اخیراً دریافتند که چگونه مهارت بازداری پاسخ ما تأثیرات احساسات منفی را بر تفکر خلاق تسهیل می کند. نتایج در نشریه منتشر شده است مجله تحقیقات خلاقیت این هفته.

به منظور تکمیل یک کار یا رسیدن به یک هدف، انسان ها می توانند با استفاده از مهارت ذهنی که به عنوان بازداری پاسخ شناخته می شود، واکنش های خودکار یا از پیش قوی خود را مسدود کنند. این مستلزم عمل به شیوه‌ای کنترل‌شده‌تر و آگاهانه‌تر در مقابل پاسخ دادن به انگیزه‌ها، تمایلات یا عادات است. بازداری پاسخ با رفتارهایی مانند خودداری از چک کردن تلفن در طول جلسه یا خودداری از پاسخ دادن با صدای بلند به یک سوال در کلاس بدون اینکه از او پرسیده شود مشخص می شود.

تفکر خلاقانه می تواند به طور قابل توجهی تحت تأثیر احساسات باشد. اگرچه مطالعات قبلی تأثیرات حالات عاطفی بر خلاقیت را برجسته می‌کردند، اما تعاملات بین حالت‌های عاطفی خاص، عاطفی و بازداری پاسخ همچنان مبهم است. خلیل توضیح داد: «مطالعه فعلی ما درک ما را از مکانیسم‌های متمایز حالات عاطفی خاص در تفکر خلاق واگرا و پاسخ‌های مرتبط در زمینه بازداری پاسخ گسترش می‌دهد. “داده های ما نشان داد که مهار پاسخ واسطه تاثیر عاطفه منفی و خستگی و در واقع، برانگیختگی روانی فیزیولوژیکی بر تفکر واگرا است.”

افراد می توانند با پذیرش عصبانیت و استفاده از آن به عنوان ابزاری برای الهام بخشیدن به ایده ها و روش های تازه، پتانسیل خلاق خود را باز کنند و به ارتفاعات جدیدی از موفقیت برسند. این فرض می تواند به پیامدهای جالبی برای کاربرد یافته های بالقوه مبتنی بر استراتژی در عمل منجر شود، مانند آموزش، صنعت و سیاست، به ویژه زمانی که خلاقیت و نوآوری ضروری است. با این وجود، وظایف خلاقیت به ندرت به طور سیستماتیک مقایسه می شوند، بنابراین، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

در حالی که تجربه نارضایتی می تواند ناامید کننده باشد، همچنین می تواند یک کاتالیزور قوی برای اختراع و خلاقیت باشد. خلیل گفت: «به طور خلاصه، باید با پیامدهای ناخوشایندی مواجه شویم، اما اگر به گونه ای متفاوت با آنها برخورد کنیم و آنها را به انگیزه ای برای پایداری خود تبدیل کنیم، ممکن است پتانسیل خلاقیت خود را آزاد کنیم.

اطلاعات بیشتر:
رادو خلیل و همکاران، بازداری پاسخ تا حدی رابطه بین حالات عاطفی و تفکر واگرا خلاق را واسطه می کند. مجله تحقیقات خلاقیت (2023). DOI: 10.1080/10400419.2023.2192605

ارائه شده توسط دانشگاه سازنده

نقل قول: چگونه خلاقیت از طریق بازداری پاسخ ممکن است (2023، 12 آوریل) بازیابی شده در 12 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-creativity-response-inhibition.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.